• Business

    Πήτερ Γεωργιόπουλος : Νέα , μεγάλα προβλήματα με τους δανειστές (για εταιρία του την Genco)

    Πήτερ Γεωργιόπουλος ναυτιλία

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


    Η Genco Shipping & Trading του Πίτερ Γεωργιόπουλου επέστρεψε στις συζητήσεις με τους δανειστές της για μία ακόμα χρηματοπιστωτική αναδιάρθρωση, αν και αναγνωρίζει πως υπάρχει «ουσιώδης αμφιβολία» για την ικανότητά της να συνεχίσει με βάση της αρχή της συνέχειας της επιχειρηματικής δραστηριότητας (going concern).  Τα τελευταία προβλήματα της Genco, που περιλαμβάνουν αποτυχία συμμόρφωσης με αρκετές σημαντικές δανειακές συμβάσεις, αποκαλύφθηκαν από την τριμηνιαία έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων της και ξανά σε μία ετήσια έκθεση μέσα στην περασμένη εβδομάδα. Επαναταξινόμησε ολόκληρο το χρέος ως τρέχον, εν αναμονή προειδοποίησης από τους ελεγκτές για going concern.

    Έτσι, η Genco γίνεται μετά την Eagle Bulk Shipping η δεύτερη εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρεία φορτηγών πλοίων που μπήκε σε αναδιάρθρωση με βάση το άρθρο 11 περί χρεοκοπίας το 2014, όμως έχει και πάλι προβλήματα με τις τράπεζες στους πρώτους μήνες του 2016.

    Η Eagle Bulk αναμένεται να δημοσιοποιήσει μία συμφωνία αναδιάρθρωσης αργότερα αυτόν το μήνα.

    O Πήτερ Γεωργιόπουλος με τη σύζυγο του Κάρα
    O Πήτερ Γεωργιόπουλος με τη σύζυγο του Κάρα

    Πηγή με γνώση των διαπραγματεύσεων με την Genco εξέφρασε αισιοδοξία ότι είναι στα σκαριά μία λύση που θα δώσει στον ιδιοκτήτη της μία «διέξοδο» προς το 2018.

    Αναφέρει ότι οι συζητήσεις περιλαμβάνουν τα πάντα, από παραιτήσεις από δικαιώματα και αναβολές κύριων πληρωμών (με αντάλλαγμα πρόωρες πληρωμές τώρα) μέχρι πιθανές συγχωνεύσεις με ιδιώτη ιδιοκτήτη.

    Ο αναλυτής της Jefferies, Doug Mavrinac, παρατήρησε τα 140 εκατ. δολάρια σε μετρητά στον ισολογισμό της Genco και ρώτησε αν ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθούν για προπληρωμές χρέους όπως αυτές στις οποίες προχώρησε η Scorpio Bulkers πριν από λίγες εβδομάδες, στη δική της αναδιάρθρωση.

    «Δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που στην πραγματικότητα έχουν μία τέτοια ταμειακή κατάσταση, οπότε αυτό κάνει τα πράγματα λίγο πιο ευνοϊκά και παραγωγικά», είπε ο πρόεδρος της Genco, John Wobensmith. «Όλοι θέλουν λεπτομέρειες, αλλά δεν μπορούμε να τις δώσουμε. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το τελικό αποτέλεσμα του πώς θα δείχνουν τα πράγματα, αλλά νομίζω πως, όπως όλοι γνωρίζουν, πάντα είχαμε καλή και παραγωγική σχέση με τις τράπεζές μας. Θα έλεγα ότι έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες».

    Η Genco έχει παραβιάσει αμοιβαίες συμφωνίες σε τρία διαφορετικά δάνεια – μία διευκόλυνση 253 εκατ. δολαρίων, έναν δανεισμό 22 εκατ. δολαρίων και μία υποχρέωση 100 εκατ. δολαρίων.

    Οι δανειστές δεν έχουν κηρύξει χρεοκοπία, γιατί η Genco βρίσκεται εντός μίας περιόδου χάριτος, καθώς οι διαπραγματεύσεις στοχεύουν σε μία παραίτηση δικαιωμάτων μέχρι τις 11 Απριλίου.

    Η Genco προβλέπει ακόμα ότι θα παραβιάσει την κάλυψη δύο ακόμα δανείων – μίας πιστωτικής διευκόλυνσης 148 εκατ. ευρώ και του δανείου της το 2014.

    Η Genco είναι μία από τις μεγαλύτερες ιδιοκτήτριες φορτηγών πλοίων, με στόλο 70 πλοίων σε διάφορες κατηγορίες μεγέθους.

    Συγχωνεύθηκε με την αδελφή της εταιρεία Baltic Trading τον περασμένο Ιούλιο και κατέλαβε τη θέση της στον δείκτη NYSE.

    Ο NYSE έχει επίσης εκδώσει προειδοποίηση απομάκρυνσης από τον δείκτη. Ο ιδιοκτήτης απάντησε αυτήν την εβδομάδα συγκαλώντας έκτακτη συνάντηση των μετόχων για να εξετάσουν ένα reverse split ανάμεσα στο 1 προς 2 και στο 1 προς 25.

    Η Genco ανήκει σε μεγάλο βαθμό σε hedge funds που αγόρασαν το χρέος της και το μετέτρεψαν σε καθαρή θέση μέσω της διαδικασίας χρεοκοπίας του 2014. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή έχει η Centerbridge Partners με 30,58%, και ακολουθούν η Strategic Value Partners με 17,33% και η Apollo Management με 14,05%.

    Η εταιρεία έχει εννέα διαφορετικές πιστωτικές διευκολύνσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα.  Σε αυτά τα δάνεια εμπλέκονται τράπεζες όπως οι ABN AMRO, Credit Agricole, Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), BNP Paribas, DVB, Deutsche Bank και Nordea.

    Πηγή με γνώση των διαπραγματεύσεων λέει ότι αν και δεν αποκλείει νέες αυξήσεις καθαρής θέσης από τους υπάρχοντες μετόχους της Genco, «αυτό θα γινόταν στην περίπτωση που δεν υπήρχαν άλλες επιλογές – σε αυτό το στάδιο, κανείς δεν θέλει να αυξήσει την καθαρή του θέση αν μπορεί αυτό να αποφευχθεί».

    Διαβάστε ακόμα : Θέση μάχης 30 επιχειρηματιών για το καλύτερο οικόπεδο της Μυκόνου



    ΣΧΟΛΙΑ