• Business

    Κυβερνοεπιθέσεις και διαδικτυακές απάτες σε αυξητική πορεία παγκοσμίως

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Στιγμιότυπο από ταινία που παριστάνει χάκερ


    Σε διαρκή αυξητική πορεία βρίσκονται παγκοσμίως οι κυβερνοεπιθέσεις και οι διαδικτυακές απάτες. Μόνο τον Σεπτέμβριο του 2020 σημειώθηκαν 70 επίσημα καταγεγραμμένες παραβιάσεις μέσω κυβερνοεπιθέσεων (cyberattacks) και 267 εκατ. παραβιάσεις αρχείων παγκοσμίως. Στο στόχαστρο βρίσκονται κρατικές υπηρεσίες, ιδιωτικές επιχειρήσεις αλλά και ιδιώτες.

    Ενδεικτικά, το 2020 καταγράφηκαν στην αγορά των τηλεπικοινωνιών αρκετά νέα περιστατικά. Τον Μάιο ο όμιλος ΝΤΤ της Ιαπωνίας δέχτηκε επίθεση data breach. Οι χάκερς απέκτησαν πρόσβαση στο εσωτερικό της δίκτυο και υπέκλεψαν προσωπικά δεδομένα.

    Τον Ιούνιο η Α1 Telekom της Αυστρίας παραδέχτηκε ότι τον Νοέμβριο του 2019 είχε περιστατικό με malware που μόλυνε τους servers και των 8.000 υπαλλήλων της.

    Τον Απρίλιο διαπιστώθηκε μεγάλης έκτασης data breach σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών του Πακιστάν, όταν χάκερ προσπάθησε να πουλήσει προσωπικά δεδομένα 115 εκατ. συνδρομητών (ονόματα, διευθύνσεις, αριθμοί ταυτότητας, αριθμοί σταθερών και κινητών τηλεφώνων και ημερομηνίες συνδρομής).

    Τον Ιούλιο η Virgin Mobile στη Σαουδική Αραβία, δέχθηκε κυβερνοεπίθεση από χάκερς, οι οποίοι παραβίασαν το σύστημα e-mail της εταιρείας και το Active Directory (υπηρεσία της Microsoft που χρησιμεύει στο να πιστοποιεί και να εξουσιοδοτεί τους χρήστες ενός δικτύου, καθορίζοντας αν είναι απλοί χρήστες ή διαχειριστές κ.λπ.).

    Επίσης στις 24/9/20 τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ουγγαρίας και μέρος των τηλεπικοινωνιακών υποδομών δέχθηκαν επίθεση μέσω servers από Ρωσία, Κίνα και Βιετνάμ. Εξαιτίας αυτού το δίκτυο της Magyar Telekom αντιμετώπισε προβλήματα στη Βουδαπέστη.

    Οι εταιρείες και όλοι οι οργανισμοί «παλεύουν» καθημερινά για να μην αντιμετωπίσουν περιστατικά που θα έχουν σοβαρό αντίκτυπο στους πελάτες – συνδρομητές τους.

    Ο ΟΤΕ χθες ανακοίνωσε ότι έπεσε θύμα κυβερνοεπίθεσης διαβεβαίωσε ωστόσο ότι το αρχείο που κλάπηκε δεν περιλάμβανε περιεχόμενο κλήσεων (συνομιλίες) ή περιεχόμενο μηνυμάτων, ονοματεπώνυμα ή διευθύνσεις, ούτε κωδικούς πρόσβασης ή δεδομένα πιστωτικών καρτών ή τραπεζικών λογαριασμών, ως εκ τούτου δεν απαιτείται καμία ενέργεια από την πλευρά των πελατών. Η κυβερνοεπίπεθεση έγινε στις 8 Σεπτεμβρίου.

    Όπως έγινε γνωστό με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό για το οποίο έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι φορείς και η εισαγγελία κάθε μήνα ο Όμιλος ΟΤΕ αποκρούει πάνω από 500 χιλιάδες κακόβουλες επιθέσεις τρίτων σε συστήματα και περισσότερες από 240 επιθέσεις άρνησης υπηρεσιών DDoS τον χρόνο (επίθεση με στόχο να «κλειδώσουν» όλες οι παρεχόμενες υπηρεσίες).

    Μία από τις πιο γνωστές υποθέσεις χάκινγκ στον κλάδο, είναι αυτή της γαλλικής Orange. Τον Μάιο του 2014 έγινε γνωστό ότι άγνωστοι υπέκλεψαν τα προσωπικά δεδομένα 1,3 εκατ. πελατών της. Τρεις μήνες νωρίτερα είχαν υποκλαπεί τα δεδομένα 800.000 συνδρομητών της εταιρείας σε παρόμοια επίθεση.

    Αρκετές ήταν και οι επιθέσεις σε κυβερνητικές υπηρεσίες και οργανισμούς τη φετινή χρονιά. Ενδεικτικά τον Ιούλιο το Twitter δέχτηκε επίθεση από ομάδα χάκερς, που εισέβαλαν στους λογαριασμούς διάσημων προσωπικοτήτων, όπως ο Μπαράκ Ομπάμα, ο Έλον Μασκ, ο Μπιλ Γκέιτς κ.ά., με σκοπό να αποσπάσουν χρήματα.

    Τον Σεπτέμβριο το Νορβηγικό Κοινοβούλιο ανακοίνωσε ότι έγινε στόχος κυβερνοεπίθεσης, με αποτέλεσμα να παραβιαστούν οι λογαριασμοί e-mail αρκετών μελών του εργατικού κόμματος. Τον Αύγουστο το Χρηματιστήριο της Νέας Ζηλανδίας διέκοψε τη λειτουργία του για αρκετές ημέρες μετά από επίθεση DDoS.

    Τον ίδιο μήνα, η Καναδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι μετά από σειρά επιθέσεων από αγνώστους, παραβιάστηκαν χιλιάδες λογαριασμοί κυβερνητικών ψηφιακών υπηρεσιών.

    Μία από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις σε επιχειρήσεις το 2020 ήταν στην αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott. Στις 31 Μαρτίου η εταιρεία αποκάλυψε ότι παραβιάστηκαν τα στοιχεία 5,2 εκατ. πελατών της που έκαναν χρήση του προγράμματος επιβράβευσης του ομίλου. Οι χάκερς κατάφεραν να εισβάλουν στα συστήματα της εταιρείας μέσα από τους λογαριασμούς δύο εργαζομένων.

    Σύμφωνα με αναλυτές από εταιρεία κυβερνοασφάλειας τo 2019 χάκερς μπήκαν στα συστήματα περισσότερων από 12 παγκόσμιων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών και πήραν μεγάλες ποσότητες προσωπικών και εταιρικών δεδομένων.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