Η Morgan Stanley προχώρησε στην περικοπή των συστάσεων της για τις μετοχές τεσσάρων ναυτιλιακών εταιριών που έχουν στο στόλο τους δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς LPG, με τους αναλυτές του οίκου αξιολόγησης να εκτιμούν ότι ο συγκεκριμένος τομέας μπορεί να παραμείνει σε ύφεση για δύο ακόμη χρόνια.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Φώτη Γιαννακούλη, ο οποίος εξειδικεύεται στις μετοχές ναυτιλιακών εταιριών και τραπεζών, στο χώρο των tankers μεταφοράς αργού αναμένεται να υπάρξει το επόμενο διάστημα σημαντική μείωση στα μερίσματα των περισσοτέρων ναυτιλιακών, εκτός από αυτά της Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Νίκου Τσάκου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το ΔΣ της ΤΕΝ αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 0,546875 δολαρίων ανά μετοχή για τις προνομιούχες μετοχές της εταιρίας, σειρά D, για τη χρονική περίοδο 28 Μαΐου έως 27 Αυγούστου.
Όσον αφορά τις συστάσεις που δίνει ο αναλυτής της Morgan Stanley, για τις μετοχές της βελγικής Euronav, της DHT Holdings και της Ardmore Shipping τις υποβάθμισε σε “equal weight” από “overweight”. Παράλληλα μείωσε τη σύσταση για την ναυτιλιακή μεταφοράς LPG, Navigator Holdings, σε “underweight” από “equal weight”.
Ο κ. Γιαννακούλης στην ανάλυση του προβλέπει ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων βιώνει μία κυκλική ύφεση που θα διαρκέσει μέχρι το 2018, λόγω της επιβράδυνσης της παραγωγής αργού, των χαμηλότερων περιθωρίων διύλισης και της αύξησης προσφοράς στόλων.
Με αυτά τα δεδομένα τα κέρδη των εταιριών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού θα περιοριστούν κατά τους επόμενους 18 με 24 μήνες, πριν έρθει η ανάκαμψη προς το τέλος του 2018.
Παράλληλα, ο αναλυτής επισημαίνει ότι η αγορά μεταφοράς αερίου αντιμετωπίζει προβλήματα από τις ακυρώσεις φορτίων, την αρνητική πορεία των εξαγωγών και την αύξηση του στόλου παγκοσμίως. Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες και η επέκταση της διώρυγας του Παναμά επιδεινώνουν την υπερπροσφορά.
Η πορεία των μετοχών
Πτωτική είναι η πορεία των περισσοτέρων μετοχών που υποβάθμισε η Morgan Stanley.
Ειδικότερα, ο τίτλος της DHT Holdings διαπραγματεύονταν στις αρχές του έτους στα 7,83 δολάρια ενώ στη σημερινή συνεδρίαση βρίσκονταν στα 4,44 δολάρια. Η μετοχή της Euronav έχει καταγράψει υψηλό 52 εβδομάδων στα 16,23 δολάρια και σήμερα διαπραγματεύονταν στα 8,85 δολάρια.
Η μετοχή της Ardmore Shipping, με υψηλό 52 εβδομάδων στα 15,03 δολάρια και χαμηλό στα 6,46 δολάρια, διαπραγματεύεται στη σημερινή συνεδρίαση στα 7,05 δολάρια.
Εξίσου πτωτικά έχει κινηθεί και η μετοχή της Navigator Holdings, η οποία σε διάστημα 52 εβδομάδων έχει καταγράψει υψηλότερη τιμή στα 17,67 δολάρια και χαμηλότερα στα 7,02 δολάρια. Σήμερα διαπραγματεύεται στα 7,16 δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/ns-lemos-apektise-ta-dio-aframax-ton-nafpigion-daehan-gia-86-ek-dolaria/70037
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για OPTIMA, ΑΡΑΙΓ, ΓΕΚΤΕΡΝΑ, ΟΤΕ
- Πάπας Λέων: Οι επιλογές του «Λατίνου Γιάνκη» που δείχνουν… στάση σε συντηρητική και κοσμική θητεία – Η σχέση του με τους Ρεμπουπλικανούς
- Αθηναϊκή Ριβιέρα: Οι κορυφαίοι ξένοι αγοραστές ανά περιοχή – Η ανθρωπογεωγραφία της ελιτ αγοράς ακινήτων
- Drewry: Μείωση για άλλη μία εβδομάδα των τιμών στη διακίνηση κοντέινερ
