• Business

    Ηλεκτροκίνηση: Ξεκινά η μάχη των φορτιστών για το Εθνικό Δίκτυο φόρτισης

    Αλεξάνδρα Σδούκου

    Αλεξάνδρα Σδούκου


    Η χρονιά που θα ξεκινήσει να χτίζεται το Εθνικό Δίκτυο  φόρτισης θα είναι το 2021, όπως εξήγγειλε χθες μιλώντας στη διαδικτυακή ημερίδα για την ηλεκτροκίνηση η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ κ. Αλεξάνδρα Σδούκου.

    Όπως είπε “σύντομα το υπουργείο πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για να αναζητήσει και να βρει Σύμβουλο με διεθνή εμπειρία και εξειδίκευση στο εξωτερικό, στην ανάπτυξη δικτύων φόρτισης, ώστε να επιλεγεί ο καταλληλότερος τρόπος για να πετύχει ο στόχος δημιουργίας ενός Εθνικού Δικτύου Φόρτισης.

    Από τις χωροθετήσεις το 2021 θα περάσουμε στις τοποθετήσεις” σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Τόνισε ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα χωροθετηθούν 10.000 φορτιστές δημιουργώντας έναν τζίρο για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών ηλεκτρικής φόρτισης της τάξης των 100 εκ. ευρώ.

    Τόσο η ΔΕΗ, όσο και η Elpedison και η Protergia έχουν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσουν τα δίκτυα φόρτισής τους, αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για μια αγορά του μέλλοντος, που αν και ακόμη δεν είναι προσοδοφόρα, επενδύουν σε αυτή για να έχουν επικερδή παρουσία στο μέλλον.

    Όπως ανάλυσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison, Νίκος Ζαχαριάδης, η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στους τέσσερις από τους έξι επιχειρηματικούς τομείς που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, δηλαδή την προμήθεια εξοπλισμού (π.χ. φορτιστές), την εγκατάσταση και τη συντήρησή του, καθώς και την προμήθεια ρεύματος. Σταδιακά, σχεδιάζει την «είσοδό» της και στους δύο εναπομείναντες τομείς, δηλαδή τη λειτουργία σταθμών φόρτισης και την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης δικτύων φόρτισης, για την εξυπηρέτηση των χρηστών τους.

    Η Elpedison έχει ήδη τοποθετήσει 130 φορτιστές το 2020 και προγραμματίζει 340-380 το 2021.

    Η ΔΕΗ, έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 1000 φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στη βάση του νέου επιχειρησιακού προγράμματος της εταιρείας που περιλαμβάνει την πανελλαδική τοποθέτησή τους στα επόμενα 2-3 χρόνια.

    Θα ακολουθήσει και άλλος διαγωνισμός, καθώς μεσοπρόθεσμα η ΔΕΗ θα τοποθετήσει συνολικά 10.000 φορτιστές σε όλη την επικράτεια.

    Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 5,2 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει την προμήθεια των φορτιστών, τη μεταφορά και εγκατάστασή τους στην τοποθεσία που θα του υποδείξει η εταιρεία, καθώς και τη θέση τους σε λειτουργία (commissioning). Επίσης, θα συνδέσει τους σταθμούς φόρτισης με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης του δικτύου, ενώ θα παράσχει και τεχνική υποστήριξη για τη λειτουργία τους.

    Η Protergia, με περισσότερους από 250.000 πελάτες- που πρόσφατα επέκτεινε το σκοπό της στην ηλεκτροκίνηση,   κάνει «άνοιγμα» στο χώρο της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Ήδη, έχουν υπογραφεί οι νέες συμφωνίες,  Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν συμφωνίες παρόμοιες με αυτή του Δήμου Αθηναίων με τον οποίο η Protergia αναπτύσσει δίκτυο 25 φορτιστών, ενώ ήδη καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να «φιλοξενήσουν» στις εγκαταστάσεις τους superchargers και φορτιστές της Protergia.

    Τι αλλάζει στην ηλεκτροκίνηση το 2021

    Η κ. Σδούκου, ανήγγειλε ακόμη πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά φορτιστών, ενώ δήλωσε ότι στην αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης θα δρομολογηθούν κίνητρα στην πράσινη βιομηχανία και στην εφοδιαστική  αλυσίδας των ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως είπε η γενική γραμματέας «θέλουμε διεθνείς επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα μας και τον συγκεκριμένο κλάδο».

    Επίσης το υπουργείο, προκειμένου να πετύχει ακόμη μεγαλύτερη απορρόφηση των κονδυλίων για την ηλεκτροκίνηση προωθεί τις παρακάτω αλλαγές στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”:

    1. Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος μετά το τέλος της ελάχιστης χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Πρόκειται για αυτοκίνητα για τα οποία επιδοτείται η χρονομίσθωση.

    2. Αύξηση του αριθμού των επιδοτούμενων οχημάτων των εταιριών. Με το τρέχον πρόγραμμα οι εταιρείες μπορούν να επιδοτηθούν για την αγορά τριών οχημάτων. Ο αριθμός θα ανέλθει στα 10.

    3. Διευκόλυνση της ρευστότητας. Όπως είπε η κ. Σδούκου θα δίνεται η δυνατότητα της εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.

    4. Αύξηση του ποσού της απόσυρσης για τα ταξί.

    5. Διευρύνονται οι δικαιούχοι. Το υπουργείο ΠΕΝ βάζει στη λίστα των επιλέξιμων εταιριών και τις δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) καθώς και τις εταιρίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

    6. Επιλέξιμη θα είναι η επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου και σε συγκεκριμένου επιχειρηματικούς κλάδους, όπως τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων.

    7. Επιδότηση για την απόκτηση φορτιστών θα λαμβάνουν και τα νομικά πρόσωπα.

    Διαβάστε επίσης:

    ΔΕΗ-RWE: Μέσα στο Φεβρουάριο υπογράφουν- Joint venture με 2 GW φωτοβολταϊκών

    ΔΕΗ, ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και τι έπεται στα πλωτά έργα ΑΠΕ

    Κώστας Σκρέκας (ΥΠΕΝ)- τεχνικά κλιμάκια: Στο μικροσκόπιο όλα τα προβλήματα της αγοράς ενέργειας

    ΔΕΗ: Αύξηση εισπράξεων των ληξιπρόθεσμων κατά 30% το Δεκέμβριο

     



    ΣΧΟΛΙΑ