• Business

    Κ. Κωνσταντακόπουλος: Παραμένουν χωρίς ναύλωση τα πέντε νεότευκτα πλοία της Costamare

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, επικεφαλής COSTAMARE


    Παραμένουν… “ορφανά” τα πέντε νεότευκτα containerships που είχε παραγγείλει εδώ και χρόνια από τα ναυπηγεία Hanjin Heavy Industries & Construction Philippines η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare (συμφερόντων του εφοπλιστή Κ. Κωνσταντακόπουλου), και πλέον είναι στη διαδικασία της παράδοσής τους.

    Η Costamare συνεχίζει να αναζητά εταιρεία ή εταιρείες που θα ναυλώσουν τα πλοία αυτά, χωρητικότητας 11.010 teu, τα οποία είχε παραγγείλει το 2013 και το 2015, σε μία εποχή που τέτοιου είδους πλοία εξασφάλιζαν μακροχρόνιες ναυλώσεις έναντι περίπου 40.000 δολαρίων ημερησίως.

    Όμως οι καιροί άλλαξαν, και σήμερα οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες, καθώς η ζήτηση για containerships τέτοιου μεγέθους είναι πολύ πεσμένη. Αντίθετα, στα μικρότερα μεγέθη η Costamare τα πάει πολύ καλύτερα, έχοντας εξασφαλίσει μόνο στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 ναυλώσεις για οκτώ πλοία χωρητικότητας έως 4.890 teu.

    Πάντως, από τη διοίκηση της εταιρείας εκπέμπονται καθησυχαστικά μηνύματα, με τον οικονομικό διευθυντή της Costamare, Γρηγόρη Ζήκο, να σχολιάζει κατά τη διάρκεια του conference call μετά τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία ότι “δε θέλουμε να πιεστούμε να ναυλώσουμε τα πλοία σήμερα”, διευκρινίζοντας ότι “έχουμε μία μεσομακροπρόθεσμη προσέγγιση. Είμαστε πολύ άνετοι αναφορικά με τις προοπτικές αυτών των πλοίων”.

    Ο ίδιος εξήγησε ότι η Costamare δεν είναι υποχρεωμένη από τους πιστωτές της να ναυλώσει άμεσα τα πλοία, εφόσον τηρεί την αποπληρωμή των δανείων τους – “επομένως, δεν αισθανόμαστε πίεση”, διευκρίνισε, ξεκαθαρίζοντας ότι η εταιρεία ασφαλώς και επιθυμεί να ναυλώσει τα πλοία και βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με πολλούς υποψηφίους, και “θα πάρει το χρόνο της”.

    Το πρώτο από τα πέντε πλοία, το Cape Akritas, παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2016, με καθυστέρηση σχεδόν ενός χρόνου, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία επρόκειτο βάσει του αρχικού προγραμματισμού να παραδοθούν μέχρι τα τέλη του 2016, όμως σύμφωνα με την Alphaliner η παράδοσή τους καθυστερεί επανειλημμένα λόγω της απουσίας ναύλωσης. Σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα, τα τρία από τα τέσσερα εναπομείναντα πλοία θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου, ενώ το τέταρτο και τελευταίο μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Α. Φράγκου: Μειωμένα, αλλά ανώτερα των προσδοκιών τα κέρδη της Navios Acquisition στο δ’ τρίμηνο 2016

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ασφαλιστικό «δώρο» Πετρόπουλου στις δικηγορικές εταιρίες – Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Βενιάμης: Άνοιξε ο δρόμος για μια ακόμα θητεία στην προεδρία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών



    ΣΧΟΛΙΑ