• Business

    Κ. Μωραϊτάκης (ISS Hellas): «Οι υπηρεσίες απολύμανσης ήρθαν… για να μείνουν και μετά τον Covid-19»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ISS Hellas, Κωνσταντίνος Μωραϊτάκης


    Η επέλαση του Covid-19 εκτόξευσε τη ζήτηση για εξειδικευμένες υπηρεσίες καθαρισμού και απολύμανσης.

    Επιχειρήσεις και οργανισμοί συνεχίζουν να αναζητούν αξιόπιστες λύσεις για να διασφαλίσουν την ασφάλεια εργαζομένων και πελατών στους χώρους εργασίας, καθώς η υγιεινή αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και μετά την άρση του lockdown. Η ISS Hellas, εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού και απολύμανσης δηλώνει απόλυτα προετοιμασμένη για να καλύψεις τις νέες αυτές ανάγκες και να ανταπεξέλθει στον περιβάλλον που διαμορφώνει η πανδημία.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ISS Hellas, Κωνσταντίνος Μωραϊτάκης μιλά στο mononews.gr για τον τρόπο που η εταιρεία ανταποκρίθηκε στην πανδημία, τον ρόλο του κλάδου στη νέα πραγματικότητα αλλά και στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην μετά Covid-19 εποχή.

    Πώς επηρέασε την ISS αλλά και τους πελάτες σας η καραντίνα;

    -Η κρίση των τελευταίων μηνών αποτελεί, για όλους μας, ένα πρωτόγνωρο γεγονός, και σίγουρα δε βρήκε όλες τις επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό ετοιμότητας. Για όλους εμάς στην ISS, πρωταρχικός στόχος ήταν η διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων μας, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίζουμε να φροντίζουμε την υγεία και την ασφάλεια των εταιρειών-πελατών μας, και των ανθρώπων τους αντίστοιχα. Πρώτο και βασικό βήμα ήταν η εφαρμογή της τηλεργασίας, όπου αυτό ήταν εφικτό. Τα συστήματά μας, μας βρήκαν έτοιμους οπότε προχωρήσαμε άμεσα στην εφαρμογή της. Όπως καταλαβαίνετε, εξαιτίας της φύσης των υπηρεσιών μας, αυτό δεν ήταν εφικτό να εφαρμοστεί και για τους 2.124 εργαζόμενους της εταιρείας. Τρανό παράδειγμα, οι άνθρωποί μας που εργάζονται σε νοσοκομεία, που σίγουρα επωμίστηκαν το μεγαλύτερο βάρος. Με απόλυτο επαγγελματισμό και ευσυνειδησία στήριξαν τη λειτουργία των οργανισμών αυτών, και είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για αυτό. Τους ευχαριστούμε από την καρδιά μας.

    -Πώς κινήθηκε η αγορά και ποιες οι βασικές υπηρεσίες που ζητούσαν οι εταιρείες;

    Σε ό,τι αφορά την αγορά του Facility Management, παρατηρήθηκε μετακύλιση των αναγκών και της ζήτησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, αντίστοιχα. Το work from home, το κλείσιμο κάποιων εταιρειών και η αναστολή εργασίας, οδήγησαν σε μειωμένη ή καθόλου χρήση των γραφείων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στον αντίποδα όμως, αυξήθηκε η ζήτηση για εξειδικευμένες υπηρεσίες καθαρισμού και απολύμανσης, και εκεί αποδείχθηκε η δική μας ετοιμότητα και ευελιξία. Είναι σαφές ότι η αγορά μας πιέστηκε αρκετά, η ιστορία όμως έχει αποδείξει πως η κρίση φέρνει ευκαιρίες. Η τεχνογνωσία, η οικονομική μας υγεία, η δέσμευσή μας στην υψηλή ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, και πάνω από όλα ο σεβασμός στους ανθρώπους μας, μας βοήθησαν στο να βγούμε νικητές. Απόδειξη της νίκης αυτής, το γεγονός ότι κατορθώσαμε να διατηρήσουμε ακέραιες τις θέσεις εργασίας, χωρίς να προχωρήσουμε σε καμία απόλυση. Αυτός ήταν άλλωστε και ο πρωταρχικός μας στόχος, όπως ανέφερα νωρίτερα. Η υγεία και η ασφάλεια των ανθρώπων μας, σε όλα τα επίπεδα.

    -Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι υπηρεσίες της επόμενης μέρας και πως πρέπει να προετοιμαστούν οι επιχειρήσεις;

    -Οι απαιτήσεις της επόμενης μέρας είναι σαφώς αυξημένες, και πρέπει όλοι να κατανοήσουμε ότι η νέα κανονικότητα σίγουρα δε θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή πριν, τον περασμένο Μάρτιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ISS Hellas είναι απολύτως προετοιμασμένη να καλύψει τις νέες αυτές ανάγκες. Βασικός στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών που θα προστατεύουν την υγεία των εργαζομένων, ώστε να αισθάνονται ασφάλεια στο εργασιακό τους περιβάλλον, και κατ’ επέκταση η προστασία της δημόσιας υγείας, που είναι χρέος και στοίχημα όλων μας. Η πανδημία άλλαξε και θα συνεχίζει να αλλάζει τον κλάδο του Facility Management και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, εστιάζοντας στους τομείς της υγιεινής και της ασφάλειας. Οι εταιρείες δίνουν περισσότερη έμφαση σε πιστοποιημένες υπηρεσίες καθαρισμού, απολύμανσης και τεχνικής συντήρησης. Υπάρχει ξεκάθαρο shift από cost-driven επιλογές σε quality-driven κριτήρια και επιλογή συνεργατών, κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους γιατί πάντα δίναμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε έμφαση στην ποιότητα. Είναι καθήκον μας.

