• Business

    Jumbo: Γιατί ο Απόστολος Βακάκης κάνει παρέμβαση για τις τιμές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής Jumbo

    Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής Jumbo


    Καθόλου ανέφελη δεν βλέπει την τρέχουσα οικονομική συγκυρία ο Απόστολος Βακάκης. Παρά τα σημάδια του αποπληθωρισμού, ο επικεφαλής και βασικός μέτοχος του ομίλου Jumbo παραμένει προβληματισμένος για το μέλλον σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «είμαστε ακόμη σε μήνα μέλιτος».

    Κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022 και τις προβλέψεις για το 2023 ο κ. Βακάκης είπε ότι «οι πληθωριστικές πιέσεις στα εισοδήματα των καταναλωτών είναι μια πραγματικότητα σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε» και πρόσθεσε ότι οι τιμές που βλέπουν σήμερα οι καταναλωτές δεν είναι βιώσιμες. Η αγορά περιμένει μια δικαιολογία για να αρχίσει τις διορθώσεις, ανέφερε σχετικά με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω ακρίβειας.

    «Στον πυρήνα της στρατηγικής του Jumbo είναι ο σεβασμός του τελικού καταναλωτή και οποιοδήποτε όφελος έχουμε από τη σταδιακή επιστροφή στις κανονικές συνθήκες θα το επιστρέψουμε πίσω στους καταναλωτές, διατηρώντας και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα».

    Μάλιστα ανέφερε ότι η ανάπτυξη περνά από τους καταναλωτές και χωρίς αυτούς… τελειώνει το πάρτι.

    Μη διατηρήσιμο το επίπεδο τιμών

    Στην κατεύθυνση αυτή η διοίκηση της εταιρείας είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε μείωση του περιθωρίου κέρδους κατά 200 μ.β. (στο 54%) για το 2023. Η ισχυρή ανάπτυξη του 2022 με τις πωλήσεις να φτάνουν στα 949,38 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 14,1% οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις, που έγιναν. Και άλλωστε το γεγονός ότι έγιναν ανατιμήσεις, ο όμιλος δεν μπορούσε υγιώς να απορροφήσει τις υπερβολικές αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος του, είχε ως αποτέλεσμα να μη χρειαστεί η συμπίεση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Ωστόσο, παρά τις θετικές ενδείξεις του πρώτου τριμήνου, το επίπεδο τιμών σύμφωνα με τον κ. Βακάκη δεν μπορεί να είναι διατηρήσιμο, καθώς τα εισοδήματα των καταναλωτών συνεχίζουν να πλήττονται.

    «Το προϊόν που παρέχουμε πρέπει να αξίζει τα λεφτά του»

    Όπως είπε κάθε μέρος στην εφοδιαστική αλυσίδα πρέπει να προσπαθήσει  με κάθε τρόπο να κλείσει την ψαλίδα ενώ εξέφρασε την άποψη ότι η αγορά περιμένει μια δικαιολογία για να αρχίσει τις διορθώσεις. Αναφερόμενος δε στις επιδόσεις είπε ότι όλη η βελτίωση που βλέπουμε βασίζεται στην πολιτική προσαρμογής των τιμών. «Οι οικονομικές μας επιδόσεις είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθούμε σε αυτόν τον τομέα. Είναι το αποτέλεσμα της αναπροσαρμογής του προϊοντικού μείγματος σε συνδυασμό με την τοποθέτηση στην αγορά. Το προϊόν που παρέχουμε πρέπει να αξίζει τα λεφτά του. Βγαίνει εκτός από την ακτίνα μας οτιδήποτε άλλο. Και αυτό είναι που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό».

    Με δεδομένο ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου είναι εντυπωσιακές, με αύξηση κατά 33% σε ενοποιημένο επίπεδο, ο κ. Βακάκης ρωτήθηκε γιατί οι προβλέψεις για το 2023 κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα (+15%) και γιατί είναι συντηρητικές.  «Δίνουμε guidances πιο συντηρητικά. Γιατί είναι κρίσιμο να μην απογοητεύσεις κάποιον με τα μελλοντικά αποτελέσματα» απάντησε.

