• Business

    Κωνσταντίνος Σιφναίος (Gastrade): Μεγάλη η ανάγκη για υποδομές LNG- To δεύτερο FSRU θα λειτουργεί το 2025

    Κωνσταντίνος Σιφναίος, CEO Gastrade

    Κωνσταντίνος Σιφναίος, CEO Gastrade


    “Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για LNG από όλες τις χώρες που σήμερα προμηθεύονται φυσικό αέριο από τη Ρωσία και σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ευρώπη έχει ανάγκη για υποδομές υποδοχής LNG”, δήλωσε στο mononews.gr ο Κωνσταντίνος Σιφναίος CEO της Gastrade, σχολιάζοντας την απόφαση της εταιρείας να αιτηθεί από τη ΡΑΕ και δεύτερη άδεια για FSRU στην Αλεξανδρούπολη. Το ενδιαφέρον για να δεσμεύσουν χωρητικότητες είναι μεγάλο από όλες τις χώρες από την Ουγγαρία και κάτω, που μπορούν να προμηθευτούν αέριο από την Ελλάδα, εξήγησε, τονίζοντας πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση και η ανάγκη των χωρών να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο.

    Όπως τόνισε, το δεύτερο FSRU θα είναι έτοιμο το νωρίτερο σε τρία χρόνια καθώς είναι μακρά η περίοδος αδειοδοτήσεων και το ταχύτερο που μπορεί να υπολογιστεί ότι θα λειτουργήσει είναι το 2025. “Το δεύτερο FSRU θα είναι μια επένδυση 400 εκ. ευρώ και λίγο μεγαλύτερο από το πρώτο αφού θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ LNG. Θα προχωρήσει πιο γρήγορα από το πρώτο αφού πλέον έχουμε όλη την τεχνογνωσία αλλά προχωρώντας σε φουλ ταχύτητα χρειαζόμαστε 3 χρόνια”, τόνισε.

    Η σημερινή κρίση, αναδεικνύει τη σημασία της ενεργειακής ασφάλειας, και αξίζει να σημειωθεί ότι χθες η Γερμανία ανακοίνωσε την προώθηση επενδύσεων σε δύο νέα FSRU για τα οποία υπήρχαν τα σχέδια αλλά είχαν παγώσει όσο το φυσικό αέριο δε θεωρείτο καύσιμο ενεργειακής μετάβασης. Σήμερα όμως η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης επιβάλλει να προωθηθούν επενδύσεις που εξασφαλίζουν την ανεξαρτησία των χωρών της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο.

    Τι περιλαμβάνει το 2ο FSRU

    Σύμφωνα με την αίτηση της Gastrade στη ΡΑΕ, τo δεύτερο FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκατ. κυβικά μέτρα (κ.μ.) φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.

    Το έργο θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαφοροποίηση των πηγών και των οδών εφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ελλάδα και ολόκληρη την περιφέρεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και θα μειώσει δραστικά οποιοδήποτε κίνδυνο διακοπής τροφοδοσίας. Η Gastrade είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα η οποία έλαβε άδεια ΑΣΦΑ για το έργο του “Τερματικού Σταθμού LNG Αλεξανδρούπολης” για το οποίο πρόσφατα ελήφθη η Τελική Επενδυτική Απόφαση και τώρα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης με στόχο να λειτουργήσει στα τέλη του επόμενου χρόνου. Το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020”.

    Οι μέτοχοι της Gastrade είναι η κα Ελμίνα Κοπελούζου (Ιδρύτρια Μέτοχος), η Gaslog Cyprus Investments Ltd, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ΑΕ, η Bulgartransgaz EAD και ο ΔΕΣΦΑ ΑΕ με 20% ο κάθε ένας.

    Τι είπε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης

    Την ανακοίνωση για το δεύτερο πλωτό σταθμό αεριοποίησης LNG έκανε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής. “H χώρα προτίθεται να προχωρήσει με ιδιωτικά κεφάλαια στην κατασκευή και δεύτερου σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου FSRU στην Αλεξανδρούπολη, ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για την κρίση στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις της στην Ελλάδα.

    Εστιάζοντας στην ενεργειακή διάσταση της κρίσης, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως δεν μπορούν να αποκλειστούν απόπειρες εκβιασμού από την πλευρά της Ρωσίας. «Μία τέτοια προοπτική πιθανώς θα προκαλέσει και πρόσκαιρες ανατιμήσεις. Συμφωνήσαμε πως αυτό θα είναι το πρόσκαιρο τίμημα» σημείωσε.

    Εκτός από το LNG ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην ηλεκτρική διασύνδεση  με την Αίγυπτο. Όπως υποστήριξε, πλέον η διαδικασία της απολιγνιτοποίησης αποκτά και γεωπολιτκά χαρακτηριστικά. “Θέλουμε γρήγορη διείσδυση ΑΠΕ, θέλουμε μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο, όμως θα χρειαστούμε αέριο τις επόμενες δεκαετίες, άρα θα εισάγουμε περισσότερο LNG, για αυτό και μίλησα για έναν δεύτερο σταθμό στην Αλεξανδρούπολη”.



    ΣΧΟΛΙΑ