• Business

    Moët Hennessy (LVMH): Μπαράζ επενδύσεων στο ροζέ κρασί – Εξαγόρασε το εμβληματικό Château Minuty

    • Bloomberg
    (αριστερά) Bernard Arnault επικεφαλής του ομίλου LVMH (δεξιά) Philippe Schaus, Διευθύνων Σύμβουλος της Moët Hennessy

    (αριστερά) Bernard Arnault επικεφαλής του ομίλου LVMH (δεξιά) Philippe Schaus, Διευθύνων Σύμβουλος της Moët Hennessy


    Η Moët Hennessy, το τμήμα κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών του ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH, ανακοινώνει την τρίτη του επένδυση στο ροζέ κρασί και την Προβηγκία.

    Όπως αναφέρει το Bloomberg, απέκτησε το πλειοψηφικό μερίδιο του εμβληματικού, οικογενειακού κτήματος Château Minuty, του ηγέτη των ροζέ στη Ριβιέρα και στην Ευρώπη. Η εταιρεία, ωστόσο, αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει το ποσοστό και το τίμημα της συναλλαγής.

    Σχεδόν από την αρχή της θητείας του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Moët Hennessy το 2017, ο Philippe Schaus είχε, όπως υποστηρίζει, εστιάσει το βλέμμα του στο ροζέ κρασί, οραματιζόμενος ένα ρόδινο μέλλον. «Εξετάζουμε τις στιγμές κατανάλωσης του ροζέ – ως απεριτίφ, με καλό φαγητό, σε νυχτερινά κέντρα», εξηγεί σε μια αποκλειστική συνέντευξη μέσω του Zoom.

    Έτσι το 2019 πρόσθεσε παραγωγούς ροζέ κρασιού στο χαρτοφυλάκιο της Moët Hennessy. Πρώτα απέκτησε το Château Galoupet cru classé Côtes de Provence, που τώρα καλλιεργεί βιολογικά, και αργότερα το ίδιο έτος, εξαγόρασε πλειοψηφικό μερίδιο στο Château d’Esclans, κατασκευαστή του αγαπημένου καλοκαιριού κρασιού, Whispering Angel.

    «Η Προβηγκία είναι ροζέ, όπως η Καμπανία είναι γνωστή για το αφρώδες κρασί -σαμπάνια-», επισημαίνει ο Schaus. «Κάθε μία από τις τρεις ιδιοκτησίες μας για ροζέ κρασί έχει τη δική της προσωπικότητα και ταυτότητα. Καλύπτουμε αυτό που είναι ροζέ σήμερα».

    Η ιστορία του Château Minuty

    Το Minuty, φωλιασμένο στη λαμπερή χερσόνησο του Saint-Tropez, μισό μίλι από τη Μεσόγειο Θάλασσα, ανήκει στην οικογένεια Matton-Farnet από το 1936 και είναι μία από τις 18 αυθεντικές crus classés στην ονομασία προέλευσης Côtes de Provence.

    Τα τελευταία χρόνια, τα τέσσερα ροζέ cuvées -κρασί στο οποίο έχουν αναμειχθεί δύο ή περισσότερες ποικιλίες σταφυλιού- του κτήματος (το vintage του 2022 κυμαίνεται από 23 δολάρια έως 110 δολάρια) έχουν κάνει μεγάλο άνοιγμα στην αγορά των ΗΠΑ. Το Château Minuty λέει ότι πούλησε 9 εκατομμύρια μπουκάλια παγκοσμίως πέρυσι. Ο Jean-Etienne και ο Francois Matton, οι οποίοι θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται το κτήμα, ανακοίνωσαν ότι είναι «ευχαριστημένοι με αυτή τη συνεργασία».

    Τώρα που το ροζέ κρασί είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα καλοκαιρινό ποτό, η επένδυση στην περιοχή παραγωγής του έχει προσελκύσει αρκετούς μεγάλους παίκτες, καθώς και διασημότητες όπως ο Μπραντ Πιτ. Ο ηθοποιός αγόρασε το Château Miraval με την πρώην σύζυγό του Αντζελίνα Τζολί το 2012. Μάλιστα, ο Πιτ έχει μηνύσει την Τζολί επειδή πούλησε το μερίδιό της.

    Ο όμιλος Chanel, που ανήκει στην οικογένεια Wertheimer, βρίσκεται πίσω από τα châteaux Bordeaux cru classé, όπως το Rauzan-Segla, ενώ απέκτησε το Domaine de l’Ile στο απομακρυσμένο, χωρίς αυτοκίνητα νησί Πορκερόλ το 2019.

