Business

Μανιτάρια: Είναι η νέα μεγάλη επένδυση των κορυφαίων οίκων μόδας;

Από δεξιά: Axel Dumas, Γάλλος, Hermes, Φρανσουά-Ανρί Πινό, CEO Kering, Stella McCartney, σχεδιάστρια μόδας

Από δεξιά: Axel Dumas, Γάλλος, Hermes, Φρανσουά-Ανρί Πινό, CEO Kering, Stella McCartney, σχεδιάστρια μόδας


Gucci, Adidas, Hermes είναι μόνο μερικοί από τους οίκους που φαίνεται να επενδύουν σε μία νέα αναπτυσσόμενη βιομηχανία, με στόχο να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις πρώτων υλών αλλά και να περιορίσουν τη χρήση δέρματος στα προϊόντα τους.

Δύο εταιρείες, η MycoWorks και η Bolt Threads δημιουργούν ένα ύφασμα που θυμίζει δέρμα από μανιτάρια, κοινώς ένα ύφασμα από μύκητες.

Η αναπτυσσόμενη βιομηχανία στοχεύει σε μεγάλους οίκους μόδας και στην επέκταση των δραστηριοτήτων τους σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αντιμετωπίζει όμως το υψηλό κόστος παραγωγής αλλά και τους φόβους για ριψοκίνδυνες επενδύσεις.

Η προσπάθεια τους μέχρι στιγμής αυτή έχει τραβήξει το ενδιαφέρον κορυφαίων οίκων, που προσπαθούν δειλά δειλά να «ρίξουν» στην αγορά τα πρώτα προϊόντα για να δουν πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές.

Στους επενδυτές της αναπτυσσόμενης αγοράς, η οποία εκτιμάται ότι φέτος θα μπορούσε να αγγίξει και τα 78 δις δολάρια φέτος, περιλαμβάνονται και αστέρες του Χόλυγουντ όπως η Νάταλι Πόρτμαν, με επενδύσεις που φτάνουν τα 200 εκατ. δολάρια.

Ακριβό το νέο υλικό

Η αναπτυσσόμενη βιομηχανία στοχεύει σε μεγάλους οίκους μόδας και κολοσσούς, καθώς η παραγωγή του δέρματος από μανιτάρια είναι ιδιαίτερα ακριβή. Και οι οίκοι ανταποκρίνονται, αλλά με περιορισμένες επενδύσεις και πάντα με στόχο τη καταγραφή της αντίδρασης των αγοραστών.

Μία συνεργασία της Stella McCartney, της γνωστής σχεδιάστριας μόδας με τη Bolt Threads οδήγησε στην παραγωγή μίας τσάντας, εξ’ όλοκλήρου κατασκευασμένης από το νέο ύφασμα, η οποία είχε τιμή 2.950 δολάρια.

Μία αντίστοιχη συνεργασία ήταν κι αυτή με τη Hermes, πάλι για τη δημιουργία μιας τσάντας, με πολύ υψηλή τιμή αλλά σε περιορισμένα κομμάτια.

Στα σκαριά βρίσκονται συνεργασίες και με Gucci, Kering και Adidas.

Ελλείψεις στις πρώτες ύλες

Ένας λόγος να αναζητούν οι μεγάλοι οίκοι εναλλακτικές επιλογές, πέραν της πολιτικής τους για στροφή σε φιλικότερα προς το περιβάλλον υφάσματα, είναι η δυνατότητα κάλυψης μιας επερχόμενης έλλειψης στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Τα δέρματα μοσχαριού που χρησιμοποιούνται από τους μεγάλους οίκους μόδας έχουν ήδη αρχίσει να καταγράφουν ελλείψεις, με τη βιομηχανία της μόδας να καλείται να καλύψει το κενό με νέα υλικά.

Το πολύ ακριβό υλικό από μανιτάρια περιορίζει την διοχέτευση του υλικού σε συγκεκριμένες βιομηχανίες της μόδας που μπορούν να έχουν περιθώριο κέρδους λόγω των υψηλών τιμών στα προϊόντα τους.

Η σύνδεση άλλωστε δεν είναι τυχαία. Ο  Patrick Thomas, πρώην CEO της Hermes, πλέον είναι μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της MycoWorks και επιμένει στην «υψηλή ποιότητα των υφασμάτων.

Το στοίχημα των εταιρειών

Η ανταπόκριση των πελατών των κορυφαίων οίκων μόδας είναι καίρια για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή του υφάσματος από μανιτάρια.

Η σχεδιάστρια μόδας Stella McCartney που δεν επιθυμεί τη χρήση δέρματος στις δημιουργίες της και υποστηρίζει ανοιχτά τις εναλλακτικές πρώτες ύλες, εμφανίστηκε διστακτική σε ένα σημείωμά της.

«Αυτή η συζήτηση θα κατευθυνθεί αποκλειστικά από την ανταπόκριση των καταναλωτών, ιδίως αυτών που βρίσκονται σε νεότερη ηλικία», ανέφερε.

Ο στόχος των εταιρειών είναι να κερδίσουν περισσότερους πελάτες και να αυξήσουν την παραγωγή, μειώνοντας παράλληλα το υψηλό κόστος, κάτω από την παραγωγή του παραδοσιακού δέρματος.

Η Bolt Threads ολοκληρώνει φέτος μια εγκατάσταση στην Ολλανδία που θα μπορεί να επεξεργάζεται δεκάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα υφάσματος ετησίως. Η MycoWorks κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα που θα μπορεί τελικά να παράγει πολλά εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικών μέτρων ετησίως.

Ενστάσεις

Την αισιοδοξία της αναπτυσσόμενης βιομηχανίας δεν συμμερίζονται αρκετοί, που αμφιβάλλουν ότι μπορεί να προκαλέσει πλήγμα στην αγορά δέρματος ή να καταφέρει να λειτουργήσει ως ένα ικανό υποκατάστατό του.

Η ανθεκτικότητα αυτών των νέων υλικών δεν έχει δοκιμαστεί, σύμφωνα με την Joanne Crevoiserat, διευθύνουσα σύμβουλο της Tapestry, ιδιοκτήτρια των εμπορικών σημάτων Coach και Kate Spade.

Δεν είναι ξεκάθαρο πόσο εύκολο θα είναι να κατασκευαστεί και να πωληθεί σε μεγάλους όγκους, κατέληξε.

Διαβάστε επίσης:

Εσείς θα δίνατε 7.000 ευρώ για μια τσάντα από… μανιτάρια;

H Κίνα λύγισε την Gucci – Απώλειες για τη μετοχή της μητρικής Kering



ΣΧΟΛΙΑ