• Business

    Η μεγάλη μάχη των σούπερ μάρκετ: Ο Σκλαβενίτης χτυπά Lidl – ΑΒ Βασιλόπουλος


    Δεν μπορεί, θα το έχετε προσέξει: η τηλεοπτική καμπάνια της ΑΒ Βασιλόπουλος για τις «αληθινά χαμηλές τιμές» βγάζει… μάτι. Δείχνει πελάτες άλλων σούπερ μάρκετ (ποιων άραγε;) να εντυπωσιάζονται από τις χαμηλές τιμές του Βασιλόπουλου και να γεμίζουν ενθουσιασμένοι τα καρότσια τους με προϊόντα.

    basilopoulos

    Στην καμπάνια αυτή απαντούν εμμέσως τα Lidl, με το παρόμοιο σλόγκαν «μόνιμα χαμηλές τιμές» και με ένα δελτίο τύπου στο οποίο «φωτογραφίζουν» τις διαφημίσεις του Βασιλόπουλου, σχολιάζοντας ότι η φιλοσοφία της Lidl Hellas είναι «να προσφέρουμε μόνιμα χαμηλές τιμές και σήμερα και αύριο και μεθαύριο, ώστε να μη χρειαστεί ποτέ να αλλάξουμε συνήθειες».

    lidl (1)

    Δεν είναι βέβαια και τίποτα παράξενο να… τσακώνονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το ποια έχει τις καλύτερες τιμές. Συμβαίνει διαρκώς. Όμως αυτή τη φορά υπάρχει ένα συγκεκριμένο παρασκήνιο πίσω από αυτήν την κόντρα…

    Το παρασκήνιο αυτό έχει να κάνει με την κατάρρευση της ιστορικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ του Μαρινόπουλου, μίας αλυσίδας με πάρα πολλούς πιστούς πελάτες, οι οποίοι όμως τώρα, και μέχρι να υλοποιηθεί η συμφωνία διάσωσής της από τον Σκλαβενίτη, έχουν μείνει… άστεγοι και αναγκαστικά κάνουν τα ψώνια τους σε άλλα σούπερ μάρκετ. Με δεδομένο ότι ο τζίρος του Μαρινόπουλου το 2015 άγγιζε τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ, δε θέλει και πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς πόσο σημαντικό είναι για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσελκύσουν τους πελάτες του.

    marinopoulos

    Και δεν είναι τυχαίο ότι οι καμπάνιες του Βασιλόπουλου και των Lidl εστιάζουν στο σλόγκαν των «χαμηλών τιμών»: οι πελάτες του Μαρινόπουλου σε μεγάλο ποσοστό ανήκαν στη… φυλή των «κυνηγών προσφορών», που βάζουν σε προτεραιότητα τις τιμές των προϊόντων, και έτσι ο «κράχτης» των χαμηλών τιμών εκτιμάται πως είναι αρκετός για να τους πείσει να κάνουν μια βόλτα από τα καταστήματα των διαφημιζομένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Είναι φανερό ότι η πτώση του Μαρινόπουλου για κάποιους δεν ήταν απλά ευκαιρία, αλλά πραγματικό κελεπούρι…

    Γιατί όμως τα σούπερ μάρκετ (όχι μόνο τα Lidl και ο Βασιλόπουλος, αλλά και οι άλλες αλυσίδες) κλιμακώνουν τώρα τις διαφημιστικές τους καμπάνιες; Τι είναι αυτό που ωθεί τις εταιρείες να «φωνάξουν» πιο δυνατά από τους ανταγωνιστές τους για να προσελκύσουν περισσότερους πρώην πελάτες του Μαρινόπουλου;

    Πολύ απλά, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσπαθούν να… αρπάξουν ό,τι προλαβαίνουν προτού ξεκινήσει η αντεπίθεση του Σκλαβενίτη, που αναμένεται να προχωρήσει τους επόμενους μήνες σε δυναμικές κινήσεις για την αναζωογόνηση του ιστορικού Μαρινόπουλου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Σκλαβενίτης σχεδιάζει να βάλει στον Μαρινόπουλο περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ μέχρι τα Χριστούγεννα, προκειμένου να γεμίσουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ και να επιστρέψουν σε αυτά οι παραδοσιακοί πελάτες του Μαρινόπουλου.

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης.
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης. Επικεφαλής Σκλαβενίτης ΑΒΕΕ

    Γνωρίζοντας καλά το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Γεράσιμου Σκλαβενίτη, οι ανταγωνιστές του περιμένουν ένα δυναμικό comeback και γι’ αυτόν το λόγο εντείνουν τις προσπάθειές τους να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά, ώστε να επωφεληθούν όσο μπορούν από τη σημερινή κατάσταση.

    Γιατί άπαξ και ξαναμπεί στο παιχνίδι ο Μαρινόπουλος (αυτή τη φορά υπό την «ομπρέλα» του Σκλαβενίτη), τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές χάνουν τα πλοία τους. Όλο το παρασκήνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απίστευτο: Το 30% της αξίας τους έχουν χάσει τα εμπορικά ακίνητα την 5ετία!

    ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Mε ισχυρή δόση εξωκοινοβουλευτικών ο ανασχηματισμός από τον Τσίπρα



    ΣΧΟΛΙΑ