• Business

    Μετρό Αθήνας: Δόθηκε το πράσινο φως για τη δημοπράτηση της επέκτασης προς Ίλιον

    Νίκος Κουρέτας - Νίκος Ταχιάος (Αττικό Μετρό)

    Νίκος Κουρέτας – Νίκος Ταχιάος


    Ζήτημα ημερών είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2  του Μετρό Αθήνας σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό. Πρόκειται για ένα έργο εκτιμώμενης αξίας 350 εκατ. Ευρώ και αποτελεί ένα από τα project-ναυαρχίδες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο αναμφίβολλα θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των εγχώριων ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, καθώς και ξένων κολοσσών, όπως οι Alstom, Ghella,

    Πιο συγκεκριμένα, στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. που θα είναι η αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού, αναφέρουν αποκλειστικά στο mononews ότι εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού και το μόνο που απομένει είναι η επίσημη προκήρυξή του.

    Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει πλήρως τα όσα έχουν δηλώσει εντός των τελευταίων τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής όσο και ο Υφυπουργός, Γιώργος Καραγιάννης.

    Επιπλέον,  σύμφωνα με τις ίδιες πηγές σε τροχιά υπογραφής μπαίνει και η σύμβαση για την προμήθεια των 15 συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ανάδοχο την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Hitachi.

    Η επέκταση προς Ίλιον

    Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:

    • Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
    • Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
    • Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς

    Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

    Πέφτουν οι υπογραφές για τους νέους συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης

    Πρόκειται για τη σύμβαση που αφορά την προμήθεια 15 νέων driverless συρμών για τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά με ανάδοχο την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ)-Hitachi. Το κόστος της εκτιμάται στα 176 εκατ. Ευρώ  και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στα τέλη του 2021 ενώ η Κοινοπραξία το «κλείδωσε» στα μέσα του περασμένου Ιουλίου. Σημειώνεται πως θα χρειαστούν 2,5 έτη από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης για την άφιξη των νέων συρμών, επομένως τα νέα τρένα θα καταφτάσουν στο Μετρό Θεσσαλονίκης εντός του 2025.

    Το έργο βρίσκεται πολύ κοντά στη συμβασιοποίησή του, καθώς έχει πάρει ήδη το ΟΚ από το Ελεγκτικό Συνέδριο και όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές οι υπογραφές θα πέσουν την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου ή την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.

    Διαβάστε επίσης

     



    ΣΧΟΛΙΑ