• Business

    Η Black Friday τελείωσε, έρχεται η Cyber Monday – Τι πρέπει να προσέξετε

    • NewsRoom


    Μετά τη Black Friday, σειρά στο ξέφρενο «πάρτυ τιμών» παίρνει η Cyber Monday.

    Την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, τα καταστήματα θα υποδεχθούν τους υποψήφιους καταναλωτές με ακόμα καλύτερες τιμές στα ηλεκτρονικά προϊόντα. Είναι μια ημέρα προσφορών που εκτός από την βοήθεια που προσφέρουν στους καταναλωτές, οι οποίοι βρίσκουν τα αγαπημένα τους προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές, βοηθούν εξίσου και στην αναζωογόνηση της αγοράς.

    Όμως όσοι επιλέξουν να κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, είναι κάποια πράγματα τα οποία θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα, εάν δεν θέλουν να «κλαίνε» τα λεφτά του και να νομίζουν ότι εξαπατήθηκαν.

    Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής στις online αγορές

    Πρώτο και βασικό βήμα που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής είναι να διαβάσει προσεκτικά τους όρους χρήσης και αγοράς, που κανονικά θα πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβει το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του αναλογικά και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.

    Αργότερα ο καταναλωτής κοιτάει να βρει το προϊόν το οποίο του ικανοποιεί την τσέπη αλλά και το μάτι. Εκεί πολλές φορές όμως υπάρχει παγίδα. Σε πολλές περιπτώσεις αυτό που βλέπει στην εικόνα και σκέφτεται «μα καλά πως είναι δυνατόν κάτι τόσο ωραίο να κοστίζει τόσο λίγο» απέχει παρασάγγας από εκείνο που όντως κρύβεται πίσω από τη φωτογραφία. Γι’ αυτό τον λόγο ο καταναλωτής θα πρέπει να το «ψάξει» λίγο παραπάνω πριν καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο προϊόν.

    Θα πρέπει να διαβάσει την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει ορισμένα στοιχεία για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή κάθε φορά να επιλέγει εάν επιθυμεί να διακόψει οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.

    Με την ολοκλήρωση της αγοράς, θα πρέπει να λάβει ο καταναλωτής επιβεβαίωση της παραγγελίας του μέσω e-mail, στο οποίο θα αναγράφονται στοιχεία της παραγγελίας όπως αριθμός, περιγραφή προϊόντος, χρόνος και τρόπος παραλαβής από το αντίστοιχο κατάστημα. Εάν δε λάβει κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσει με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησε την παραγγελία του, για να δει εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

    Τα ηλεκτρονικά καταστήματα κανονικά θα πρέπει να είναι τυπικά στο θέμα χρόνου παράδοσης – παραλαβής του προϊόντος. Για αυτό τον λόγο σε περίπτωση που ο αναγραφόμενος κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας χρόνος παράδοσης έχει παρέλθει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το κατάστημα.

    Όλα μέχρι τώρα έχουν πάει κατ΄ευχήν, έχουν «κυλήσει ρολόι» και ο καταναλωτής έχει λάβει το προϊόν που έχει παραγγείλει και είναι έτοιμος για το λεγόμενο «unboxing». Μόλις ανοίξει λοιπόν τη συσκευασία, θα πρέπει πρώτα απ΄ όλα να βεβαιωθεί ότι το προϊόν που κρατάει στα χέρια του είναι αυτό που είδε στη φωτογραφία. Ύστερα, καλό θα ήταν πριν τον συνεπάρει ο ενθουσιασμός, να το ελέγξει για τυχόν ελαττώματα όπως επίσης και να ελέγξει για το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλε.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