• Business

    Μιχάλης Μποδούρογλου: Νέα προσπάθεια της Paragon για διευθέτηση του χρέους της

    Μιχάλης Μποδούρογλου

    Μιχάλης Μποδούρογλου, εφοπλιστής Allseas Marine


    Η ναυτιλιακή Paragon Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Μιχάλη Μποδούρογλου, συνεχίζει τις προσπάθειές της για τη διευθέτηση του χρέους της, κάνοντας μια δεύτερη απόπειρα να ανταλλάξει μέρος του χρέους της με μετοχές. Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει στην ανταλλαγή του 8,375% των γραμματίων, τα οποία λήγουν το έτος 2021, με κοινές μετοχές.

    Σύμφωνα με όσα προβλέπει η διαδικασία, κάθε κάτοχος γραμματίου πρόκειται να λάβει 6 κοινές μετοχές της Paragon, εφόσον δεχτεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, στο οποίο έχουν συνυπολογιστεί οι δεδουλευμένοι τόκοι και οι τόκοι που δεν είχαν πληρωθεί. Μάλιστα, υπάρχει και μια παράμετρος που λέει ότι όσοι παραδώσουν τα γραμμάτιά τους μέχρι και τις 6 Οκτωβρίου, θα λάβουν και 2 έξτρα μετοχές εκτός από τις 6 που προβλέπει το πρόγραμμα, αποκτώντας συνολικά 8 κοινές μετοχές.

    Το πρόγραμμα ανταλλαγής αναμένεται να λήξει στις 14 Οκτωβρίου του 2016, όπως ανακοίνωσε η ναυτιλιακή, εκτός αν αποφασιστεί να υπάρξει και κάποια περίοδος επέκτασης.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι οι μετοχές της Paragon (όπως και της δεύτερης ναυτιλιακής του κ. Μποδούρογλου, Box Ships) έχουν αποσυρθεί από τη διαπραγμάτευση στον NASDAQ και πλέον η διαπραγμάτευσή τους γίνεται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά και συγκεκριμένα στις αγορές OTCQB Venture Market, μετά από σχετική επιθυμία της διοίκησης, καθώς, όπως υποστήριζε και το διοικητικό της συμβούλιο, η Paragon ήταν αδύνατο πλέον να συμμορφωθεί με τις αυστηρές προϋποθέσεις που απαιτεί ο δείκτης NASDAQ να πληρούν οι εισηγμένες σε αυτόν εταιρείες.

    Νωρίτερα τον Μάρτιο, η εταιρεία είχε κάνει την πρώτη της απόπειρα για ανταλλαγή χρέους με μετοχές, όμως τότε μόνο το ένα πέμπτο των μετόχων είχε εκδηλώσει το ανάλογο ενδιαφέρον. Για την ακρίβεια, μόλις το 18,8% του συνόλου του χρέους που εκκρεμεί είχε ανταλλαγεί για 4 μετοχές/γραμμάτιο.

    Ακόμα, η Paragon τον Ιούνιο του 2016 είχε ανακοινώσει ότι είχε προχωρήσει σε συμφωνία και με την τελευταία από τις πιστώτριες τράπεζες της, τη Unicredit Bank AG. Η συμφωνία αφορούσε την απαλλαγή της εταιρείας από τις υποχρεώσεις που προέβλεπε η δανειακή της σύμβαση, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν και το χρέος των 8.317.750 δολαρίων, με αντάλλαγμα την υποχρέωση της Paragon να πληρώσει τους τόκους ύψους 50.000 δολαρίων.

    Σημειώνεται επίσης ότι τον περασμένο Μάρτιο, η ελληνική ναυτιλιακή κατόπιν συμφωνίας με τις τράπεζες είχε προχωρήσει στην πώληση του στόλου της, που αποτελούνταν από έξι πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, ως προϋπόθεση για την πλήρη και οριστική διευθέτηση των υπέρογκων χρεών της.

    Αυτήν την περίοδο η Paragon δεν διαθέτει κανένα πλοίο, ωστόσο μέχρι το τέλος του έτους θα παραλάβει τρία φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax, το καθένα χωρητικότητας 81.800-dwt. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία κατά τη διάρκεια του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου του 2016.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/proti-dikastiki-dikeosi-epi-evropaikou-edafous-gia-ti-chreokopimeni-hanjin/72245

     



    ΣΧΟΛΙΑ