    Σε ό,τι αφορά το θέμα εξάπλωσης του δικτύου και σε άλλες χώρες είπε ότι πώς οι συνθήκες δεν έχουν ομαλοποιηθεί.

    «Τα ισχυρά οικονομικά είναι πάντα εδώ και δεν έχουν να κάνουν με επέκταση και είναι ο μόνος τρόπος σε αυτές τις συνθήκες» απάντησε ερωτηθείς για το ενδεχόμενο εξαγορών. Όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν θέλουμε να σπαταλήσουμε τον εαυτό μας σε ακριβά project γιατί αυτό θα ήταν η αρχή του τέλους».

    «Η Jumbo είναι σαν αεροπλάνο και όχι πύραυλος»

    Πρόσθεσε δε μια χαρακτηριστική του έκφραση ότι «η Jumbo είναι σαν αεροπλάνο, που ξέρει που πάει  και όχι σαν πύραυλος που δεν είναι και τόσο σίγουρο που θα προσγειωθεί».

    Ο επικεφαλής της εταιρείας ερωτηθείς από αναλυτή για το αν σκοπεύει να πουλήσει την εταιρεία ήταν κατηγορηματικός: «Δεν πουλάω την εταιρεία, δεν πουλάω τα Jumbo». Απαντώντας σε ερώτηση για την πρόωρη εξόφληση του ομολογιακού δανείου 200 εκατ. ευρώ είπε ότι  κανένα σχέδιο δεν υπάρχει για άλλο δάνειο και η εταιρεία θα προχωρήσει χωρίς δανεισμό. Σημειώνεται ότι ο όμιλος εκμεταλλεύομενος τα ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και την υγιή οικονομική θέση αποφάσισε την προπληρωμή του συνόλου του κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 200 εκατ. ευρώ, έκδοσης 2018 και λήξης το 2026 χωρίς καμία επιβάρυνση ή άλλο κόστος. Υπολογίζοντας τα μακροοικονομικό περιβάλλον και το ενδεχόμενο μιας ευρωπαϊκής τραπεζικής κρίσης αποφασίστηκε η πρόωρη Εκτιμάται ότι εξοικονόμηση θα είναι περίπου στο 1 εκατ. ευρώ ενώ από την προώρη αποπληρωμή του δανείου δεν επηρεάζεται το μοντέλο λειτουργίας του ομίλου.

    Η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει το αμέσως επόμενο διάστημα στις νόμιμες διαδικασίες – διατυπώσεις από τα αρμόδια όργανα της ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν την επόμενη περίοδο εκτοκισμού (Μάιος 2023).

    Οι επεκτάσεις το 2023

    Στο επίπεδο των επεκτάσεων, η εταιρεία θα προχωρήσει στην προσθήκη ενός νέου καταστήματος στη Βουλγαρία (μισθωμένο), ενός ιδιόκτητου καταστήματος υπερκαταστήματος στη Ρουμανία στην πόλη Iasi αλλά και στο λανσάρισμα του e-shop της εταιρείας στη Ρουμανία, το οποίο μάλιστα ο κ. Βακάκης χαρακτήρισε ως πολύ σημαντικό project και μια πολύ μεγάλη επένδυση.  Όσον αφορά το νέο υπερ-καταστήμα στην Κύπρο, αναμένεται να λειτουργήσει προς το τέλος του 2023 ή κατά το πρώτο τετράμηνο του 2024.

    Μετά τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος, μέσω συνεργασίας franchise, στο Ισραήλ, o κ. Βακάκης ανάφερε πως παρά την πρόθεση για άμεση επέκταση δικτύου, η πιλοτική λειτουργία του πρώτου σημείου ανέδειξε προβλήματα «επιτυχίας», και ως εκ τούτου απαιτείται χρόνος επίλυσης των προβλημάτων.

    Σημειώνεται ότι στο τέλος της περσινής χρήσης ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 83 καταστήματα και ειδικότερα 53 στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία, 16 στη Ρουμανία. Επίσης, μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 33 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).

    Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr.

    Διαβάστε επίσης

    Απ. Βακάκης (Jumbo): Τελειώνει το πάρτι χωρίς καταναλωτές 

    Jumbo: Πληρώνει πρόωρα και τους ομολογιούχους ο Απόστολος Βακάκης



    ΣΧΟΛΙΑ