• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Σταματά η ομηρία των προσφυγών για οδικά έργα 500 εκατ. ευρώ

    Αθανάσιος Σίψας (ΕΚΤΕΡ), Δημήτρης Κούτρας-Γιώργος Συνατσάκης (Δομική Κρήτης), Χρήστος Σταϊκούρας (Υπουργός υποδο μών και μεταφορών)


    Δύο οδικά έργα του υπουργείου υποδομών, το Ιωάννινα-Κακαβιά και το Λαμία-Καρπενήσι, παύουν να είναι όμηροι των προσφυγών από ενδιαφερόμενες εταιρείες, και δημοπρατούνται εκ νέου. Πρόκειται για έργα συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. Ευρώ, τα οποία έχουν μπλοκαριστεί διαδοχικά κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών λόγω των προσφυγών που είχε κάνει το κοινό μπλοκ των ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ.

    Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου υποδομών το Καρπενήσι-Λαμία οδεύει άμεσα προς επαναδημοπράτηση, ενώ ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά έχει ήδη προκηρυχθεί εκ νέου.

    Να σημειωθεί ότι οι τέσσερις αυτές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μία σταθερή συμμαχία που διεκδικεί σχεδόν όλα τα μεγάλα δημόσια έργα, ενώ από τη στάση τους για το Ιωάννινα-Κακαβιά και το Λαμία-Καρπενήσι φαίνεται πως θα υποβάλουν προσφορές ως ένα ενιαίο σχήμα.

    ΕΚΤΕΡ: «Το υπουργείο συμμορφώθηκε σε αυτά που ζητήσαμε»

    Τόσο στο Ιωάννινα-Κακαβιά όσο και στο Λαμία-Καρπενήσι, η συμμαχία των τεσσάρων αυτών εταιριών είχαν προσφύγει δύο φορές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) με αποτέλεσμα η Αρχή να αποφασίσει υπέρ τους και οι σχετικοί διαγωνισμοί του υπουργείου να ματαιωθούν και να επαναπροκηρυχθούν.

    Σύμφωνα με πηγές της ΕΚΤΕΡ που μιλούν στο mononews δεν υπάρχει πλέον στον ορίζονται ο κίνδυνος για τρίτη προσφυγή -τουλάχιστον όσον αφορά το Ιωάννινα-Κακαβιά- καθώς το υπουργείο έχει συμμορφωθεί πλήρως προς τα όσα ζητούσε η ΕΑΔΗΣΥ.

    Ιωάννινα-Κακαβιά

    Το πρώτο από τα δύο έργα που τελούσε υπό ομηρία λόγω των διαδοχικών προσφυγών ήταν το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά της Ιονίας Οδού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι και στις δύο προσφυγές που είχαν κατατεθεί εντός του τρέχοντος έτους, το μπλοκ των ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ είχαν επικαλεστεί το γεγονός ότι οι όροι των διακηρύξεων παραβιάζουν τις αρχές της αναλογικότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού με την προσθήκη πρόσθετων όρων χωρίς αιτιολογία.

    Η Αρχή όπως φάνηκε είχε την ίδια άποψη με αποτέλεσμα να γνωμοδοτήσει υπέρ τους και να ματαιωθεί ο διαγωνισμός. Ωστόσο, το υπουργείο υποδομών δε συμμορφώθηκε πλήρως με τα όσα ζητούσε η Αρχή με αποτέλεσμα να γίνει και δεύτερη προσφυγή, με το υπουργείο να συμμορφώνεται πλήρως.

    Μάλιστα με αυτό τον τρόπο ανοίγει η πόρτα για τη συμμετοχή μικρότερων κατασκευαστικών εταιρειών (που κατέχουν δηλαδή πτυχία 5ης και 6ης τάξης) σε τόσο μεγάλα έργα.

    Στα του έργου πρόκειται για ένα οδικό τμήμα το οποίο θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό και προβλέπεται η κατασκευή δύο αξόνων (Ιωάννινα – Καλπάκι, συνολικού μήκους 46,4 χλμ και Καλπάκι-Κακαβιά 23,1 χλμ) και θα έχει ολοκληρωθεί εντός 54 μηνών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

    Εφόσον δεν υπάρξουν άλλες προσφυγές τότε οι προσφορές θα πρέπει να έχουν υποβληθεί έως τα μέσα του επόμενου μήνα και λίγες ημέρες αργότερα θα γίνει η αποσφράγιση για την επιλογή του αναδόχου. Αυτό σημαίνει ότι η σχετική σύμβαση μπορεί να υπογραφεί στις αρχές του 2024.

    Λαμία-Καρπενήσι

    Το δεύτερο έργο του υπουργείου που έχει κολλήσει λόγω προσφυγών είναι το Λαμία-Καρπενήσι και πιο συγκεκριμένα το Παλαιοκώμη-Τύμφρηστος. Η αξία του έχει οριστεί στα 200 εκατ. Ευρώ και το έργο αφορά στην κατασκευή ενός άξονα μήκους 30 χλμ.

    Και σε αυτή την περίπτωση η κατασκευή θα διαρκέσει 54 μήνες, αλλά ίσως χρειαστεί να περιμένουμε λίγο περισσότερο για την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό συμβαίνει καθώς η διαγωνιστική διαδικασία διαφέρει από αυτή του Ιωάννινα-Κακαβιά.

    Αναλυτικότερα, θα υπάρξουν δύο στάδια με το πρώτο να είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια το υπουργείο θα περάσει από «κόσκινο» τα σχήματα που υπέβαλαν φάκελο για να καταλήξει στα τελικά έξι που θα κληθούν να δώσουν τις προσφορές τους.

    Διαβάστε επίσης

    ΕΚΤΕΡ: H έκπληξη του εξαμήνου και η εκτίναξη της μετοχής στο +26,6% σε μία ημέρα

    Κατασκευαστές: Ποιες μικρές και μεσαίες εταρείες διεκδικούν μερίδιο των έργων στη Θεσσαλία



    ΣΧΟΛΙΑ