Business

Ημέρα Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης 2016. Βραβείο στο Νικόλαο Καρέλλη


Με τη συμμετοχή σημαντικών παραγόντων της Ελληνικής Ναυτιλιακής κοινότητας, η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας διοργάνωσε την κεντρική ετήσια εκδήλωσή της για την Ημέρα Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης 2016.  Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η βράβευση της προσωπικότητας της Χρονιάς για τον κλάδο της Ναυτιλιακής χρηματοδότησης, που συνέβαλε στη στήριξη και ανάπτυξη της Ελληνικής ναυτιλίας κατά τη σταδιοδρομία του. Το ειδικό βραβείο της Ένωσης απονεμήθηκε στον κ. Νικόλαο Καρέλλη, ο οποίος πρόσφατα ολοκλήρωσε τη μακρόχρονη παρουσία του στην τράπεζα HSBC, ως επικεφαλής των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.

Βουγιούκας Καρέλλης Ξηραδάκης
(από αριστερά) Ν. Βουγιούκας, Νικ. Καρέλλης, Γ. Ξηραδάκης

O Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, Γ. Ξηραδάκης, ο οποίος συντόνισε την εκδήλωση, εξέφρασε την πεποίθησή ότι οι τράπεζες αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του κλάδου της ναυτιλίας για την Ελληνική οικονομία και θα συνεχίσουν την αναγκαία και σημαντική στήριξή τους. Αναφερόμενος στο τιμώμενο πρόσωπο, τον  κ. Καρέλλη εξέφρασε τη μεγάλη του χαρά για το γεγονός ότι παραβρέθηκε ο ίδιος στην βράβευσή του, αφού ο σεμνός του χαρακτήρας και οι χαμηλοί τόνοι που έχει επιλέξει ως στάση ζωής δεν του επιτρέπουν τέτοιου είδους αναγνωρίσεις.

Διοικητικό Συμβούλιο1
Το Δ.Σ. της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας. (από αριστερά) Κ.Ιωάννου- Μέλος, Κ. Οικονόμου- Β Αντιπρόεδρος, Ν.Βουγιούκας- Πρόεδρος, Ν. Καρέλλης, Κ. Φίτσιου- Ταμίας, Γ. Ξηραδάκης – Γ.Γ., Β. Μαντζαβίνος – Α. Αντιπρόεδρος, Γ.Λάιος- Αν. Γ.Γ.

Κατά την ομιλία του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ν. Βουγιούκας, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της Ένωσης η οποία αποτελείται από 210 μέλη, όλα στελέχη τόσο από τη ναυτιλιακή τραπεζική αγορά όσο και από ναυτιλιακές εταιρίες. Τόνισε τη διαχρονικά αγαστή σχέση της Ελληνικής ναυτιλίας με τις τράπεζες παρά τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των capital controls και την δυσκολία χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Δυσκολία η οποία προέρχεται τόσο από τη βαθιά κρίση της αγοράς του ξηρού φορτίου που πατροπαράδοτα αποτελεί το μεγαλύτερο όγκο της Ελληνικής ναυτιλίας όσο και από τις θεμελιώδεις αλλαγές στην Ευρωπαϊκή τραπεζική αγορά. Ο κ. Βουγιούκας κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στο σκεπτικό της βράβευσης του κ. Καρέλλη ο οποίος με την πολύχρονη ενασχόλησή του στην τραπεζική χρηματοδότηση της Ελληνικής Ναυτιλίας συνέβαλε τα μέγιστα στην υγιή γιγάντωση του κλάδου.

