• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Βαριές καμπάνες για παραβάσεις στο σιδηρόδρομο – Επιταχύνει τις προσλήψεις

    O υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης

    O υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης


    Βαριές καμπάνες προβλέπει το νέο πολύ-νομοσχέδιο του υπουργείου ανάπτυξης και επενδύσεων για όσους θέτουν σε κίνδυνο το σιδηρόδρομο, κλέβουν σιδηροδρομικό υλικό και το εμπορεύονται. Επιπλέον, επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ενίσχυση του προσωπικού του ΟΣΕ με μόνιμες προσλήψεις, το οποίο θα αφορά καίριες θέσεις, όπως σταθμάρχες και κλειδούχοι, ενώ ενισχύεται η ασφάλεια σε όλο το δίκτυο καθώς ανανεώνονται οι συμβάσεις του προσωπικού φύλαξης.

    Πρόκειται για μερικά από τα μέτρα που είχε εξαγγείλει ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για τις υποδομές και τις μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης, από το βήμα της Βουλής τις προηγούμενες εβδομάδες.

    Τα μέτρα αυτά έχουν ως στόχο να ενισχύσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, αλλά και να επιβάλουν αυστηρές ποινές για εγκλήματα που θέτουν σε κίνδυνο τις σιδηροδρομικές μεταφορές και ενδέχεται να οδηγήσουν στην πρόκληση σωματικών βλαβών ή ακόμα στην απώλεια ζωών. Μάλιστα, εξαντλείται κάθε όριο αυστηρότητας καθώς στο τραπέζι επανέρχονται ποινές για ισόβια κάθειρξη.

    Σιδηρόδρομος: Αυστηροποίηση ποινών

    Το νέο σχέδιο νόμου επιβάλει γενικότερα αυστηρές ποινές για παρεμβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο όλα τα είδη μεταφορών, δηλαδή τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, προαστιακός και τρένα), τα πλοία και τα αεροσκάφη. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 68 του νέου νομοσχεδίου η διατάραξη της ασφάλειας της λειτουργίας αυτών των μέσων επιφέρει ποινές που ξεκινούν από τα δέκα έτη και αγγίζουν τα ισόβια.

    Οι αξιόποινες πράξεις αφορούν την καταστροφή, βλάβη, μετακίνηση ή αφαίρεση εξοπλισμού λειτουργίας, κίνησης, ηλεκτροδότησης ή ασφάλειας, εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων, καθώς και την τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων.

    Επίσης, τιμωρείται η αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, η παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης, και παραβίαση των κανόνων λειτουργίας συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

    Οι ποινές που επιβάλλονται βάσει του νέου νόμου θα είναι οι εξής: 10ετής κάθειρξη εάν προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, προκληθούν βαριές σωματικές βλάβες ή βλάβες σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας. Η αυστηρότητα των ποινών εξαντλείται και επιβάλλονται ισόβια εάν οποιαδήποτε από τις παραπάνω πράξεις προκαλέσει θάνατο.

    Επιπλέον, γίνονται πιο αυστηρές οι ποινές για την κλοπή υλικού που αφορά μέσα σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών. Σημειώνεται πως στο τελευταίο διάστημα έχουν γίνει αρκετές αποκαλύψεις για κυκλώματα που δρουν στο δίκτυο του ΟΣΕ και ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε ανακοινώσει ότι θα τιμωρούνται αρκετά πιο αυστηρά καθώς τέτοιες πράξεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς ή ακόμα και απώλεια ανθρώπινων ζωών.

    Πλέον με το άρθρο 69 του νέου νομοσχεδίου η κλοπή τέτοιου είδους υλικούς τιμωρείται έως και δέκα έτη κάθειρξης και χρηματικές ποινές. Μάλιστα επιβάλλεται 10ετής κάθειρξη σε όσους αποδέχονται προϊόντα που προκύπτουν από τις παραπάνω πράξεις.

    Νέες προσλήψεις προσωπικού

    Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών για πράξεις που θέτουν σε κίνδυνο τις μεταφορές και την κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού το νέο νομοσχέδιο επιταχύνει τις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ.

    Αναλυτικότερα βάσει του άρθρου 78 επιταχύνεται η πρόσληψη κλειδούχων, σταθμαρχών και τεχνιτών μεταξύ άλλων. Εν ολίγοις με το άρθρο αυτό επιτρέπεται η επιλογή των υποψηφίων για το νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, που αφορά στην πρόσληψη περισσότερων από 100 ατόμων, μέσω της λίστας που είχε προκύψει από τον προηγούμενο κύκλο προσλήψεων (117 άτομα) που έτρεξε το 2022.

    Σημειώνεται πως το ΑΣΕΠ θα έχει να διαλέξει μεταξύ περισσότερων από 10.500 αιτήσεων που είχαν υποβληθεί στον προηγούμενο κύκλο.

    Επίσης, θεσπίζεται η επιτάχυνση της απορρόφησης των 117 προσληφθέντων από τον διαγωνισμό του 2022, καθώς συγκροτούνται ειδικές επιτροπές με στόχο η πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων να ολοκληρωθεί εντός είκοσι ημερών.

    Εκτός, όμως, από το μόνιμο προσωπικό είναι απαραίτητο να προσληφθούν και φύλακες για τις ισόπεδες διαβάσεις και τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ. Γι αυτό το λόγο το υπουργείο προχωράει στην αυτόματη ανανέωση της θητείας του προσωπικού φύλαξης (σ.σ. Έχουν προσληφθεί με ιδιωτική σύμβαση ορισμένου χρόνου και η θητεία τους είχε λήξει πρόσφατα) για δύο επιπλέον έτη.

    Διαβάστε επίσης

    Συνεργασία Cosmote Insurance – Hellas Direct για ασφάλιση κατοικίας

    Eurotankers: Πούλησε τάνκερ με κέρδος 18,5 εκατ. δολάρια

    Αδ. Γεωργιάδης: Δεν έχει δοθεί καμία άδεια για μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στον Σκαραμαγκά



    ΣΧΟΛΙΑ