• Business

    Μήπως είναι ο Πήτερ Γεωργιόπουλος ο μυστηριώδης διεκδικητής του στόλου της OSG;

    Πήτερ Γεωργιόπουλος ναυτιλία

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


    Καθώς οι φήμες εντείνονται γύρω από το ποιος μπορεί να είναι αυτός που θα αγοράσει τον διεθνή στόλο τάνκερ της Overseas Shipholding Group (OSG), δίνεται μάλλον ελάχιστη προσοχή σε έναν πιθανό αγοραστή.

    Δεδομένου ότι ο ίδιος μένει μόλις λίγα τετράγωνα μακριά από τα γραφεία της OSG στο Μανχάταν και είναι ένας από τους κορυφαίους διαπραγματευτές στο χώρο της ναυτιλίας στη σύγχρονη εποχή, μήπως θα μπορούσε ο Πήτερ Γεωργιόπουλος να είναι η προφανής επιλογή που δε βλέπει κανείς;

    Ο Π. Γεωργιόπουλος και η Gener8 Maritime μόλις πρόσφατα έχουν ακουστεί ως ο πιθανός μυστηριώδης διεκδικητής της OSG, και όπως ανέφερε την περασμένη εβδομάδα το TradeWinds, χωρίς να τους δίνονται πολλές πιθανότητες. Η Gener8 ακούστηκε μόνο μετά από ονόματα όπως ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Wilbur L. Ross, ο βασιλιάς των τάνκερ John Fredriksen, και κατόπιν οι Idan Ofer, Hafnia Tankers και Torm.

    Αν και πολλοί από αυτούς προσπαθούν πολύ για να διαψεύσουν την εμπλοκή τους, δε συμβαίνει το ίδιο και με την Gener8, της οποίας το σλόγκαν είναι παραδοσιακά “κοιτάζουμε τα πάντα”. Η επίσημη γραμμή την περασμένη εβδομάδα ήταν ένα απλό “ουδέν σχόλιο”.

    Η Gener8 συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο στόλο σύγχρονων VLCC, με 11 νέα πλοία που έρχονται, όμως έχει επίσης και μικρά πλοία, όπως τάνκερ LR1, αλλά και παλιά πλοία, κατασκευασμένα ακόμα και το 1999.

    Η OSG διαθέτει έναν μικτό στόλο 43 τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων, με μέση ηλικία τα δέκα χρόνια, μεταξύ αυτών και εννέα VLCC.

    Με αυτά τα δεδομένα, υπάρχουν λόγοι να πιστεύει κανείς ότι ένα deal μεταξύ Gener8 και OSG είναι εφικτό, αλλά και λόγοι να πιστεύει κανείς ότι είναι μάλλον απίθανο.

    ΤΑ ΥΠΕΡ

    Στον Π. Γεωργιόπουλο πραγματικά αρέσει να συνάπτει συμφωνίες, και η σκέψη του να αποκτήσει την OSG (κορυφαία αμερικανική πλοιοκτήτρια εταιρεία για δεκαετίες, από τότε που ο ίδιος ακόμα έκανε τα πρώτα του βήματα) πιθανόν να τον βάζει σε… πειρασμό.

    Τα εννέα VLCC της OSG, κατασκευασμένα από το 2000 ως το 2012 (τα περισσότερα πιο κοντά στο 2012 παρά στο 2000) θα καθιέρωναν το status της Gener8 ως την κορυφαία εταιρεία στο χώρο των VLCC με 37, όταν θα έχει παραλάβει και τα 28 δικά της VLCC.

    Όπως και η Gener8, έτσι και η OSG διαθέτει επίσης πλοία aframax, suezmax και τάνκερ μεταφοράς προϊόντων.

    Ο τραπεζίτης που έχει αναλάβει τη διαδικασία πώλησης της OSG, ο Jeff Pribor της Jefferies, είναι ο πρώην οικονομικός διευθυντής του Π. Γεωργιόπουλου στην General Maritime, μία από τις εταιρείες από τις οποίες προέκυψε η Gener8. Οι δυο τους χειρίστηκαν μαζί την αναδιάρθρωση στο πλαίσιο του άρθρου 11.

    Μία ακόμα προσωπική σχέση είναι αυτή του Π. Γεωργιόπουλου με τον Harold “Hal” Malone, που στο παρελθόν ήταν το δεξί χέρι του Pribor στην Jefferies. Έκτοτε “μετακόμισε” στη Navig8 (την άλλη εταιρεία από την οποία προέκυψε η Gener8) ως οικονομικός διευθυντής, και παραμένει και σήμερα στη διοίκηση της Gener8.

    Ναι, η OSG διαθέτει κάποια παλιότερα τάνκερ, αλλά το ίδιο ισχύει και για την Gener8. Και όπως επεσήμανε πρόσφατα ο οικονομικός διευθυντής της Gener8, Leo Vrondissis, αποφέρουν αρκετά χρήματα. “Αν κάποιος έχει πλεονάζοντα χρήματα, θα έπρεπε να πάει και να αγοράσει αμέσως τώρα μεταχειρισμένα πλοία και να εξασφαλίσει 25% απόδοση cash-on-cash”, ανέφερε.

    ΤΑ ΚΑΤΑ

    Οι μετοχές της Gener8 δεν τα πάνε και τόσο καλά μετά την αρχική δημόσια προσφορά της το 2015, και πρόσφατα έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό πλέον του 40% κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού της. Κατά πάσα πιθανότητα, η Gener8 θα έπρεπε να αγοράσει την OSG στην καθαρή αξία του ενεργητικού της, πιθανότατα με ένα μικρό πρόσθετο premium.

    Αυτό το εμπόδιο αποτελεί την ενσάρκωση αυτού που ανέφερε σε πρόσφατη ανάλυσή του ο Amit Mehrotra της Deutsche Bank, εξηγώντας τους λόγους που δεν υπάρχουν περισσότερες συγχωνεύσεις εταιρειών με τάνκερ.

    Οι μετοχές άλλων πιθανών ενδιαφερόμενων, όπως η Euronav, επίσης βρίσκονται κάτω από την αξία του ενεργητικού της και έχουν αντίστοιχα ζητήματα – όμως τα ζητήματα της Gener8 είναι σοβαρότερα. Άλλωστε, η Gener8 έχει και οικονομικές δεσμεύσεις πάνω από 536 εκατομμύρια ευρώ σε εκκρεμότητα, αναφορικά με αγορές νέων πλοίων.

    “Θα μας άρεσε να χρησιμοποιήσουμε το νόμισμά μας”, δήλωσε ο Π. Γεωργιόπουλος σε αναλυτές, αναφερόμενος σε μία υποθετική εξαγορά. “Προφανώς δεν έχουμε αυτήν την ευκαιρία τώρα… Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να δαπανήσουμε ένα δολάριο για να επαναγοράσουμε τις μετοχές μας, δεδομένου του πού κινούνται. Και ξέρετε ότι λατρεύω να κάνω συμφωνίες, και λατρεύω να ενισχύω αυτήν την εταιρεία περισσότερο και λατρεύω να αγοράζω έναν μεγάλο στόλο”.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/ipo-piesi-i-angeliki-fragkou-anazita-lisi-refstotitas/48707



    ΣΧΟΛΙΑ