• Business

    H&M: Σχέδια για μείωση κόστους 180 εκατ. δολαρίων ετησίως

    • Bloomberg
    Helena Helmersson, CEO Η&Μ

    Helena Helmersson, CEO Η&Μ


    Η Hennes & Mauritz (H&M) σχεδιάζει να μειώσει το κόστος κατά 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (180 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως, μετά την έξοδο της από την Ρωσία αλλά και το υψηλότερο κόστος των ενδυμάτων και της μεταφοράς που οδήγησε σε πτώση τα κέρδη της.

    Ένα από τα μέτρα που επεξεργάζεται για τη μείωση του κόστους είναι το ενδεχόμενο να χρεώνει τις επιστροφές των προϊόντων στο διαδίκτυο.

    Η εταιρεία θα δοκιμάσει τις χρεώσεις στη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο τις επόμενες ημέρες, υιοθετώντας ένα μέτρο στο οποίο έχουν στραφεί και οι ανταγωνιστές της, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Helena Helmersson.

    Τα λειτουργικά κέρδη της H&M μειώθηκαν κατά 86% το τρίμηνο έως τον Αύγουστο, και κυμάνθηκαν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Στα νούμερα περιλαμβάνεται και η εφάπαξ επιβάρυνση 2 δισεκατομμυρίων κορωνών από την έξοδο της εταιρείας από την αγορά της Ρωσίας, που είχε γνωστοποιήσει νωρίτερα.

    Η μετοχή της υποχώρησε έως και 6,4% στη Στοκχόλμη, πλησιάζοντας στο χαμηλό 18 ετών. Από τις αρχές του έτους έχει καταγράψει απώλειες 41%. Εννέα αναλυτές που πήραν μέρος σε έρευνα του Bloomberg, πρότειναν “αγορά” της μετοχής, 13 έδωσαν σύσταση “διακράτηση” και 11 συστήνουν “πώληση”.

    Η Helena Helmersson, η οποία ξεκίνησε τη χρονιά θέτοντας τον φιλόδοξο στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις έως το 2030, αγωνίζεται να πετύχει αύξηση των εσόδων, την ώρα που η ανταγωνίστρια εταιρεία και ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων και κερδών.

    Οι πωλήσεις τρίτου τριμήνου της H&M μειώθηκαν κατά 4% εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών. Τα έσοδα της τον Σεπτέμβριο ενισχύθηκαν κατά 7%.

    Οι εταιρείες λιανικής πώλησης πλήττονται από την μείωση της ζήτησης, καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί λόγω της αύξησης των λογαριασμών ενέργειας και της βενζίνης.

    Η Next Plc εξέδωσε τη δεύτερη προειδοποίηση για τα κέρδη της φέτος, καθώς η άνοδος του πληθωρισμού αποθαρρύνει τους αγοραστές του Ηνωμένου Βασιλείου από το να αγοράζουν μη βασικά είδη.

    Η H&M επισήμανε ότι οι εκπτώσεις αυξήθηκαν κάπως στο τρίμηνο, γεγονός που επίσης είχε αρνητικό αντίκτυπο στο μικρό περιθώριο κέρδους. Οι προοπτικές για αγορές το τέταρτο τρίμηνο είναι πολύ αρνητικές καθώς η ισχυροποίηση του δολαρίου αυξάνει το κόστος των ενδυμάτων, ανέφερε.

    Η εξοικονόμηση κόστους αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.

    Διαβάστε ακόμη:

    H&M: Η οικονομική κρίση έπληξε τα αποτελέσματα της – Χαμηλότερες των εκτιμήσεων οι πωλήσεις

    To «φαινόμενο» Shein επεκτείνεται στην Αμερική – Ποιος είναι ο κινεζικός κολοσσός που κάνει θραύση και στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