• Business

    Η Fiat κλείνει εργοστάσιο στη Σερβία λόγω κοροναϊού – Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα

    • NewsRoom


    «Λουκέτο» σε γραμμή παραγωγής στη Σερβία ετοιμάζεται να βάλει προσωρινά η Fiat Chrysler Automobiles, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών από την Κίνα εξαιτίας του κοροναϊού.

    Πρόκειται για το πρώτο εργοστάσιο ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη που κλείνει λόγω της επιδημίας.

    Όπως μεταδίδει το Bloomberg, επικαλούμενο πηγές που γνωρίζουν το θέμα, το εργοστάσιο της Fiat στην περιοχή Kragujevac της Σερβίας, όπου κατασκευάζεται το Fiat 500L, θα σταματήσει προσωρινά τη λειτουργία του λόγω έλλειψης ηχοσυστημάτων και άλλων ηλεκτρονικών που προμηθεύεται η εταιρεία από την Κίνα.

    Από το συγκεκριμένο εργοστάσιο βγήκαν πέρυσι, σύμφωνα με σερβικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, περίπου 40.000 αυτοκίνητα.

    Πώς σχολιάζει το θέμα η FCA Greece

    Σε ερώτηση του mononews.gr και, συγκεκριμένα, του δημοσιογράφου Τάκη Πουρναράκη, στις 7 Φεβρουαρίου, προς την FCA Greece για το πώς μπορεί να επηρεάσει ο κοροναϊός τη λειτουργία των εργοστασίων της εταιρείας στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση τη λειτουργία της εταιρείας στην Ελλάδα, ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της FCA Greece, Ιάκωβος Κρομμύδας, τόνισε: «Όπως δήλωσε χτες και ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Mike Manley, αν η επιδημία εξελιχθεί άσχημα είναι πιθανόν η αναστολή λειτουργίας κάποιων Κινέζων προμηθευτών να επηρεάσει τη γραμμή παραγωγής κάποιων εργοστασίων στην Ευρώπη.  Αυτό θα γίνει πιο ξεκάθαρο μετά από τέσσερις βδομάδες. Σ’ αυτή τη φάση γίνονται κάποια σενάρια διαχείρισης της κατάστασης, στα οποία συμμετέχουν αναλογικά όλες οι ευρωπαϊκές αγορές».

    Υπενθυμίζεται ότι η Fiat Chrysler είχε προειδοποιήσει για το συγκεκριμένο ενδεχόμενο από την περασμένη εβδομάδα, όταν ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Mike Manley, δήλωσε ότι τέσσερις προμηθευτές της στην Κίνα έχουν πληγεί από την έξαρση του ιού, με έναν «καθοριστικής σημασίας» κατασκευαστή ανταλλακτικών να θέτει μάλιστα σε κίνδυνο ολόκληρη την ευρωπαϊκή παραγωγή.

    «Έχουμε ήδη έναν προμηθευτή υψηλού ρίσκου», δήλωσε χαρακτηριστικά στους Financial Times.

    Σε δύο έως τέσσερις εβδομάδες, η εταιρεία θα γνωρίζει «αν θα σταματήσει η τροφοδοσία σε κάποιο από τα εργοστάσιά μας στην Ευρώπη», πρόσθεσε χωρίς να προσδιορίσει ποιο θα είναι αυτό.

    Οι άλλοι τρεις κατασκευαστές εξαρτημάτων «θα βρεθούν επίσης σε κρίσιμη κατάσταση», αν τα περιοριστικά μέτρα στην Κίνα παραμείνουν σε ισχύ κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, πρόσθεσε.

    Η Toyota, η Hyundai, η Volvo και η PSA, ιδιοκτήτρια της Peugeot, είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν δηλώσει ότι ο κοροναϊός έχει προκαλέσει προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού τους ή απειλεί να το πράξει.

    Μάλιστα, στην FCA έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα που έχει αναλάβει να παρακολουθεί τη διαθεσιμότητα των εξαρτημάτων της εταιρείας και κάθε πιθανό αντίκτυπο που μπορεί να έχουν στην παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης εναλλακτικών προμηθευτών. Εντούτοις, η διαδικασία αυτή χρειάζεται χρόνο, επειδή τα νέα εξαρτήματα πρέπει να πιστοποιηθούν και να καταχωρηθούν, δήλωσε ο  Manley.

    Νωρίτερα την Πέμπτη, ο Masayoshi Shirayanagi, διευθύνων σύμβουλος της Toyota, δήλωσε ότι η εταιρεία «εξετάζει επί του παρόντος όλα τα στοιχεία, τα αποθέματα και το ενδεχόμενο ή την ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών σχεδίων παραγωγής».

    Στο μεταξύ, η γαλλική PSA προειδοποίησε ότι αντιμετώπισε «αναταραχές στα logistics» λόγω της διακοπής του εφοδιασμού της από ένα συνεργάτη, αλλά δεν θεωρεί ότι υπάρχει κίνδυνος να σταματήσει η παραγωγή σε οποιοδήποτε μη κινεζικό εργοστάσιο στο άμεσο μέλλον.

    Τα πρώτα σημάδια των προβλημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία ήρθαν όταν η FCA σημείωσε πτώση 19% στα καθαρά κέρδη, στα 2,7 δισ. δολάρια, αν και το ισχυρότερο τέταρτο τρίμηνο μετρίασε την πτώση της κερδοφορίας. Ο όμιλος είχε 1,6 δισ. δολάρια καθαρά κέρδη στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς ευνοήθηκε από τα αποτελέσματα ρεκόρ που σημείωσε στη Βόρεια Αμερική.



    ΣΧΟΛΙΑ