• Business

    Με «know how» Σκλαβενίτη βγαίνει μπροστά η ΑΒ Βασιλόπουλος

    • Άννα Διανά
    Νίκος Λαβίδας, νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Νίκος Λαβίδας, νέος Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος


    Η επόμενη μέρα για την ΑΒ Βασιλόπουλος μετά την αλλαγή στη διοικητική πυραμίδα της εταιρείας και την ανάληψη της θέσης του brand president από τον Νίκο Λαβίδα έχει… άρωμα Σκλαβενίτη.

    Συνδέεται με τη στρατηγική της μητρικής Ahold Delhaize για την ανάκτηση του εδάφους που φαίνεται να χάνει έναντι του ανταγωνισμού.

    Αναμφισβήτητα, η εμπειρία του Νίκου Λαβίδα στον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι ιδιαίτερα σημαντική. Όμως πολύτιμο κεφάλαιο για την ΑΒ Βασιλόπουλος μπορεί να αναδειχθεί η πολυετής θητεία του στις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη.

    Ως επικεφαλής στρατηγικής και ανάπτυξης στη Σκλαβενίτης από το 2010 είχε ουσιαστικό ρόλο σε μια σειρά στρατηγικών εξαγορών, από την απόκτηση καταστημάτων της πτωχευμένης Ατλάντικ μέχρι την εμβληματική συμφωνία για τη Μαρινόπουλος, που την κατέστησε ηγέτη στον κλάδο. Πέρασε στη θέση του  γενικού διοικητικού διευθυντή όπου παρέμεινε για πολλά χρόνια πριν μετακινηθεί την τελευταία τριετία στην Upfield.

    Το know how που έχει αποκτήσει ως ανώτατο στέλεχος στη Σκλαβενίτης είναι αυτό που μπορεί να βγάλει μπροστά την ΑΒ Βασιλόπουλος, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην αγορά, με τη Lidl (για την οποία ωστόσο δεν υπάρχουν στοιχεία) να ακολουθεί επικίνδυνα κοντά και να διατηρήσει την απόσταση με τη Νο1.

    Η ΑΒ έχει απωλέσει μερίδιο αγοράς έναντι του ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το 2020, όταν τα σούπερ μάρκετ έκαναν χρυσές δουλειές λόγω πανδημίας και καταγράφηκαν αυξημένες πωλήσεις κατά 9,7%, η ΑΒ αύξησε τις πωλήσεις της μόνο κατά 3,76%.

    Το 2021 όταν η ένταση της αυξημένης ζήτησης που έφεραν τα lockdown άρχισε να περιορίζεται το αποτύπωμα στην ΑΒ έχει αρνητικό πρόσημο με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για πτώση περίπου 4%.

    Με αυτά τα δεδομένα και επιπλέον τις δυσκολίες που φέρνει για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ  το υψηλό ποσοστό του πληθωρισμού με την ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης που πλήττει τις πωλήσεις το έργο του νέου brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.

    Εξάλλου, οι επικεφαλής της πολυεθνικής αλυσίδας με έδρα την Ολλανδία έχουν δείξει ότι δεν διστάζουν να προχωρούν σε διοικητικές αλλαγές και ανατροπές.

    Είναι γνωστό ότι η τοποθέτηση του νέου επικεφαλής έρχεται μετά την αιφνίδια και επεισοδιακή αποχώρηση, τον περασμένο Φεβρουάριο, του Βασίλη Σταύρου. Μία έξοδος, που ήταν κεραυνός εν αιθρία.  Δεν είχε  προαναγγελθεί, όπως των προκατόχων του, κάτι που είθισται για αντίστοιχες θέσεις, δεν ήταν προγραμματισμένη και φάνηκε και από το γεγονός ότι και Ολλανδο-Βελγικός ομίλος Ahold-Delhaize δεν ήταν έτοιμος για τον ορισμό αντικατάσταση άμεσα. Διαδικασία που τελικά κράτησε σχεδόν τρείς μήνες.

    Της αποχώρησης του κ. Σταύρου είχαν προηγηθεί οι αποχωρήσεις των κ.κ. Κωνσταντίνου Μαχαίρα, Γιάννη Κυρίτση και Λεωνίδα Βρεττάκου.

    Διαβάστε επίσης

    Στέλιος Μπουτάρης: Η νέα επένδυση στο Κτήμα Σιγάλα και το… ταξίδι της Κυρ Γιάννη σε 50 χώρες



    ΣΧΟΛΙΑ