• Think Tanks

    H Uber αγοράζει δεκάδες χιλιάδες Volvo SUVs και στρέφεται στα “ρομποτικά” ταξί

    • NewsRoom
    Uber


    Μην υπολογίζετε ότι η Uber θα αποσυρθεί από το παιχνίδι των αυτό-οδηγούμενων οχημάτων ακόμα.

    Η Uber διπλασιάζει τη δέσμευσή της να ανελιχθεί ως η εταιρεία-ηγέτης στην οδήγηση αυτοκινήτων με συστήματα αυτό-οδήγησης στους δρόμους – και μάλιστα σύντομα.

    Τη Δευτέρα, η εταιρεία εκμίσθωσης αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την αγορά δεκάδων χιλιάδων SUV Volvo XC90, ειδικά τροποποιημένων για αυτόνομη οδήγηση, μεταξύ του 2019 και του 2021.

    Η Uber αναμένεται να αγοράσει περίπου 24.000 οχήματα, αλλά αυτό εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, λέει ο Jeff Miller, επικεφαλής της Auto Alliances, της Uber. Στα 24.000 οχήματα, οι Financial Times εκτιμούν ότι η συμφωνία αγοράς θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 1,9 δισ. δολ..

    “Η όλη ιδέα στο deal με τη Volvo βασίζεται στο ότι μπορεί να τροποποιηθεί και να μειωθούν ή να αυξηθούν τα μοντέλα που θα αγοραστούν με βάση τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται η τεχνολογία και το πώς εξελίσσεται το κανονιστικό πλαίσιο” είπε ο Miller.

    Τα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με συγκεκριμένους αισθητήρες και προεγκατεστημένα ραντάρ. Η Uber θα χρειαστεί να ξοδέψει επιπλέον χρήματα για να εγκαταστήσει την κάμερα στην οροφή και την πλατφόρμα LiDAR, καθώς επίσης και έναν υπολογιστή στον κορμό του αυτοκινήτου που θα επεξεργάζεται τα οπτικά δεδομένα και θα τροφοδοτεί το λογισμικό που ελέγχει το όχημα.

    Το “κλειδί” στη συμφωνία με τη Volvo, λέει η Uber, είναι ότι είναι ευέλικτη. Το μέγεθος των 24.000 SUVs αντικατοπτρίζει τις εκτιμήσεις της Uber τώρα, αλλά εάν οι επιχειρήσεις της αναπτυχθούν, η Uber θέλει να είναι σε θέση να παραγγείλει περισσότερα οχήματα και να μην μείνει πίσω – αν η τεχνολογία υστερήσει, η Uber δεν θα αναγκαστεί να αγοράσει και να αποθηκεύσει άχρηστα SUVs.

    Η κίνηση της Uber να προσθέσει δεκάδες χιλιάδες οχήματα στον στόλο της είναι σημαντική. Η ανταγωνιστική εταιρεία Waymo της Google, έχει επί του παρόντος μια συνεργασία με τη Fiat Chrysler για την προμήθεια περίπου 600 mini vans, αν και εκτιμάται ότι βρίσκονται περισσότερα deals “στα σκαριά”. Για την Uber, ο Miller δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κινηθεί επιθετικά και δεν θα μείνει “ικανοποιημένη” με την αγορά μόλις μερικών εκατοντάδων τη φορά.

    Τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν χωρίς άνθρωπο-οδηγό, και αυτός είναι ο “στόχος” κατά το λανσάρισμά τους στην αγορά, είπε ο Miller. Καθώς η Waymo προετοιμάζεται να ξεκινήσει την πρώτη εμπορική υπηρεσία χωρίς οδηγούς, η Uber εργάζεται επιθετικά για να βεβαιωθεί ότι δεν θα μείνει πίσω. Με το να διαθέτει τα δικά της αυτοκίνητα, η Uber μετατοπίζει τον έλεγχο -και τις ευθύνες- στην ίδια την εταιρεία, αντί να περιμένει τους συνεργάτες της.

    “Θέλουμε να έχουμε την επιλογή και θέλουμε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο να ελέγχουμε το μέλλον μας”, είπε ο Miller. “Και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να διατηρήσουμε τους ρόλους του ιδιοκτήτη και του χειριστή”.

    Πηγή: Forbes

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος της Tencent είναι σήμερα πλουσιότερος από τους ιδρυτές της Google

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Goldman Sachs: Γιατί το bitcoin δεν είναι ο νέος χρυσός

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Προειδοποίηση-βόμβα: Η εγγύηση καταθέσεων έως 100.000 ευρώ μπορεί σύντομα να μην ισχύει



    ΣΧΟΛΙΑ