Στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Γαλλίας «μπήκε» η Austriacard με τον CEO Μανώλη Κόντο κατά τη διάρκεια του χθεσινού investor day να τονίζει ότι ο όμιλος θα επικεντρωθεί στον κλάδο του fintech, προσδοκώντας συνεισφορά 6-8 εκατ. ευρώ τα επόμενα 3 χρόνια.

Παράλληλα η εταιρεία στοχεύει στην ισχυροποίηση του business στις ήδη υπάρχουσες αγορές ενώ ταυτόχρονα ο όμιλος διαθέτει ταμείο άνω των 80 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν σε εξαγορές και επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της και την αύξηση των μεγεθών της.

1

Πάντως ο κ. Κόντος δεν απέρριψε την επέκταση του ομίλου και σε νέες αγορές καθώς οι ανάγκες στον τραπεζικό τομέα και το fintech είναι τεράστιο.

Η εταιρεία στοχεύει το 2025 οργανική ανάπτυξη στα έσοδα κατά 6-7%, διψήφια ανάπτυξη στα adjusted EBITDA 15-17%, ενώ το μέρισμα που θα προταθεί θα είναι 20-25 των κερδών.

Στόχος είναι να συνεχιστεί η παρουσία σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς, όπως το Fintech και οι Challenger Banks, νέα εταιρική δομή βασισμένη σε γεωγραφικά clusters, επιτρέποντας ταχύτερη επέκταση σε νέες αγορές και cross-selling καθώς και επενδύσεις στην ψηφιοποίηση, σε τομείς όπως το payment και το banking solutions αλλά και είσοδο στον δημόσιο τομέα και τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Μέσα στο 2025 θα επεκταθεί στην περιοχή ΜΕΑ (Μέση Ανατολή και Αφρική) με μια ολιστική πρόταση συστήματος—καλύπτοντας ολόκληρο τον κύκλο ζωής της ταυτότητας. Αυτό περιλαμβάνει τη βιομετρική εγγραφή πολιτών, την έκδοση εγγράφων ταυτοποίησης και την παροχή μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας για τη διαχείριση ταυτοτήτων.

Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει μέσα στο 2025 είναι:

– Μακροοικονομικές προκλήσεις τόσο στην ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των δασμών και άλλων παραγόντων

-Το χρηματοοικονομικό και δημοσιονομικό περιβάλλον στην Τουρκία, το οποίο χαρακτηρίζεται από μεταβαλλόμενες συνθήκες και αυξημένη αβεβαιότητα.

-Επέκταση της ενσωμάτωσης ψηφιακών λύσεων και υπηρεσιών πέρα από την Ελλάδα και τη Ρουμανία.

-Ανάπτυξη περισσότερων πηγών επαναλαμβανόμενων εσόδων για τον όμιλο συνολικά.

Αποτελέσματα 2024

Τα προσαρμοσμένα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 9,7% στα €385,3 εκατ., προερχόμενα κυρίως από τον τομέα Digital Transformation Technologies, τα έσοδα του οποίου αυξήθηκαν κατά 70,6% και του τομέα Document Lifecycle Management, όπου τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 20,3%.

Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 11,4% στα €54,9 εκατ., λόγω των αυξημένων εσόδων και του περιθωρίου κέρδους. Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε στο 14,2% από 14,0% το 2023. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 16,6% στα €19,8 εκατ, παρά τους αυξημένους φόρους. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 5,1%.

Η γεωγραφική περιοχή Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβίας και Αμερικής (WEST) παρουσίασε έσοδα ύψους € 130,9 εκατ., αυξημένα κατά € 14,9 εκατ. ή 12,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η περιοχή Κεντρικής, Ανατολικής Ευρώπης & DACH (CEE) παρουσίασε έσοδα ύψους € 224,9 εκατ. το 2024, εμφανίζοντας μικρή αύξηση κατά € 0,3 εκατ. ή 0,1% σε σύγκριση με το 2023. Η ανάπτυξη στον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών, ιδίως στη Ρουμανία και την Ελλάδα μέσω συμβάσεων για την ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα και την αύξηση των παρεχόμενων λύσεων στον ιδιωτικό τομέα, συνέβαλε με € +11,3 εκατ.

Διαβάστε επίσης:

Κόντος (Austriacard): Καύσιμα €90 εκατ. για εξαγορές – Ενδιαφέρον για επέκταση σε νέες αγορές

Μερτς προς κυβέρνηση Τραμπ: «Μην παρεμβαίνετε στη γερμανική πολιτική»

Εurostat: Αυξήθηκαν κατά 1,5% οι λιανικές πωλήσεις τον Μάρτιο στην Ευρωζώνη