• Business

    Γιατί η ΝΙΚΑΣ περιμένει την… ανάσταση της Μαρινόπουλος

    νικας

    Όμιλος Νίκας


    Ως “σημαντικό βήμα” που “δημιουργεί νέες συνθήκες στο χώρο του οργανωμένου εμπορίου το οποίο αποτελεί βασικό κανάλι διάθεσης των αλλαντικών” χαρακτηρίζει την οριστικοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος η αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ στο ενημερωτικό της δελτίο για την αύξηση κεφαλαίου ύψους 23,37 εκατομμυρίων ευρώ υπέρ των παλαιών μετόχων της εταιρείας.

    Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, η υλοποίηση της συμφωνίας εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017 ενεργοποιεί την καταβολή του 50% των οφειλών προς προμηθευτές της Μαρινόπουλος, και επομένως για τη ΝΙΚΑΣ αναμένεται η είσπραξη του 50% της συνολικής οφειλής από τον όμιλο Μαρινόπουλος, ήτοι ποσόν 1,83 εκατ. ευρώ.

    Παράλληλα, όπως σημειώνεται, με την επαναλειτουργία 362 σημείων πώλησης του ομίλου Μαρινόπουλος σε Αττική και υπόλοιπη Ελλάδα, τα οποία τον τελευταίο χρόνο είχαν καταστεί πρακτικά ανενεργά, υπό την επωνυμία του ομίλου Σκλαβενίτη, αναμένεται αύξηση της προβολής των προϊόντων της ΝΙΚΑΣ και επανάκτηση μέρους της απώλειας εσόδων του 2016.

    Πάντως, η ΝΙΚΑΣ παρατηρεί πως το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχίσει να δημιουργεί πιέσεις στο σύνολο της αγοράς και πτωτικές τάσεις αναμένονται και για το 2017, τόσο στην αγορά των αλλαντικών όσο και (πιο συγκρατημένες) στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων. Ωστόσο, εκτιμάται ότι η υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος και η επαναλειτουργία των καταστημάτων υπό το νέο μετοχικό σχήμα, θα ενισχύσει τις πωλήσεις λιανικής και θα ανακόψει τους πτωτικούς ρυθμούς για το σύνολο του κλάδου.

    Η ΝΙΚΑΣ προσβλέπει σε θετικές προοπτικές για την ανάπτυξή της από την εξομάλυνση στον χώρο του λιανεμπορίου, αλλά και από τις προσδοκίες για αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια, και κατ’ επέκταση την ανάπτυξη του καναλιού ξενοδοχείων και χώρων μαζικής εστίασης (HORECA), ενώ ξεχωρίζει ως προτεραιότητά της την ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στο δίκτυο καταστημάτων μικρής λιανικής (καταστήματα ψιλικών, παντοπωλεία).

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, στο Β΄ εξάμηνο του 2016 και το 2017 η μέση τιμή πώλησης των αλλαντικών στην εγχώρια αγορά αναμένεται να συνεχίσει να δέχεται πιέσεις, λόγω της ανάγκης υλοποίησης σχεδίου αύξησης των πωλήσεων μέσω εκπτώσεων/προσφορών προς τους καταναλωτές, ενώ αναφορικά με τη βασική παράμετρο του κόστους παραγωγής που είναι το κόστος πρώτων υλών, κυρίως γαλοπούλας και χοιρινών, οι τιμές τους δεν αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά το Β’ εξάμηνο του 2016 και το 2017, ενώ η τιμή γάλακτος αναμένεται να έχει πτωτική τάση στην ίδια περίοδο.

    Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, η βελτίωση της ρευστότητας της ΝΙΚΑΣ ως αποτέλεσμα της Σύμβασης Αναδιάρθρωσης των δανειακών της υποχρεώσεων (που υπεγράφη με τις πιστώτριες τράπεζες τον περασμένο Δεκέμβριο) δίνει την δυνατότητα στην εταιρεία να αγοράζει πρώτες και δεύτερες ύλες σε πιο ανταγωνιστικές τιμές, αλλά και να σχεδιάσει και υλοποιήσει ένα πλάνο marketing, με υψηλότερη δαπάνη στη διαφήμιση και την προώθηση των προϊόντων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επενδυτικό Σχέδιο για την Ευρώπη: Νέες συμβάσεις του ΕΤαΕ με ελληνικές τράπεζες θα διοχετεύσουν 420 εκατ. ευρώ σε περισσότερες από 2 000 ελληνικές επιχειρήσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Να πάνε στον εισαγγελέα οι επιχειρηματίες που τα έφαγαν με τις Porsche, τα liar jet και τα πούρα. Όχι οι τραπεζίτες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς θα διατηρήσουν 300.000 νέους πελάτες. Όλες οι ενέργειες



    ΣΧΟΛΙΑ