• Business

    Μιχάλης Τσικνάκης: Η ανάπτυξη της Cosmos Sport και ο προβληματισμός για την εικόνα της αγοράς

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Μιχάλης Τσικνάκης, CEO Cosmos Sport

    Μιχάλης Τσικνάκης, Cosmos Sport


    Την ανάπτυξή της σε Ελλάδα και Κύπρο συνεχίζει και το 2022 η εταιρεία αθλητικών ειδών Cosmos Sport, της οποίας το 80% εξαγόρασε πριν περίπου πέντε μήνες, η βρετανική πολυεθνική JD Sports Fashion.

    Το πλάνο προβλέπει άμεσα το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων της εταιρείας σε Καρδίτσα και Πάφο στην Κύπρο – όπου επίσης πρόσφατα άνοιξε κι ένα κατάστημα στη Λευκωσία- ενώ μέσα στο 2022 αναμένεται η ανάπτυξη περίπου 10 καταστημάτων, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο mononews, o Mιχάλης Τσικνάκης.

    Υπενθυμίζεται ότι μετά την εξαγορά του 80% της Cosmos Sport από τον βρετανικό κολοσσό, τα μέλη της ιδρύτριας οικογένειας Τσικνάκη παραμένουν στη μετοχική σύνθεση, διατηρώντας μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής 20% αλλά παράλληλα και το μάνατζεμεντ.

    Εξαιρετική χρονιά το 2021, προβληματισμός για το 2022

    Το 2021 ήταν μία «εξαιρετική χρονιά» για την Cosmos Sport, οι εξελίξεις το τρέχον έτος ωστόσο, δημιουργούν προβληματισμό λόγω κυρίως των πληθωριστικών πιέσεων.

    «Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2021 είναι ήδη “very old news”» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Τσικνάκης επισημαίνοντας ότι οι προσδοκίες για επιστροφή στην «κανονικότητα» το 2022 λόγω θετικών εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας, δεν μοιάζουν να επαληθεύονται.

    Πάντως οι τελευταίες δραματικές εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχουν, άμεσες τουλάχιστον,  επιπτώσεις στις δραστηριότητες της εταιρείας. «Προς το παρόν παρακολουθούμε τις εξελίξεις με σκεπτικισμό και αναμένουμε τι θα συμβεί και κυρίως σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν την τουριστική σεζόν» επισημαίνει ο κ. Τσικνάκης.

    Ωστόσο, όπως σημειώνει, η διαταραχή της τροφοδοτικής αλυσίδας διεθνώς από τα τέλη του 2021 και οι πληθωριστικές πιέσεις που οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης, είχαν ήδη επηρεάσει αρνητικά την εικόνα στην αγορά, ακόμη και πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

    Η πτώση των Online πωλήσεων

    Οι Online πωλήσεις αποτέλεσαν ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την Cosmos Sport ώστε να «απογειωθεί» εν μέσω της πανδημίας, με τα φυσικά καταστήματα να παραμένουν κλειστά. Ήταν σχεδόν αναμενόμενο ότι με την κανονική λειτουργία της αγοράς μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις διαδικτυακές αγορές ως έναν βαθμό θα εξασθενούσε.

    Ο κ. Τσικνάκης επισημαίνει ότι οι αναζητήσεις των καταναλωτών όντως μειώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος αλλά ταυτόχρονα αυξήθηκε και το κόστος προώθησης για τις επιχειρήσεις, εξαιτίας και του μεγάλου αριθμού που «μπήκε» στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

    «Παρατηρώντας γενικότερα την αγορά, για τα “ώριμα” και μεγάλα e-shop (εκεί όπου κατατάσσεται και αυτό της Cosmos Sport) η πτώση εκτιμάται ότι το 2022 αγγίζει το 20% σε σχέση με πέρσι, ενώ στα μικρότερα φτάνει έως και το 40%», όπως εξηγεί.

    H ιστορία της Cosmos Sport

    Το μικρό κατάστημα αθλητικών ειδών 40 τ.μ, που ίδρυσε το 1982 στη Χερσόνησο Ηρακλείου ο Φραγκίσκος Τσικνάκης, εξελίχθηκε μέσα στις δεκαετίες σε ηγέτιδα αλυσίδα στη λιανική πώλησης αθλητικών ειδών με τους τρεις γιους του, Μιχάλη, Λευτέρη και Κώστα να αναλαμβάνουν τη διοίκησή της από το 1995.

    Κομβική για την εξέλιξή της, ήταν η ενδυνάμωση της ομάδας της Cosmos Sport με έμπειρα στελέχη αλλά κυρίως η επένδυση στο τέλος του 2019 του EOS Capital Partners, του Απόστολου Ταμβάκακη.

    H Cosmos Sport από τον Οκτώβριο τους 2021 πέρασε στα χέρια μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον χώρο των αθλητικών ειδών, τη βρετανική JD Sports Fashion, που εξαγόρασε το 80% της εταιρείας. 

    Διαβάστε επίσης:

    Το success story του Μιχάλη Τσικνάκη (Cosmos Sport): Από τα 40 τ.μ. στην πολυεθνική

    Απόστολος Ταμβακάκης – EOS: Έτσι ανακάλυψα την Cosmos Sport

     



    ΣΧΟΛΙΑ