• Business

    Μεγάλες φουρτούνες για τον εφοπλιστή Πάρη Δράγνη


    Θεωρείται από τους κορυφαίους στο κομμάτι των mega yachts.
    Με τις πολυτελείς θαλαμηγούς του ταξιδεύει κάθε χρόνο η αφρόκρεμα του διεθνούς jet set.
    Το Ο Pari, το τελευταίο του απόκτημα, ήταν το talk of the community, στα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια.

    Ο λόγος για τον εφοπλιστή, Πάρη Δράγνη, το όνομα του οποίου συνδέεται το τελευταίο διάστημα – εκτός από την επιτυχημένη επιχειρηματική του πορεία στις θαλαμηγούς – και με τις φουρτούνες, που έχει, από την άλλη του δραστηριότητα :  την ποντοπόρο ναυτιλία.

    Η Goldenport σε τρικυμία

    Τα στοιχεία του εξαμήνου μιλούν από μόνα τους :

    Έσοδα -25%
    EBITDA -42%
    Ζημιές 14,4 εκατ. δολάρια
    Χρέη άνω των 104 εκατ. δολαρίων
    Τιμή μετοχής -50% το τελευταίο πεντάμηνο

    Με δεδομένη τη θέληση του εφοπλιστή να σώσει την εταιρεία του, οι μέτοχοι συζητούν επί του σχεδίου διάσωσης, για το οποίο και πρέπει να δώσουν το πράσινο φως.

    Τι προβλέπει αυτό ;

    Η οικογένεια Δράγνη, που ελέγχει το 58,5% των μετοχών της εισηγμένης στο Λονδίνο εταιρίας, θα αγοράσει μέσω ιδιωτικών συμφερόντων εταιριών της τα επτά από τα 12 πλοία του ομίλου, αντί 52,4 εκατ. δολ. συνολικά. Tο ποσό αυτό περιλαμβάνει τα 51,6 εκατ. δολ. τραπεζικού χρέους προς τις RBS και Eurobank, ενώ η Goldenport θα εισπράξει μετρητά από τη συναλλαγή μόλις 834.053 δολ.

    Mετά από αυτή την κίνηση, η εταιρία θα μείνει με το μισό συνολικό χρέος, 52,6 εκατ. δολ., και με στόλο μόλις πέντε πλοία (τρία ξηρού φορτίου και δύο boxships). Tο πλάνο της διοίκησης περιλαμβάνει ακόμη και το ψαλίδισμα των γενικών και διοικητικών εξόδων κατά 1,5 εκατ. δολ. ετησίως.

    Mέσα από αυτές τις κινήσεις, όπως εξήγησε και o μη εκτελεστικός πρόεδρος της Goldenport, Kρις Γουόλτον στα ενημερωτικά σημειώματα προς τους μετόχους, η ναυτιλιακή εταιρία θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το κρίσιμο ζήτημα ως προς τους όρους που δεν τηρούσε βάσει των δανειακών συμβάσεών της. Σύμφωνα με αυτούς το ποσοστό της ρευστότητας προς το χρέος θα έπρεπε να είναι μίνιμουμ στο 5%.

    Όμως, το τελευταίο χρονικό διάστημα με την αγορά των boxships και ειδικά του ξηρού φορτίου να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, οι όροι αυτοί δεν τηρούνταν με αποτέλεσμα να απαιτηθούν άμεσα μέτρα δράσης και η ναυτιλιακή εταιρία ήταν εκτεθειμένη απέναντι στις πιστώτριες τράπεζες.

    Ποια πλοία θα πωληθούν

    Σύμφωνα με το σχέδιο, η συναλλαγή των εξαγορών θα γίνει μέσω των εταιριών του κ.Δράγνη, Echo και GCI. Στην πρώτη, με έδρα τα νησιά Mάρσαλ, θα περάσουν τα τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου, “Mήλος”, “Πίστη”, “Σίφνος” και “Σοφία”.

    Στη δεύτερη, τα τρία boxships, “Gitte” και “Brilliant” και το “Fortunate” που είναι τα παλαιότερα της Goldenport, ναυπηγημένα το 1992 (τα δύο) και το 1996 αντίστοιχα.

    Το ναυάγιο ενός deal

    Η Goldenport έφτασε σε αυτό το σημείο, διότι έχασε την ευκαιρία ενός εξαιρετικού deal, που ήταν έτοιμο να γίνει πράξη το περασμένο καλοκαίρι.

    O Πάρης Δράγνης συζητούσε με εκπροσώπους επενδυτή άγνωστης ταυτότητας, χωρίς όμως οι συνομιλίες να προχωρήσουν, αφού οι αγορές δραστηριοποίησης της εταιρείας καταγράφουν έντονα πτωτική τάση και πολλά προβλήματα.



    ΣΧΟΛΙΑ