ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το κατάστημα της H&M στο διατηρητέο κτίριο της οδού Ερμού 11 και Βουλής, εκεί όπου κάποτε λειτουργούσε το ιστορικό ξενοδοχείο “Tourist”, γίνεται ο παγκόσμιος «οδηγός» για το νέο μοντέλο καταστημάτων της σουηδικής αλυσίδας μόδας. Πρόκειται για το πρώτο επίσημο λανσάρισμα διεθνώς του νέου concept της H&M – μια επένδυση που «χτίστηκε» στην Ελλάδα, αλλά φιλοδοξεί να εφαρμοστεί στις πρωτεύουσες μόδας παγκοσμίως.
Το «made in Greece» rebranding της αλυσίδας, που στην Ελλάδα έχει παρουσία από το 2007 και αριθμεί ένα δίκτυο 35 καταστημάτων, έρχεται σε μια συγκυρία ενισχυμένων επιδόσεων για τη μητρική εταιρεία, η οποία εμφάνισε κέρδη-ρεκόρ για το δεύτερο τρίμηνο, αντανακλώντας τη σταδιακή ανάκαμψη και την επίδραση της στρατηγικής που εφαρμόζει η εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η επιλογή της Αθήνας για το παγκόσμιο λανσάρισμα του νέου μοντέλου καταστημάτων δεν είναι τυχαία. Τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η μητρική εταιρεία στη Στοκχόλμη κατατάσσουν την ελληνική αγορά ανάμεσα στις κορυφαίες διεθνώς σε επίπεδο τζίρου και επισκεψιμότητας, επιβεβαιώνοντας τον στρατηγικό ρόλο της στο δίκτυο της H&M. Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της χώρας, ο εισερχόμενος τουρισμός και η αυξημένη διείσδυση του fast fashion στη Μεσόγειο ενισχύουν το brand positioning της H&M στη Νότια Ευρώπη. Όπως επισημάνθηκε από τον Thomas Estrany, Sales Manager, Sales Market Greece κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης, η Αθήνα έχει πλέον αναβαθμιστεί εσωτερικά και συγκαταλέγεται στις «μεγάλες πρωτεύουσες μόδας» του ομίλου.
Το νέο concept και το πλάνο ανακαινίσεων
Το νέο μοντέλο καταστημάτων της H&M είναι family store, συγκεντρώνει όλη την γκάμα προϊόντων του brand από γυναικεία, ανδρικά, παιδικά και H&M Home, συνδυάζοντας παράλληλα ψηφιακές καινοτομίες για την ευκολία των καταναλωτών. Το κατάστημα της Ερμού, μαζί με αυτό του Πειραιά που επίσης ανοίγει αύριο, είναι τα πρώτα στην Ελλάδα που υιοθετούν πλήρως τη νέα αυτή προσέγγιση. Το συγκεκριμένο μοντέλο, που παρουσιάστηκε ως “next-gen concept” αποτελεί πρότυπο για τις ανακαινίσεις και τα νέα openings του ομίλου.
Όπως επισημάνθηκε χθες, το πλάνο ανακαινίσεων βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη, ξεκινώντας από την Αττική, όπου η H&M διατηρεί 14 καταστήματα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ήδη ολοκληρωθεί επτά ανακαινίσεις, ενώ μέχρι το 2026 προβλέπεται η αναβάθμιση και των υπόλοιπων, με γνώμονα το νέο πρότυπο λειτουργίας.
Στόχος είναι η σταδιακή υιοθέτηση του μοντέλου “family store” σε όλο το δίκτυο της εταιρείας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιφέρεια. Σε περιφερειακό επίπεδο, η ελληνική ομάδα της H&M έχει αναλάβει την ευθύνη για την υλοποίηση του μετασχηματισμού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπου έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 12 ανακαινίσεις καταστημάτων, με 25 ακόμη να προγραμματίζονται για το 2025. Παράλληλα, το άνοιγμα νέου καταστήματος στο Σεράγεβο, καθώς και δύο ακόμη σημεία σε βαλκανικές χώρες που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, επιβεβαιώνουν τον περιφερειακό ρόλο που έχει αναλάβει η ελληνική διοικητική ομάδα στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης του brand.
