• Business

    Η Credit Suisse προειδοποιεί τα ναυπηγεία: Οι νέες παραγγελίες δεν θα αυξηθούν


    Τα ναυπηγεία θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα για τη διατήρηση των νέων παραγγελιών σε χαμηλά επίπεδα τόσο κατά τους υπόλοιπους μήνες του 2016 αλλά και κατά την επόμενη χρονιά παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλουν για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, προειδοποιεί η Credit Suisse.

    Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μειώθηκαν κατά 90% σε σχέση με το μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας και δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να αλλάξει σύντομα αυτή η κατάσταση, επισημαίνει ο αναλυτής Greg Lewis.

    “Τα ναυπηγεία ψάχνουν απεγνωσμένα για νέες παραγγελίες” αναφέρει ο αναλυτής. “Δυστυχώς, οι πλοιοκτήτες έχουν τα δικά τους προβλήματα καθώς οι ζημίες αυξάνονται στους στόλους μεταφορά ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.

    Ο Lewis υποστηρίζει ότι μία ανακούφιση μπορεί να έρθει μεσοπρόθεσμα από τα συμβόλαια των πλοίων τύπου LNG και τα δεξαμενόπλοια, ωστόσο στην αγορά ξηρού φορτίου και στα boxship οι συμφωνίες το πιο πιθανό είναι οι συμφωνίες να παραμείνουν σε αναμονή για τα επόμενα τρία χρόνια.

    Στο μεταξύ, οι τιμές των νεότευκτων πλοίων διαμορφώνονται κατά 40% έως 50% κάτω από τις αντίστοιχες του 2009, ως συνέπεια της επιθετικής πολιτικής προσφορών που ακολουθούν τα ναυπηγεία, ωστόσο η σημαντική μείωση των τιμών δεν φαίνεται να έχει αποτελέσματα, τονίζει ο Lewis.

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της της πλατφόρμας δεδομένων VesselsValue (VV), η οποία προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων,  η εικόνα των νέων παραγγελιών στο σύνολο της αγοράς είναι απογοητευτική, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έγιναν παραγγελίες για μόλις 238 νεότευκτα πλοία έναντι 689 την ίδια περυσινή περίοδο.

    Την ίδια ώρα, βουτιά κατά 70% σημείωσε ο αριθμός νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2016 έγιναν παραγγελίες 27 νεότευκτων πλοίων έναντι παραγγελιών για 90 που είχαν γίνει το πρώτο εξάμηνο του 2015.

    Σημειώνεται ότι σε ιστορικό χαμηλό έχουν υποχωρήσει οι παραγγελίες νέων πλοίων στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2016 αποδείχθηκε πιο καταστροφικό και από το ιστορικά χειρότερο δεύτερο εξάμηνο του 1999.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

    http://www.mononews.gr/chiliades-plia-odigounte-se-dialisi-ke-afti-ine-tromaktiki-idisi-gia-tin-pagkosmia-ikonomia/68128



    ΣΧΟΛΙΑ