• Business

    Mercedes VS BMW: Ποια αυτοκινητοβιομηχανία επικράτησε στις πωλήσεις luxury αυτοκινήτων

    • Bloomberg

    Ola Kallenius(Mercedes), Oliver Zipse(BMW)


    Η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων πέρασε ένα δύσκολο 2022, με τις ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα να φρενάρουν τις παραδόσεις και να περιορίζουν πωλήσεις και κέρδη.

    Το δυνατό χαρτί τόσο για την Mercedes Benz όσο και για την αντίπαλό της BMW ήταν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, για τα οποία έχουν καταρτίσει πολυετές πλάνο παραγωγής για τα επόμενα χρόνια.

    Μάχη για τη πρώτη θέση

    Η BMW κατάφερε για δεύτερη χρονιά να επικρατήσει της Mercedes και να την ξεπεράσει σε πωλήσεις, παρά τα κοινά εμπόδια που αντιμετώπισαν και οι δύο.

    Οι παγκόσμιες παραδόσεις αυτοκινήτων με το σήμα της BMW μειώθηκαν κατά 5% στα 2,1 εκατομμύρια πέρυσι, καταγράφοντας καλύτερες επιδόσεις από τη Mercedes, της οποίας οι αποστολές υποχώρησαν 1% στα 2,04 εκατομμύρια.

    Οι πωλήσεις αυτοκινήτων τα τελευταία επτά χρόνια μεταξύ BMW-Mercedes

    Ενώ και οι δύο μάρκες αύξησαν τις πωλήσεις τους τους τελευταίους μήνες του 2022, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις επιχειρηματικές απώλειες κατά το πρώτο εξάμηνο, όταν οι ελλείψεις ανταλλακτικών και ο πόλεμος στην Ουκρανία περιόρισαν την παραγωγή.

    Τα προβλήματα δεν επηρέασαν μόνο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς ισχυροί παγκόσμιοι παίκτες όπως η Tesla αλλά και κινεζικές εταιρείες μεταξύ αυτών οι BYD και Nio δέχτηκαν ισχυρά «χτυπήματα» από τους αυστηρούς περιορισμούς της Κίνας λόγω Covid.

    Η επένδυση στα EV

    Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποδείχθηκαν ανθεκτικές στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

    Παρουσίασαν νέα μοντέλα με μπαταρία και έκαναν σημαντικά βήματα ώστε να συμμορφωθούν στους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

    Στην BMW, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων  όπως το i4 sedan υπερδιπλασιάστηκαν μέσα στο 2022 φτάνοντας τα 215.755 αυτοκίνητα.

    Η Mercedes υπερδιπλασίασε επίσης τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στα  117.800 αυτοκίνητα, με τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα να αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών παραδόσεων που έκανε μέσα στο 2022.

    Ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW, Pieter Nota εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας μέσα στο 2023 εκτιμώντας ότι θα συνεχιστεί η κερδοφόρα ανάπτυξη, ενώ έκανε λόγο για σαφή εστίαση πλέον προς την ηλεκτροκίνηση.

    Διαβάστε επίσης:

    Tesla, BMW, Mercedes, VW: 1,2 τρισ. επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030



    ΣΧΟΛΙΑ