Το flagship κατάστημα της H&M στην Ερμού καταλαμβάνει συνολική επιφάνεια 4.000 τ.μ., εκ των οποίων τα 2.356 τ.μ. αφορούν εμπορικό χώρο. Η ανακαίνιση ξεκίνησε τον Ιανουάριο και έχουν διατηρηθεί βασικά στοιχεία του κτιρίου και όπως οι οροφές που διατηρούν τις ζωγραφισμένες και με περίτεχνες ψύγινες διακοσμήσεις οροφές, η μαρμάρινη σκάλα και τα κιγκλιδώματα ενώ στο σημείο που παλιά ήταν η ρεσεψιόν του ιστορικού ξενοδοχείου τον τοίχο κοσμεί η παλιά ξύλινη κλειδοθήκη. ο κατάστημα διαθέτει φυσικό φωτισμό και το νέο Frame Concept, μια θεματική γκαλερί που αναδεικνύει επιλεγμένες συλλογές. Στο πικ της τουριστικής περιόδου απασχολεί έως και 120 εργαζόμενους, ενώ θα λειτουργεί και τις Κυριακές κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Οι καινοτομίες που ενσωματώνει το νέο μοντέλο καταστημάτων
Τα ανανεωμένα καταστήματα στην Ερμού και τον Πειραιά συνδυάζουν καινοτομίες για την ευκολία του καταναλωτή. Τα δύο καταστήματα προσφέρουν υπηρεσίες Click & Collect και αυτόματες θυρίδες παραλαβής δεμάτων για γρήγορη, self-service παραλαβή και επιστροφή online παραγγελιών. Η smart store τεχνολογία, που διαθέτουν, βελτιστοποιεί την παρουσίαση των προϊόντων και τις καθημερινές λειτουργίες τους, ενώ οι ψηφιακές οθόνες σε όλο το κατάστημα παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές. Αποκλειστικά στην Ερμού, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε έξυπνα δοκιμαστήρια που τους επιτρέπουν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή προϊόντα απευθείας από το δοκιμαστήριο, ενώ μπορούν, επίσης, να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή να περιηγηθούν στη διαδικτυακή συλλογή.
Εν αναμονή του νέου brand Arket
Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το επενδυτικό πλάνο της H&M στην Ελλάδα δεν περιλαμβάνει επί του παρόντος νέα ανοίγματα καταστημάτων, αλλά επικεντρώνεται στην αναβάθμιση και αναδιοργάνωση του υφιστάμενου δικτύου. Εξαίρεση αποτελεί το νέο brand του ομίλου, το Arket, το οποίο αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην ελληνική αγορά εντός του έτους. Όπως σημείωσε ο Thomas Estrany, η τοποθεσία στην Αθήνα έχει ήδη οριστικοποιηθεί, ωστόσο δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμη.
Διαβάστε επίσης
Κόντρα της Nestle Ελλάς με το Δημόσιο: Πόσα χρήματα ζητά
Σεμέλη Οινοποιητική: Αυξημένες πωλήσεις αλλά ζημιές, πριν περάσει στα χέρια της Premia
Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Μοντέλο Αργεντινής στην Ελλάδα για να γυρίσει η αγορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΕ: Συμφωνία των 27 για την παράταση των κυρώσεων στη Ρωσία
- Καιρός: Κύμα καύσωνα με θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Ξεκάθαρο μήνυμα στη Λιβύη πως δεν αποδεχόμαστε ως Ευρώπη κανένα τέτοιο τετελεσμένο
- Da Paolino: Η εκπληκτική ιστορία του λεμονόκηπου που πήγαινε ο Νιάρχος – Εκεί που Γιάννης και Δήμητρα Κούστα θα βαφτίσουν το γιο τους
