Business

Κορονοϊός: Υποχωρεί η κίνηση σε εστιατόρια και κινηματογράφους – Οι φόβοι για τον τουρισμό


Ορατά αρχίζουν να γίνονται τα σημάδια του κορονοϊού στην εμπορική κίνηση.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι καταναλωτές μετά την «έφοδο» στα σούπερ μάρκετ έχουν περιορίσει τις επισκέψεις σε εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια και κινηματογράφους εξαιτίας της ανησυχίας που υπάρχει για την εξάπλωση του θανατηφόρου ιού και στην χώρα μας. «Ο κόσμος ανησυχεί και πολλοί είναι αυτοί που έχουν επιλέξει να αποφύγουν μέρη που υπάρχει συνωστισμός», σημειώνει ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, για να προσθέσει πως ακόμη και οι τουρίστες που μένουν σε κεντρικά ξενοδοχεία της πρωτεύουσας έχουν μειώσει τις επισκέψεις στα εστιατόρια της περιοχής του κέντρου.

Επιφυλακτικοί είναι και οι σινεφίλ, παρ’ ότι στις αίθουσες κυκλοφορούν πολλές νέες ταινίες. Υπολογίζεται ότι από την περασμένη εβδομάδα όταν εντοπίσθηκε το πρώτο κρούσμα στην Θεσσαλονίκη, η επισκεψιμότητα των κινηματογράφων μειώθηκε κατά περίπου 20% με 30% λόγω κορονοϊού. «Τα νούμερα του box office το τριήμερο της αποκριάς ήταν χαμηλότερα του αναμενόμενου σε πανελλαδικό επίπεδο», λέει χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης του γνωστού κινηματογράφου των Αθηνών, «Δαναού», Ηλίας Γεωργιόπουλος.

Ο προβληματισμός στην αγορά είναι έντονος καθώς πολλοί φοβούνται πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί, όσο αυξάνονται τα κρούσματα στη χώρα και η επιδημία εξαπλώνεται. Η μεγαλύτερη ανησυχία έγκειται στο χρονικό διάστημα που θα ταλαιπωρήσει ο κορονοϊός την ελληνική οικονομία, με έκτακτα μέτρα όπως αυτά που ελήφθησαν χθες για την Ηλεία, την Αχαΐα και την Ζάκυνθο και αφορούσαν στο κλείσιμο των δημόσιων χώρων για 48ώρες.

Το ενδεχόμενο να «τραβήξει» επί μακρόν τρομάζει τον επιχειρηματικό κόσμο, ο οποίος ελπίζει και εύχεται να εκτονωθεί όσο τον δυνατόν γρηγορότερα η επιδημία. Προτού πλήξει για τα καλά τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας που δεν είναι άλλη από τον τουρισμό, ο οποίος συνεισφέρει το 18% του ΑΕΠ και έχει καταλυτική συμμετοχή στην ανάπτυξη.

Όλα αυτά έρχονται μετά από ένα συνολικά δύσκολο πρώτο δίμηνο για τον εμπορικό κόσμο. Παρά τις εκπτώσεις η κατανάλωση κινήθηκε σε ρηχά νερά, απογοητεύοντας τους επαγγελματίες που περίμεναν να πάρουν «βαθιά ανάσα».

Επιπρόσθετα, η ακύρωση των καρναβαλικών εκδηλώσεων σε όλη την χώρα έπληξε περαιτέρω τα έσοδα, κυρίως στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Άνθρωποι της αγοράς μιλούν για σημαντική πτώση εσόδων που άγγιξε ακόμη και το 50% σε κάποιες περιπτώσεις, απώλειες που όπως λένε δεν πρόκειται να αναπληρωθούν…



ΣΧΟΛΙΑ