ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι Αμερικανοί γερουσιαστές Τζος Χόουλι και Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ ζήτησαν από τους επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC) να διερευνήσουν τη Meta Platforms, μετά από ρεπορτάζ του Reuters σχετικά με τα έσοδα του κοινωνικού δικτύου Facebook και του Instagram από διαφημίσεις που προωθούν απάτες και απαγορευμένα προϊόντα.
«Η FTC και η SEC πρέπει να ανοίξουν άμεσα έρευνες και, αν η δημοσιογραφική αναφορά είναι ακριβής, να ασκήσουν αυστηρά μέτρα επιβολής όπου χρειάζεται», έγραψαν οι Χόουλι και Μπλούμενθαλ σε επιστολή τους στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες, ζητώντας από τη Meta να επιστρέψει τα κέρδη, να πληρώσει πρόστιμα και να σταματήσει να προβάλλει τέτοιες διαφημίσεις.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, το Reuters ανέφερε ότι εσωτερικά έγγραφα από τα τέλη του 2024 έδειχναν πως η Meta αναμενόταν να κερδίσει περίπου το 10% των εσόδων της εκείνη τη χρονιά – περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια – από παράνομες διαφημίσεις. Ένα έγγραφο σημείωνε ότι η Meta κερδίζει 3,5 δισ. δολάρια κάθε έξι μήνες από «υψηλού κινδύνου» διαφημίσεις-απάτες.
Άλλα έγγραφα ανέφεραν ότι οι κανόνες κατά της απάτης της Meta δεν εφαρμόζονταν σε πολλές διαφημίσεις που οι ρυθμιστικές αρχές και ακόμη και το προσωπικό της εταιρείας θεωρούσαν ότι «παραβιάζουν το πνεύμα» των κανόνων κατά των απατών.
Σε απάντηση στο ρεπορτάζ του Reuters, η Meta δήλωσε ότι μείωσε τις αναφορές χρηστών για απάτες κατά 58% τα τελευταία δεκαοκτώ μήνες.
Ο εκπρόσωπος της Meta, Άντι Στόουν, απάντησε ότι «η επιστολή των Χόουλι-Μπλούμενθαλ κάνει υπερβολικές και λανθασμένες ισχυρισμούς. Αγωνιζόμαστε έντονα κατά της απάτης και των απατών, γιατί οι χρήστες μας δεν θέλουν αυτό το περιεχόμενο, οι νόμιμοι διαφημιζόμενοι δεν το θέλουν και ούτε εμείς».
Οι Χόουλι, Ρεπουμπλικάνος από το Μιζούρι, και Μπλούμενθαλ, Δημοκρατικός από το Κονέκτικατ, αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών της Meta κατά των παράνομων διαφημίσεων. Επισήμαναν τη «Βιβλιοθήκη Διαφημίσεων» της εταιρείας, μια δημόσια βάση δεδομένων με διαφημίσεις που εμφανίζονται στις πλατφόρμες της.
«Ακόμη και μια σύντομη επισκόπηση της Βιβλιοθήκης Διαφημίσεων της Meta δείχνει ξεκάθαρα αναγνωρίσιμες διαφημίσεις για παράνομο τζόγο, απάτες πληρωμών, κρυπτο-απάτες, AI deepfake σεξ υπηρεσίες και ψεύτικες προσφορές ομοσπονδιακών επιδομάτων», έγραψαν.
Οι γερουσιαστές ανέφεραν ότι, σύμφωνα με υπολογισμούς της Meta, οι πλατφόρμες της εμπλέκονταν στο ένα τρίτο όλων των απάτων στις ΗΠΑ, ενώ η FTC εκτιμά ότι οι Αμερικανοί έχασαν 158,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε απάτες πέρυσι.
«Αυτό υποδηλώνει ότι η Meta ευθύνεται για περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε ζημιά στους καταναλωτές», έγραψαν. Η επιστολή υποστηρίζει ότι η Meta επέλεξε σκόπιμα να αποδέχεται διαφημίσεις που προωθούν παράνομες δραστηριότητες. «Οι απάτες έχουν καταλάβει το Facebook και το Instagram, καθώς η Meta μείωσε δραστικά το προσωπικό ασφάλειας, ακόμη και για τις υποχρεωτικές από την FTC αναθεωρήσεις, ενώ επενδύει τεράστια ποσά σε έργα γεννητικής AI».
Οι Χόουλι και Μπλούμενθαλ ανησυχούν ιδιαίτερα για ψεύτικες διαφημίσεις που υποτίθεται ότι προέρχονται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ ή πολιτικά πρόσωπα. Έφεραν ως παράδειγμα μια διαφήμιση που ισχυριζόταν ότι ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προσφέρει 1.000 δολάρια σε δικαιούχους επιδομάτων τροφίμων.
«Παρά τις προειδοποιήσεις για διαφημίσεις deepfake που μιμούνται πολιτικούς, η Meta συνεχίζει να προβάλλει απατηλά βίντεο», αναφέρει η επιστολή. «Οι ωφελούμενοι από αυτές τις απάτες είναι συχνά ομάδες κυβερνοεγκλήματος με έδρα την Κίνα, τη Σρι Λάνκα, το Βιετνάμ και τις Φιλιππίνες».
Διαβάστε επίσης
EssilorLuxottica: Έτοιμη να αποκτήσει ποσοστό 5%-10% στην Giorgio Armani
Metlen: Αναλαμβάνει νέο φωτοβολταϊκό έργο στη Νέα Ζηλανδία για την Genesis Energy
Saudi Aramco: Σχεδιάζει εκποιήσεις άνω των $10 δισ. – Οι μεγαλύτερες στην ιστορία της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αναδάσωσης
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ενέκρινε την εξαγορά της Νίκας από την Υφαντής
- Metlen: Πάνω από 1,01% η θέση short της Millennium International
- «Thin Is In»: Φάρμακα τύπου Ozempic σε ανθρώπους που δεν τα χρειάζονται – Η νέα (επικίνδυνη) τάση