• Business

    Intrakat: Στα €174,5 εκατ. υποχώρησαν οι πωλήσεις του ομίλου το 2020 – Αισιοδοξία για το υψηλό ανεκτέλεστο έργων

    • NewsRoom
    Τι βλέπει η αγορά πίσω από το ράλι της Κέκροψ

    Πέτρος Σουρέτης. Διευθύνων Σύμβουλος Intrakat


    Ύφεση κατέγραψαν τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για το 2020 της Intrakat, η οποία ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της  Διοίκησης της εταιρείας χαρακτηρίζεται συγκυριακή, καθώς οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας του COVID-19, στην ωρίμανση και στην εκτέλεση των έργων.

    Ειδικότερα, όπως εκτιμάται, λόγω του υψηλού ανεκτελέστου υπόλοιπου έργων που διαθέτει η Εταιρεία καθώς και των αναμενόμενων επενδύσεων του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ, η ύφεση αυτή θα είναι παροδική και αναμένεται σύντομα ανάκαμψη των μεγεθών και ανάκτηση των απωλειών.

    Όμιλος

    Οι πωλήσεις του Ομίλου το 2020 ανήλθαν σε € 174,5 εκ. έναντι € 286 εκ. του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας μείωση κατά 39%.

    Τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 12,8 εκ. έναντι κερδών € 2,3 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 12,4 εκ. έναντι κερδών € 0,6 εκ. την προηγούμενη χρήση.

    Το EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε σε κέρδη € 1,7 εκ. έναντι κερδών € 15,7 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA σε κέρδη € 2 εκ. έναντι κερδών € 14,2 εκ.

    Εταιρεία

    Αντίστοιχα oι πωλήσεις της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε € 159 εκ. έναντι € 272 εκ. σημειώνοντας μείωση κατά 41,7% σε σχέση με το 2019.

    Τα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 7,1 εκ. έναντι κερδών € 5,5 εκ. του 2019, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημίες € 6,6 εκ. έναντι κερδών € 3,5 εκ.

    Το EBITDA της Εταιρείας από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε κέρδη € 3,3 εκ. έναντι κερδών € 15,9 εκ. την προηγούμενη χρήση, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA σε κέρδη € 3,6 εκ. έναντι κερδών € 14,4 εκ. την προηγούμενη χρήση.

    Στις 31.12.2020 το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου ανερχόταν σε €380,9 εκ. πλέον €225,6 εκ. νέα έργα που έχει μειοδοτήσει η Εταιρεία και αναμένεται η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπογραφή τους.

    Από τα προς υπογραφή έργα ύψους €225,6 εκ., λόγω του COVID-19 υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά από τις αρχές του έτους έως σήμερα υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους €16 εκατ., μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση ζημιών των οδικών υποδομών του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, του Υπουργείου Υποδομών και η επέκταση αιολικού πάρκου στον Κιθαιρώνα.

    Επίσης στα σημαντικά έργα προς υπογραφή, για τα οποία εκτιμάται ότι το μεγαλύτερο μέρος θα έχει υπογραφεί έως τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

    – Ο αυτοκινητόδρομος Πάφου–Πόλης Χρυσοχούς, Φάση (Α), προϋπ. € 73 εκ.
    – Η κατασκευή ηλεκτροκίνησης Λάρισας – Βόλου, προϋπ. € 42,4 εκ.
    – Τα δίκτυα αποχέτευσης λυμάτων παραλιακών οικισμών Αιγιαλείας, προϋπ. € 24,4 εκ.
    – Οι πρόδρομες εργασίες ΒΔ Επέκτασης ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προϋπ. € 13,6 εκ.
    – Η κατασκευή επέκτασης επεξεργασίας νερού Θεσσαλονίκης Φάση Α2, προϋπ. € 9,6 εκ.
    – Η κατασκευή αρδευτικού δικτύου Πρεσπών Ν. Φλώρινας, προϋπ. € 8 εκ.
    – Η κατασκευή δικτύου ομβρίων στους Δήμους Κορυδαλλού και Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, προϋπ. € 7,6 εκ.
    – Η λειτουργία και συντήρηση του έργου ύδρευσης Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο, προϋπ. € 6,9 εκ.

    Ανάλυση – εκτίμηση

    Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα και παγκοσμίως επλήγη βαρύτατα καθόλη τη διάρκεια του 2020 λόγω της πανδημίας covid-19 σε αυτό το χρονικό διάστημα.
    Από την πλευρά της Intrakat κατεβλήθη τεράστια προσπάθεια ώστε να επηρρεαστεί στον μικρότερο δυνατό βαθμό η έγκαιρη και ομαλή παραγωγή των κρίσιμων έργων που εκτελεί.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η έγκαιρη παράδοση του μεγαλύτερου κατασκευαστικού EPC (Engineering – Procurement – Construction) έργου που εκτελέστηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα συνολικού ύψους 400 εκ. ευρώ, για την αναβάθμιση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece.

    Ωστόσο όλος ο κατασκευαστικός κλάδος υπέστη μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες δημοπράτησης των νέων έργων, λόγω της αναγκαστικά περιορισμένης λειτουργίας των εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου.

    Οι προβλέψεις για την μετά covid-19 εποχή είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο καθώς σχεδιάζονται και δρομολογούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για το χρονικό διαστημα 2021-2026 πολλά σημαντικά έργα στην ενέργεια, τις τουριστικές υποδομές, αγροτικές υποδομές κλπ

    Επίσης η πρόφατη αλλαγή του νόμου για την ανάθεση των Δημοσίων Συμβάσεων και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του νέου προγράμματος ΣΕΣ 2021-2027
    επιτρέπουν εξαιρετικά αισιόδοξες προβλέψεις ανάκαμψης.

    Ως εκ τούτου, παρότι ο όμιλος στο 2020 υπέστη απώλειες στις συνολικές πωλήσεις σε ένα ποσοστό 39% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αναμένει ότι θα αντισταθμίσει στο 2021 τις απώλειες αυτές και θα επαναφέρει τα μεγέθη πωλήσεων και κερδοφορίας στα αναμενόμενα επίπεδα.

    Στο πλαίσιο αυτό η Intrakat μελετά την δυνατότητα διοικητικής και οικονομικής αναμόρφωσης με σκοπό την επικέντρωση καθαρά στους τομείς των:
    – Δημοσίων έργων υποδομών
    – Έργων Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ
    – Έργων Ενέργειας
    – Ανάπτυξης Real Estate στον τομέα του τουρισμού



    ΣΧΟΛΙΑ