• Business

    Κ. Σουλιώτης στο mononews: «Η Παλίρροια αποκτά επαγγελματικό μάνατζμεντ και στοχεύει πιο ψηλά»

    • Γιώργος Μανέττας
    Κώστας Σουλιώτης, πρόεδρος της Παλίρροια-Σουλιώτης

    Κώστας Σουλιώτης, πρόεδρος της Παλίρροια


    Τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη θέτει η «Παλίρροια», η οποία πρόσφατα απέκτησε έναν ισχυρό μέτοχο, την VKN Capital του Βασίλη και της Νέλλης Κάτσου. Χθες η εταιρεία έκανε ένα ακόμη βήμα, ανακοινώνοντας την τοποθέτηση του Δημήτρη Βιδάκη, στη θέση του CEO, ενός έμπειρου και ικανού μάνατζερ που μπορεί να συμβάλει στην ανάδειξη των προοπτικών της.

    Όπως λέει στο mononews.gr ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, Κώσταντινος Σουλιώτης, με την κίνηση αυτή η Παλίρροια «αποκτά επαγγελματικό μάνατζμεντ», και αποκαλύπτει πως το επόμενο διάστημα θα επανδρωθεί και με επιπλέον στελεχιακό δυναμικό, προκειμένου να καλύψουν μεταξύ άλλων και τη θέση του CFO (Οικονομικού Διευθυντή) αλλά και τις διευθυντικές θέσεις στα πέντε
    εργοστάσια που διαθέτει στο εξωτερικό.

    Αποκορύφωμα αυτή της προσπάθειας, σημειώνει, θα είναι η ανακοίνωση προς τα τέλη του 2019, ενός φιλόδοξου business plan με ορίζοντα τετραετίας, το οποίο θα περιλαμβάνει και κάποιες εξαγορές εταιρειών που κινούνται στον χώρο των τροφίμων και έχουν διεθνή προοπτική. «Θέλουμε ανθρώπους που θα μπορέσουν να πάνε την εταιρεία στα επόμενα βήματα. Όραμά μας ήταν κάποια στιγμή, να μπουν άτομα με επαγγελματική κατάρτιση και να πάνε την εταιρεία ακόμη πιο μπροστά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σουλιώτης.

    Η Παλίρροια έχει καταφέρει να διαγράψει μια εντυπωσιακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Κόντρα στην κρίση, πέτυχε να μεγαλώσει σημαντικά το διεθνές αποτύπωμά της και να διπλασιάσει τις πωλήσεις της (!), ενώ επιδιώκει την ενίσχυση των μεριδίων και στην ελληνική αγορά, με την κυκλοφορία νέων προϊόντων.

    Μάλιστα, προκειμένου να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση για τα προϊόντα της, αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ακόμη εργοστασίου στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ιορδανία. Η νέα μονάδα θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη Ιουνίου και πέρα από την Μέση Ανατολή, αναμένεται να εξυπηρετεί και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, αφού τα προϊόντα της Ιορδανίας δεν επιβαρύνονται με δασμούς στην αμερικάνικη αγορά.

    Ανοδικά κινείται και στη φετινή χρονιά, παρά τις αντιξοότητες στο διεθνές περιβάλλον. Συγκεκριμένα, για φέτος εκτιμάται πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 10% και θα ανέλθουν σε περίπου 54 εκατ. ευρώ με 55 εκατ. ευρώ από περίπου 49,5 εκατ. ευρώ ενώ τα EBITDA αναμένεται να ανέλθουν στα 11,3 εκατ. ευρώ από 10,8 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η τελική κερδοφορία θα εξαρτηθεί από την πορεία κάποιων πρώτων υλών.

    Η εταιρεία έχει σταθεί τυχερή, αφού ούτε οι δασμοί του Aμερικανού προέδρου, Ντόναλτ Τράμπ στα ευρωπαϊκά προϊόντα αλλά ούτε και ένα πιθανό BREXIT, καθώς έχει μικρή έκθεση στο Ηνωμένο Βασίλειο την αγγίζουν, μέχρι στιγμής.

    «Ο Νο1 παραγωγός ντολμά στον κόσμο»

    Η Παλίρροια αποτελεί μια από τις εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις της χώρας. Συγκεκριμένα, είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας εξαγωγέας ετοίμων γευμάτων και αποτελεί το Νο1 παραγωγό Ντολμά στον κόσμο. Η συνολική παραγωγή υπερβαίνει τους 20.000 τόνους ετησίως και παράγονται στο χέρι καθημερινά περισσότερα από 1.600.000 ντολμαδάκια. Απασχολεί σε μόνιμη βάση πάνω από 1.500 εργαζομένους, σε μονάδες παραγωγής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η Παλίρροια έχει στρατηγικό προσανατολισμό στις εξαγωγές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% των πωλήσεων της. Τα προϊόντα της βρίσκονται σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο με βασικές χώρες δραστηριοποίησης τις Ευρωπαϊκές χώρες, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τον Καναδά, τη Μέση Ανατολή και την Αυστραλία.

    Η πιο δυνατή και η πλέον αναπτυσσόμενη αγορά για την εταιρεία είναι η αμερικάνικη (συνεισφέροντας το 26% του τζίρου της), όπου το ντολμαδάκι τείνει να μετατραπεί σε… mainstream προϊόν. Η δεύτερη μεγαλύτερη είναι αυτή της Σαουδικής Αραβίας λόγω της υψηλής κατανάλωσης ντολμά, με ποσοστό της τάξης του 20%, ενώ η τρίτη ισχυρότερη αγορά είναι η γερμανική, κυρίως λόγω των ομογενών αλλά και των Τούρκων.

    Σταθμός η είσοδος της οικογένειας Κάτσου

    Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1957 στα Πολιτικά Ευβοίας από τον Αντώνη Σουλιώτη. Πρωταρχικός σκοπός του ήταν η παραγωγή και η διανομή ελληνικών, ποιοτικών, παραδοσιακών έτοιμων γευμάτων, στην ελληνική και διεθνή αγορά. Μέχρι το 1982, παρέμεινε μια προσωπική επιχείρηση, όπου έλαβε την εταιρική μορφή που έχει σήμερα με τη συμμετοχή των γιων του Αντώνη Σουλιώτη, Κώστα και Βασίλη.

    Στις αρχές του 2019 έδωσε τα χέρια με την οικογένεια Κάτσου, η οποία εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο με ποσοστό 36%. ο Βασίλης Κάτσος και η αδελφή του Νέλλυ πίστεψαν στο «success story της Παλίρροια στο εξωτερικό και στο όραμα που έχει η οικογένεια Σουλιώτη για την ανάπτυξη της οικογενειακής επιχείρησης. Χθες, ανακοινώθηκε και η τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας, η οποία ανοίγει ένα νέο
    πολλά υποσχόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.



    ΣΧΟΛΙΑ