Business

Μάχη στήθος με στήθος Άκτωρ και ΑΒΑΞ για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

  • Της Τέτης Ηγουμενίδη

Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος Άβαξ και Αλέξανδρος Εξάρχου, Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ.


Απόσταση αναπνοής έχουν οι δύο τεχνικές προσφορές των κοινοπραξιών που ηγούνται η Άκτωρ και η ΑΒΑΞ στον διαγωνισμό για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Στην τεχνική αξιολόγηση της Αττικό Μετρό, η κοινοπραξία  ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldobreda – Hitachi.

Αυτό σημαίνει ότι το ποιος θα αναλάβει εν τέλει το έργο, το μοναδικό τέτοιου μεγέθους για το οποίο οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι προχωρημένες, θα κριθεί από τις οικονομικές προσφορές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο τεχνικές προσφορές είναι τόσο κοντά ώστε η διαφορά καλύπτεται με μόλις 12 εκατ. ευρώ (αν η κοινοπραξία της Άκτωρ έχει καταθέσει οικονομική προσφορά κατά 12 εκατ. μεγαλύτερη αυτής της κοινοπραξίας της ΑΒΑΞ κερδίζει το έργο).

Με βάση το τεχνικό δελτίο του διαγωνισμού, η ΓΕΚ Τέρνα αποκλείεται, καθώς δεν κατέθεσε ολοκληρωμένο φάκελο προσφοράς.

Σημαντικό είναι ότι με την έγκριση του πρακτικού τεχνικής αξιολόγησης ο διαγωνισμός προχωρά στην επόμενη φάση του προφανώς έχοντας τη σύμφωνη γνώμη της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών.

Οι δύο προαναφερόμενες κοινοπραξίες που συνεχίζουν στη διαδικασία, αλλά και η ΓΕΚ έχουν το δικαίωμα των ενστάσεων τις επόμενες 10 μέρες. Εφόσον υπάρξουν ενστάσεις οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν όταν ολοκληρωθεί η εξέτασή τους, διαφορετικά μετά το πέρας της προθεσμίας για τις ενστάσεις.

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) η οποία φτάνει το 75%.

Σημαντική είναι επίσης και η χρηματοδότηση ύψους 450 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων).

Η διάρκεια του έργου είναι 96 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία, εκτός απρόοπτου, αναμένεται το 2020.

Σημειώνεται ότι για το εν λόγω έργο ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει 4 κοινοπραξίες, ωστόσο, εκτός της διαδικασίας ετέθη αυτή με επικεφαλής τον όμιλο Μυτιληναίου, ο οποίος προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση επί της προσφυγής του να αναμένεται.