    Εδώ πρέπει να συμπληρώσω ότι η ISS είναι η πρώτη εταιρία του χώρου στην Ελλάδα που έχει λάβει την υψηλότερη πιστοποίηση, επίπεδο Εxcellent, COVID Shield από την TUV Austria Hellas, σαν αναγνώριση της άριστης μεθοδολογίας, της τεχνογνωσίας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    Σε ό, τι αφορά τις υπηρεσίες της επόμενης μέρας, μεταξύ άλλων, είναι ο επανασχεδιασμός του προγράμματος καθαρισμού και απολύμανσης, η συντήρηση και απολύμανση των συστημάτων κλιματισμού, αλλά και ο επανασχεδιασμός των γραφειακών χώρων. Υπηρεσίες όπως, τοποθέτηση προειδοποιητικών σημάνσεων με στόχο την τήρηση αποστάσεων, η παροχή μέσων ατομικής προστασίας και η θερμομέτρηση υπαλλήλων και επισκεπτών, είναι, επίσης, υπηρεσίες που φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν.

    -Ποιος ο ρόλος του κλάδου στην νέα αυτή κανονικότητα;

    Προσωπική μου άποψη πως οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν έγκαιρα, προχωρώντας σε επαναξιολόγηση των πολυάριθμων συναντήσεων, του μοντέλου οpen space και των επαγγελματικών ταξιδιών. Η εκπαίδευση των εργαζομένων σύμφωνα με τους νέους κανόνες συμπεριφοράς στο γραφείο, στην καφετέρια ή στο εστιατόριο είναι κρίσιμη, όπως και μελέτες για την αξιολόγηση της ικανότητας λειτουργίας μέσω απομακρυσμένης εργασίας, είναι απαραίτητες.

    Η ISS Hellas, ως ηγέτης στην αγορά του Facility Management, επιμορφώνει και οδηγεί την ελληνική αγορά σε μια ομαλή και ασφαλή μετάβαση στον χώρο εργασίας, ενώ ταυτόχρονα εκπαιδεύει και διαμορφώνει εξατομικευμένες λύσεις για τη διασφάλιση της υγιεινής, βάσει των αναγκών του εκάστοτε πελάτη.

    -Ποια είναι η εμπειρία σας από το εξωτερικό;

    Η παρουσία της ISS σε 48 χώρες και η συνεργασία μας με περισσότερες από 170 κορυφαίες εταιρείες και οργανισμούς στην ελληνική αγορά, επιβάλουν άμεσες αντιδράσεις και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Με αφορμή τη δραστηριότητα της εταιρείας στην Ασία, καταφέραμε να έρθουμε αντιμέτωποι από πολύ νωρίς με τις συνέπειες της πανδημίας του ιού covid-19, μέσα από την οποία αναδύθηκαν σημαντικά best practices. Η πρόσβαση στην πολύτιμη αυτή γνώση από την αρχή του έτους, μας επέτρεψε να θέσουμε σε εφαρμογή άμεσα και αποτελεσματικά αρκετά από αυτά τα learnings. Κάθε κράτος φυσικά αντιμετώπισε με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικούς χρόνους την πανδημία, κάτι που μας βοήθησε να προσαρμόσουμε στα ελληνικά δεδομένα, τη σχετική πληροφόρηση που λάβαμε από τις άλλες χώρες.

    Η πολυεθνική μας υπόσταση και η ετοιμότητα της εταιρείας στο crisis management, μας επέτρεψε να προετοιμάσουμε τις κινήσεις μας όχι μόνο εν μέσω της πανδημίας αλλά να σχεδιάσουμε προσεκτικά την επόμενή μας μέρα.

    -Θα ασχοληθεί η εταιρεία με τουριστικό κλάδο, ξενοδοχεία στους επόμενους μήνες;

    Στον όμιλο της ISS ανήκει η εταιρεία ISS Human Resources A.E., η οποία προσφέρει ένα ευρύ φάσμα παροχής υπηρεσιών Ανθρωπίνου Δυναμικού που σχετίζονται τόσο με την προσωρινή απασχόληση όσο και με τη μόνιμη στελέχωση προσωπικού, την εύρεση αλλά και την αξιολόγηση του προσωπικού, τη διαχείριση της μισθοδοσίας, την εξ ολοκλήρου κατάρτιση των εργαζομένων, την επανατοποθέτηση των εργαζομένων κ.λπ. Η εταιρεία πέρα από τη συνεργασία της με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της βιομηχανίας, της ενέργειας, παροχής υπηρεσιών, logistics και φαρμακοβιομηχανίες, δραστηριοποιείται επιτυχώς εδώ και πολλά χρόνια και στον κλάδο του τουρισμού.

    Παρόλο που αυτή την περίοδο παρατηρείται ύφεση της δραστηριότητας, όπως είναι αναμενόμενο, είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τους πελάτες μας. Με το σταδιακό άνοιγμα της τουριστικής περιόδου, θα υπάρξουν ανάγκες για τις οποίες είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε στο 100% τους συνεργάτες μας.



    ΣΧΟΛΙΑ