• Business

    Η Black Friday έχει ανταγωνιστή και λέγεται Single’s Day

    • NewsRoom


    Την Black Friday την ξέρετε; Σίγουρα την ξέρετε. Αλλά μάλλον ήρθε η ώρα να την αφήσετε λίγο στην άκρη και να ακούσετε μια άλλη εναλλακτική. Και αυτή είναι η Κινέζικη Single’s Day.

    Γνωστή και ως 11/11, η Single’s Day, είναι η μεγαλύτερη ημέρα αγορών του έτους, καθώς οι Κινέζοι επιχειρηματίες που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, με κύριο και βασικό «παίκτη» την Alibaba, προσφέρουν εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα από τα ηλεκτρονικά είδη μέχρι τα αυτοκίνητα, εκτοξεύοντας τον ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ και σε αυτόν τον τομέα.

    Η «Singles Day» πραγματοποιείται στις 11 Νοεμβρίου κάθε χρόνο και ξεκίνησε το 1993, όταν φοιτητές του Πανεπιστημίου Nanjing άρχισαν να γιορτάζουν το γεγονός ότι είναι ελεύθεροι πηγαίνοντας ουσιαστικά «κόντρα» στην ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.

    Με παραπάνω από 31 δισ. δολάρια «τζίρο» σε πωλήσεις πέρυσι, το κινέζικο Single’s Day (Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αγορών), είναι πλέον πιο κερδοφόρο από την από την Αμερικανική Black Friday και τη Cyber Monday.

    H Alibaba επεκτείνει τις προσφορές της σε νέες κατηγορίες προϊόντων, και φαίνεται να συνεχίζει να εξελίσσεται κάθε χρόνο, γεγονός που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ , στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου.

    Πως ξεκίνησε και που έχει φτάσει

    Το 2009, ο διευθύνων σύμβουλος της Αlibaba, Daniel Zhang, ξεκίνησε όλο αυτό το σύστημα της Single’s Day ή 11/11 Global Shopping Festival, ανάβοντας το φιτίλι για να πυροδοτήσει όλο αυτόν τον πανικό που συμβαίνει κάθε τέτοια μέρα στη Κίνα, όπου η καταναλωτική μανία χτυπάει κόκκινο.

    Μια δεκαετία αργότερα, ο αριθμός των εμπόρων έχει αυξηθεί σε τρομακτικά επίπεδα. Από τους αρχικά 27 εμπόρους οι οποίοι συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα, τώρα πλέον περιλαμβάνει περισσότερες από 180.000 κινέζικες και διεθνείς μάρκες προϊόντων.

    Αν οι προβλέψεις που έχουν γίνει επιβεβαιωθούν, τότε η Single’s Day θα σπάσει κάθε ρεκόρ πωλήσεων σε μια και μόνο μέρα, που ενδεχομένως όχι μόνο να φτάσει αλλά και να ξεπεράσει τα 40 δισ. δολάρια σε πωλήσεις.

    Οι διάσημες προσωπικότητες

    Η Alibaba ξεκινά συνήθως την «Single΄s Day» με ένα gala που τελειώνει λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 11ης Νοεμβρίου. Πέρυσι, η Mariah Carey έδωσε μια συναυλία στο gala και φέτος η Alibaba υπέγραψε την σούπερ σταρ των ΗΠΑ Taylor Swift. Το gala, το οποίο μεταδίδεται μέσω διαδικτύου, προβάλλει συχνά μερικά από τα εμπορικά σήματα που θα προσφέρονται και προτρέπει τους χρήστες να ξεκινήσουν τις προπαραγγελίες.

    Το live streaming έχει γίνει ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας των αγορών στις κινεζικές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου. Συχνά σπουδαίες προσωπικότητες μιλούν σε ζωντανή μετάδοση στους οπαδούς τους για προϊόντα που είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    Μέσα από το livestream, θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς των προϊόντων. Οι πλατφόρμες της Alibaba Taobao και Tmall έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Την Τετάρτη, η Kim Kardashian έκανε μια ζωντανή μετάδοση ανακοινώνοντας ότι η μάρκα αρωμάτων της, KKW, θα είναι διαθέσιμη προς πώληση στην Tmall.

    H Alibaba έκανε γνωστό πως περισσότερα από 1 εκατ. προϊόντα θα είναι διαθέσιμα σε φοβερές προσφορές καθ΄όλη τη διάρκεια της Single’s Day.

    «Τρανταχτό» παράδειγμα της εξέλιξης και της σπουδαιότητας αυτού του εγχειρήματος είναι το γεγονός ότι σε ένα από τα Livestream της Taobao, 55 αυτοκίνητα πωλήθηκαν σε μόλις 1 δευτερόλεπτο. Και έχουμε ακόμα να δούμε πολλά.



    ΣΧΟΛΙΑ