    Το 2020, ο Michel Reybier, ιδιοκτήτης του Cos d’Estournel στο Μπορντώ, εξαγόρασε το Château La Mascaronne και προσέλκυσε ως επενδυτή τον συνταξιούχο αστέρα του NBA, Τόνι Πάρκερ. Και πέρυσι, η γαλλική εταιρεία κρασιών και οινοπνευματωδών Pernod-Ricard απέκτησε το Chateau Sainte Marguerite Cotes de Provence Cru Classe.

    Καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος της Moët Hennessy, Philippe Schaus σαρώνει συνεχώς το παγκόσμιο οινικό τοπίο για πιθανές εξαγορές, το κτήμα Château Galoupet, με 68 εκτάρια αμπελώνες, είναι τώρα ένα ζωντανό εργαστήριο πειραμάτων βιωσιμότητας.

    Οι ομάδες που εργάζονται εκεί κάνουν απογραφή όλων των ειδών που ζουν στο κτήμα και σχεδίασαν ένα «παλάτι» για τις μέλισσες. Πρόσφατα βγήκαν στην αγορά τα δύο πρώτα ροζέ του κτήματος, συμπεριλαμβανομένου του Galoupet Nomade, σε πλακέ, ανακυκλωμένο πλαστικό μπουκάλι.

    Όταν η Moët Hennessy πήρε μερίδιο 55% στο Château d’Esclans του γκουρού του ροζέ κρασιού Sasha Lichine, που παράγει πέντε τύπους ροζέ εκτός από το δημοφιλές Whispering Angel, διπλασίασε τους αμπελώνες του και υπερδιπλασίασε τον όγκο των πωλήσεών του στις ΗΠΑ.

    Πέρυσι το εμβληματικό οινοποιείο Joseph Phelps στη Νάπα εντάχθηκε στην ομάδα. Εκείνη την εποχή, ο Schaus είπε ότι ταίριαζε τέλεια με τη Moët Hennessy επειδή ήταν μια οικογενειακή επιχείρηση με μεγάλη φήμη και ιστορία. Αυτό είναι ένα από τα κριτήρια με τα οποία ο Schaus κρίνει τις εξαγορές. Εκτός από την οικογενειακή κληρονομιά και το κρασί υψηλής ποιότητας, η δυνατότητα για κλιμάκωση της παραγωγής είναι απαραίτητη και οι τιμές πρέπει να είναι σωστές.

    Η συμφωνία με το Minuty προέκυψε αφότου η Moët Hennessy ανέλαβε τη διανομή των κρασιών του κτήματος στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, πριν από δύο χρόνια. Όταν ο Schaus έμαθε ότι η οικογένεια Matton σκέφτεται να πουλήσει, έσπευσε να το εκμεταλλευτεί.

    Η αγορά πλειοψηφικού μεριδίου ως μετάβαση στην τελική πλήρη ιδιοκτησία έχει πλεονεκτήματα, λέει. «Πρώτον, διασφαλίζουμε ότι κατανοούμε το savoir faire τους – τον τρόπο σκέψης και εργασίας τους – απορροφούμε την ιστορία και την οικογενειακή τους κληρονομιά και διατηρούμε δεσμούς με τους καλλιεργητές». Το κρασί εκτρέφεται ήδη χωρίς ζιζανιοκτόνα ή φυτοφάρμακα, κάτι που ταιριάζει στην πρόσφατη στροφή της Moët Hennessy στη βιώσιμη αμπελοκαλλιέργεια.

    Εναπόκειται στην οικογένεια Matton να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει να παράγει λευκό και κόκκινο κρασί, εκτός από τα τέσσερα ροζέ του.

    «Από την πλευρά μας, μπορούμε να επιταχύνουμε τη διανομή σε μέρη όπως η Ασία, η Αφρική και η Καραϊβική. Τα brands σαμπάνιας που διαθέτουμε ανοίγουν τις πόρτες. Και μπορούμε να βοηθήσουμε στα logistics και να υποστηρίξουμε την αύξηση του όγκου», λέει ο Schaus.

    «Το ροζέ μπορεί να ανταγωνιστεί τη σαμπάνια στον κόσμο των απεριτίφ», λέει, ενώ τα ακριβά cuvées όπως το Garrus του Château d’Esclans και το Minuty 281 έχουν πλούτο και πολυπλοκότητα για το γκουρμέ φαγητό και τις γιορτές.

    Διαβάστε ακόμη:

    Bernard Arnault: O πλουσιότερος άνθρωπος σήμανε την έναρξη της κούρσας διαδοχής – Οι πέντε κληρονόμοι της αυτοκρατορίας των 200 δισ. δολ.

    LVMH: Αναζητεί τον επόμενο σχεδιαστή στο πρόσωπο του Pharrell Williams



    ΣΧΟΛΙΑ