Ποιος είναι ο Ν. Καρέλλης

Ο Νικόλαος Καρέλλης απόφοιτος του Πολυτεχνείου ως μηχανικός ολοκλήρωσε τις σπουδές στο πανεπιστήμιο Warton με MBA. Η 35ετής τραπεζική του καριέρα ξεκίνησε στη Bank of America το 1980 και συνεχίστηκε στη Midland το 1985, η οποία εξαγόρασε τη Barclays το 1987, ως Διευθυντής Ναυτιλιακού. Το 1992 η Midland εξαγοράστηκε από την HSBC στην οποία παρέμεινε ως το τέλος της καριέρας του στην ίδια θέση. Οι συνεργάτες του τον χαρακτηρίζουν σεμνό, διορατικό, με σωστή κρίση και διαχείριση, ευκολία στη γρήγορη λήψη αποφάσεων χωρίς παλινδρομήσεις και με ένα χαρτοφυλάκιο σοφά διασπαρμένο περιλαμβάνοντας τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά ονόματα αλλά και ταυτόχρονα υγιείς μικρές εταιρίες με ένα και δυο βαπόρια. Εφάρμοσε πεισματικά το ΖΕRO RISK CREDIT POLICY γνωρίζοντας πόσο οδυνηρό είναι κεφαλαιακά και διαχειριστικά για μια τράπεζα ένα non performing loan.

Καρέλλης Νταιφά
(από αριστερά) Ειρήνη Νταϊφά-Κα & Κος Καρέλλης

Ο κ. Καρέλλης στην ομιλία του αναφέρθηκε στην μακρόχρονη πορεία του στον τραπεζικό χώρο, στις εμπειρίες που αποκόμισε μέσα από τις δύσκολες κρίσεις των αγορών, οι οποίες διαμόρφωσαν την κρίση του για τη μετέπειτα πορεία του. Χωρίς να ξεχάσει να αναφερθεί σε ανθρώπους με τους οποίους είχε την τύχη να συνεργαστεί όπως τον Jo Fitzgerald, τον επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας κ. Αλέκο Τουρκολιά, τον κ. Λευτέρη Χιλιαδάκη εξέφρασε και την ικανοποίησή του για το ναυτιλιακό τμήμα της τράπεζας και τα ικανά του στελέχη.

Η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης τροχοπέδη για τους πλοιοκτήτες

Αναφερόμενος στην σημερινή εικόνα της ναυτιλίας ο κ. Καρέλλης επισήμανε ότι η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης και η αδυναμία της αγοράς ξηρού φορτίου να καλύψει τα έξοδά της αποτελεί τροχοπέδη για το μέσο Έλληνα πλοιοκτήτη. Οι μεγάλοι πελάτες έχουν πρόσβαση στην τραπεζική αγορά με πιο συντηρητικούς όρους και υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τις τράπεζες. Τα υπάρχοντα funds που έχουν επενδύσει στη αγορά ξηρού φορτίου προσπαθούν να αποδεσμευτούν προκειμένου να περιορίσουν τις ζημίες και να υλοποιήσουν τα κέρδη τους στα δεξαμενόπλοια.

Παππάς Λάμπρου Κόντες
(από αριστερά) Ν. Παππάς, Μ. Λάμπρου, Θ. Κόντες

Για το μέλλον προέβλεψε την είσοδο νέων funds τα οποία θα εκμεταλλευτούν τα προβλήματα των υπαρχόντων αλλά θα έχουν πολύ μειωμένη παρουσία σε νέες αγορές πλοίων. Όσον αφορά τις τράπεζες πιστεύει ότι με την ανάκαμψη της αγοράς θα γίνει ευκολότερη η πρόσβαση στην παραδοσιακή χρηματοδότηση αφού αποδεδειγμένα οι τράπεζες έχουν «short memories». Αυτό που αποτελεί βεβαιότητα για τον κ. Καρέλλη είναι ότι η ναυτιλιακή χρηματοδότηση θα είναι πολύ πιο ακριβή από το παρελθόν λόγω των υψηλών κεφαλαιακών αναγκών που δημιουργούν τα μακροπρόθεσμα ναυτιλιακά δάνεια στους τραπεζικούς ισολογισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/mipos-ine-o-piter-georgiopoulos-o-mistiriodis-diekdikitis-tou-stolou-tis-osg/48792

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/poulise-ke-to-telefteo-tis-plio-i-dnd-management/48869


ΣΧΟΛΙΑ