• Business

    Υπόθεση των κατασκευαστών τα ηλεκτρονικά διόδια – Τρεις οι δεσμευτικές προσφορές

    διόδια


    Οι τρεις από τις συνολικά πέντε κοινοπραξίες οι οποίες εκδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον κατέθεσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, δεσμευτική προσφορά για το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, του υπουργείου Υποδομών. Δεν προσήλθαν στη διαδικασία οι κοινοπραξίες των ΟΤΕ – T-Systems International GmbH (θυγατρική του ομίλου Deutsche Telekom) και των Strabag – SkyToll (Σλοβενία) οι οποίες αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

    Οι τρεις κοινοπραξίες που κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά είναι: 1. Ακτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade (Ιταλία), 2. Μυτιληναίος – Nusz (Ουγγαρία) και 3. ΤΕΡΝΑ – Vinci – Kapsch Traffic Com (Γερμανία).

    Το έργο «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας µε οπτική αναγνώριση», όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ενδιαφέρει πολύ τον κατασκευαστικό κλάδο, λόγω της συμμετοχής τεχνικών ομίλων στις εταιρείες παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν σχετικά ότι δεν έχουν ακόμα ξεκαθαρίσει κρίσιμοι παράγοντες όπως το πως θα διανέμονται τα χρήματα που θα εισπράττονται από τα διόδια εφόσον ο διαγωνισμός τελεσφορήσει και θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα.

    Ο ανάδοχος στον εν λόγω διαγωνισμό, για τον οποίο δεν υπάρχει εκτίμηση πότε θα ολοκληρωθεί, θα επιλεγεί με βάση την οικονομική και τεχνική προσφορά του.

    Το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με χιλιομετρική χρέωση θα είναι σύστημα διοδίων ελεύθερης ροής (free flow), με χρέωση ανάλογη της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο χρήστης και με βασική προτεραιότητα την ευχρηστία.

    Η λειτουργία του θα είναι διττή, διαφορετική για δύο κύριες κατηγορίες οχημάτων: τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης και τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσης.

    Για τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσεως, η λειτουργία του συστήματος διοδίων θα γίνεται με την εγκατάσταση Εποχούμενων Συσκευών (On Board Units – OBUs) μέσω των οποίων θα καταγράφεται δορυφορικά η κίνησή του επί του οδικού δικτύου. Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα μετρά αυτόματα τη απόσταση που διανύει το όχημα και θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος. Το οφειλόμενο τέλος θα καταβάλλεται από τον χρήστη ηλεκτρονικά, με τρόπο που θα επιλέγει ανάμεσα σε πολλαπλά προσφερόμενα κανάλια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Με κάμερες πλέον τα διόδια Αθηνών-Λαμίας – Τσουχτερά πρόστιμα στους «Δεν πληρώνω»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στη Βουλή η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, στη β’ φάση ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εγνατία: Αναβάλλεται προσωρινά η αύξηση στα διόδια, λόγω… Κομισιόν



    ΣΧΟΛΙΑ