• Business

    Υπ. Παιδείας: Στην τελική ευθεία το έργο των 30 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό ρομποτικής στα σχολεία

    Νίκη Κεραμέως - Υπουργείο Παιδείας

    Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως


    Στην τελική ευθεία βρίσκεται το έργο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής σε σχολεία νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες οι ανάδοχες εταιρείες που αναμένεται να προμηθεύσουν τα εργαστήρια των σχολείων έχουν κλειδώσει και πλέον είναι θέμα χρόνου να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε να υπογραφούν οι συμβάσεις και να ξεκινήσει η φάση υλοποίησης του έργου.

    Αναλυτικότερα, το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού έχει κατακυρωθεί στην κοινοπραξία Nova – Active για το ποσό των 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ πριν από μερικές ημέρες προσωρινός ανάδοχος για το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού ανακηρύχτηκε η ένωση εταιρειών «ΟΤΕ-Byte» με τιμή προσφοράς στα 8,7 εκατ. ευρώ. Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού έχει κατακυρωθεί στη Vodafone, έναντι του ποσού των 11 εκατ. ευρώ.

    Στόχος του υπουργείου αλλά και δέσμευση της υπουργού Νίκης Κεραμέως είναι ο εξοπλισμός ρομποτικής να διανεμηθεί εντός της σχολικής χρονιάς 2022-2023. Το έργο αφορά περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4-15 ετών, νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα και μαθησιακές ανάγκες και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 για την εκπαίδευση.

    Τα σετ ρομποτικής αποτελούνται από τμήματα εξοπλισμού, καθώς και το σχετικό λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα.

    Ο στόχος του προγράμματος

    Ο στόχος της προμήθειας του εξοπλισμού ρομποτικής και STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) είναι ο εκσυγχρονισμός της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων.

    Επίσης το υπουργείο στοχεύει στην επίτευξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου χωρίς αποκλεισμούς στην Ελλάδα, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την οικοδόμηση μιας ανθεκτικής και εξωστρεφούς ελληνικής οικονομίας.

    Η Ελλάδα έχει μπει πλέον δυναμικά στη ψηφιακή μετάβαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της κυβέρνησης. Με αυτό το έργο δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά στην κατασκευή και τον προγραμματισμό νέων project.

    Επιπλέον η δημιουργία ενός νέου περιβάλλοντος εργασίας για τους μαθητές που είναι έντονα παρακινητικό, ευνοεί τη στρατηγική δοκιμής – πλάνης, αναδεικνύει παραδεκτές προσεγγίσεις και λύσεις και όχι μία και μοναδική σωστή λύση, υποστηρίζει μεταγνωστικές διεργασίες μάθησης, δεδομένου ότι η προγραμματιστική δραστηριότητα οδηγεί στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση νοητικών διεργασιών.

    Αναμενόμενα Οφέλη της Πράξης:

    Η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση δυσκολίας).

    Επιπλέον, με την ένταξη της ρομποτικής στη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων όπως:

    -στην εξοικείωση των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
    -στην προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
    -στην ενίσχυση της ομαδικής εργασίας
    -στη μύηση των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
    -στην απόκτηση της ικανότητας της οργάνωσης και της διαχείρισης έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων)
    -στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).

    Ενδεικτική κατανομή σε βαθμίδες εκπαίδευσης:

    -Σετ ρομποτικής νηπιαγωγείου: 30.407 σε σύνολο 5.009 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 1 δημοτικού (Α-Δ δημοτικού): 30.279 σε σύνολο 4.370 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 2α δημοτικού (Ε-ΣΤ δημοτικού): 28.932 σε σύνολο 4.357 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 2β δημοτικού (Ε-ΣΤ δημοτικού): 28.932 σε σύνολο 4.357 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 3α γυμνασίου: 21.093 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 3β γυμνασίου: 21.093 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων
    -Σετ ρομποτικής 3γ γυμνασίου: 16.376 σε σύνολο 1.903 σχολικών μονάδων

    Διαβάστε επίσης:

    Αυτές είναι οι 41 εταιρείες που έχουν ζητήσει δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης – Ολόκληρη η λίστα

    ΟΤΕ: Απόσχιση κλάδου από την ΟΤΕ Ακίνητα και ακύρωση 8,8 εκατ. ίδιων μετοχών ενέκρινε η έκτακτη ΓΣ



    ΣΧΟΛΙΑ