Το μεγαλύτερο κινηματογραφικό στούντιο της Ευρώπης, η ιστορική Cinecittà της Ρώμης, στοχεύει να αναγεννήσει τη λάμψη του ιταλικού σινεμά και να διεκδικήσει εκ νέου πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Το φιλόδοξο πενταετές σχέδιο ανάπτυξης που ενέκρινε η ομώνυμη εταιρεία, με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης, προβλέπει αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 60% έως το 2026, καθώς και τη δημιουργία νέων, υψηλής τεχνολογίας ηχοστασίων.
«Θέλουμε να ηγηθούμε του παιχνιδιού», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Manuela Cacciamani. «Η Cinecittà πρέπει να λειτουργεί σαν ένα εργοστάσιο πλήρους δυναμικότητας, με την αριστεία ως ελάχιστο πρότυπο».
Η Cinecittà, που ιδρύθηκε το 1937 επί Μουσολίνι και έγινε γνωστή ως το «Χόλιγουντ του Τίβερη», έχει φιλοξενήσει περισσότερες από 3.000 ταινίες, ανάμεσά τους έργα των Φελίνι, Σκορσέζε και Κόπολα. Πλέον, η εταιρεία στοχεύει σε έσοδα 51,9 εκατ. ευρώ έως το 2029 – σχεδόν τα διπλάσια από το 2024 – και καθαρά κέρδη 4,3 εκατ. ευρώ, έπειτα από ζημιές 11,6 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά.
Ωστόσο, την αναγέννηση του ιταλικού σινεμά απειλεί η σκιά των προτεινόμενων δασμών του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, που υπόσχεται να επιβάλει 100% φόρο στις ταινίες που παράγονται εκτός ΗΠΑ, ως «μέσο διάσωσης του Χόλιγουντ από έναν πολύ γρήγορο θάνατο». Οι σαρωτικοί δασμοί, αν εφαρμοστούν, ενδέχεται να πλήξουν καίρια διεθνή στούντιο όπως η Cinecittà, στα οποία βασίζονται οι αμερικανικές παραγωγές για τεχνογνωσία, εντυπωσιακές τοποθεσίες και χαμηλότερο κόστος.
Το μέτρο έχει ήδη προκαλέσει αναστάτωση: ένα αμερικανικό εμπορικό δικαστήριο το μπλόκαρε, κρίνοντάς το αντισυνταγματικό, για να επανέλθει προσωρινά με απόφαση ομοσπονδιακού εφετείου την επομένη.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Cinecittà δήλωσε στο Reuters ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις με «τη μέγιστη δυνατή προσοχή», εκφράζοντας την ελπίδα πως Ιταλία και ΗΠΑ, δύο ιστορικές δυνάμεις του σινεμά, θα συνεχίσουν να συνεργάζονται.
Παράλληλα, η φορολογική πίστωση 40% για κινηματογραφικές παραγωγές στην Ιταλία, μία από τις πιο ανταγωνιστικές παγκοσμίως, συνεχίζει να προσελκύει διεθνείς παραγωγές. Στην Cinecittà έχουν ήδη γυριστεί πρόσφατες επιτυχίες όπως το “Emilia Perez” και το παπικό θρίλερ “Conclave”.
Ανάμεσα στα πρότζεκτ που έχουν προγραμματιστεί για φέτος είναι και η “Ανάσταση του Χριστού” του Μελ Γκίμπσον, συνέχεια του «Τα Πάθη του Χριστού» (2004), η οποία ωστόσο πιθανόν να επηρεαστεί από τους νέους δασμούς. Ο Γκίμπσον, γνωστός υποστηρικτής του Τραμπ και πλέον ένας από τους «ειδικούς πρεσβευτές» του Χόλιγουντ, ενδέχεται να δει το έργο του να επιβαρύνεται οικονομικά, παρά το γεγονός ότι γυρίζεται στην Ιταλία.
Η Cinecittà, ωστόσο, προχωρά δυναμικά, αποφασισμένη να ξαναγίνει ένα από τα μεγάλα κέντρα της έβδομης τέχνης. Και αυτή τη φορά, δεν φαίνεται διατεθειμένη να αρκεστεί σε δεύτερους ρόλους.
Διαβάστε επίσης
Modern Cinderella: Το επιτυχημένο αφήγημα της influencer με τους 1 εκατομμύριο followers
Χιονάτη: Η χρυσή ιστορία πίσω από την πιο αποτυχημένη live action ταινία που «πληγώνει» τη Disney
Louis Vuitton: Πώς χτίζεται ένα brand που δεν φθείρεται ποτέ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
