Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εισέρχεται σε μία από τις σημαντικότερες φάσεις ανάπτυξης της ιστορίας του. Με το Πρόγραμμα Επέκτασης (Airport Expansion Program – AEP), συνολικού προϋπολογισμού 1,28 δισ. ευρώ, το αεροδρόμιο επεκτείνει τις υποδομές του, αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 40 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2032, ενώ παράλληλα ενισχύει την εμπειρία ταξιδιού, τη βιωσιμότητα και την επιχειρησιακή αποδοτικότητα.
Η επιβατική κίνηση του 2024, που ανήλθε σε 31,85 εκατομμύρια επιβάτες (+13,1%), και η συνεχιζόμενη άνοδος του 2025, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για νέες υποδομές. Το AEP αποτελεί τη φυσική συνέχεια αυτής της πορείας, προετοιμάζοντας το αεροδρόμιο της Αθήνας για το μέλλον.
Στρατηγικά έργα υποδομής
Στο πλαίσιο του προγράμματος περιλαμβάνονται έργα που αλλάζουν τη μορφή και τη λειτουργικότητα του αεροδρομίου:
• Πολυώροφος Χώρος Στάθμευσης: Επένδυση ύψους ~100 εκατ. ευρώ, επτά επιπέδων, με 3.365 θέσεις για επιβάτες και επισκέπτες. Το έργο θα ολοκληρωθεί το β’ τρίμηνο του 2027, αναβαθμίζοντας την εμπειρία πρόσβασης και στάθμευσης.
• 32 νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών στον Βορειοδυτικό Αεροσταθμό (North Apron), με παράδοση επίσης το 2027, βελτιώνοντας τη χωρητικότητα και την επιχειρησιακή ευελιξία.
• Κύριος και Δορυφορικός Τερματικός Σταθμός: Η διαδικασία διεξάγεται σε δύο φάσεις (Early Contractor Involvement – ECI και κατασκευή), ώστε η ανάπτυξη να γίνει με τη μέγιστη αποδοτικότητα και τις βέλτιστες πρακτικές.
Η χρηματοδότηση του προγράμματος υλοποιείται μέσω συνδυασμού τραπεζικού δανεισμού και εταιρικών ιδίων κεφαλαίων, ενισχυμένων από τη διάθεση Scrip Dividend μετά την επιτυχημένη εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 2024 — ένα γεγονός-ορόσημο που άνοιξε νέο κύκλο ανάπτυξης και διαφάνειας για την εταιρεία.
Ανάπτυξη με όραμα και ευθύνη
Πέρα από την τεχνική διάσταση, το AEP αποτελεί ουσιαστικά επένδυση στο μέλλον της Αθήνας. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αεροδρομίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επόμενων δεκαετιών, στηρίζοντας την τουριστική, επιχειρηματική και κοινωνική δυναμική της χώρας.
Παράλληλα, ο ΔΑΑ υλοποιεί με συνέπεια το πρόγραμμα Route 2025, με στόχο την εκπλήρωση όλων των απαιτούμενων για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2025, μέσα από:
• παραγωγή και αυτοκατανάλωση 100% πράσινης ενέργειας,
• κατάργηση του φυσικού αερίου και αντικατάστασή του με αντλίες θερμότητας,
• και εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων του αεροδρομίου.
Η σύνδεση βιωσιμότητας και ανάπτυξης αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής του αεροδρομίου: κάθε έργο υποδομής σχεδιάζεται με γνώμονα την ενεργειακή απόδοση, την ψηφιακή λειτουργικότητα και την ανθεκτικότητα στο χρόνο.
Κινητήριος μοχλός της οικονομίας
Σύμφωνα με τη μελέτη οικονομικής επίδρασης του ΙΟΒΕ (2024), το οικοσύστημα του ΔΑΑ συνεισφέρει €8,6 δισ. στο ΑΕΠ της χώρας (3,8%), 214.000 θέσεις εργασίας (4,2%) και €2,7 δισ. δημόσια έσοδα. Η νέα φάση επενδύσεων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω αυτούς τους δείκτες, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες απασχόλησης και καινοτομίας.
Το αεροδρόμιο του μέλλοντος
Το Πρόγραμμα Επέκτασης δεν αφορά μόνο νέες κατασκευές, αλλά και μια νέα φιλοσοφία λειτουργίας: περισσότερη συνδεσιμότητα, έξυπνη διαχείριση ροών, και εμπειρία επιβατών που αντικατοπτρίζει τον ρόλο της Αθήνας ως διεθνούς κόμβου.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επενδύει με συνέπεια στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την ποιότητα, σχεδιάζοντας σήμερα το αεροδρόμιο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του αύριο.
- Φάμελλος στη Βουλή: Δεν σας κατηγορούμε για μιλιταρισμό, σας κατηγορούμε για ανεπάρκεια και ανικανότητα
- Πηγές υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης: Δεν ισχύουν οι φήμες για παραίτηση Τσιάρα
- Θανατηφόρο τροχαίο στη Βασιλίσσης Σοφίας: Νεκρός νεαρός στρατιωτικός της Πολεμικής Αεροπορίας
- Armani: Ο Giuseppe Marsocci είναι ο νέος CEO του ομίλου
