• Business

    H μάχη του τζίρου για σούπερ μάρκετ και γρήγορο delivery

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Η μάχη του γρήγορου delivery

    Παμίνος Κυρκίνης efood, Δημήτρης Καρέλος, γενικός δ/ντής Wolt, Γιώργος Μούχαλης, Kiosky’s (πλατφόρμες στο Οnline delivery)


    Ραγδαία ανάπτυξη γνώρισε εν μέσω πανδημίας ο κλάδος της μικρής λιανικής και του γρήγορου delivery με νέους παίκτες να μπαίνουν σε μία αγορά που θεωρείται διαρκώς αναπτυσσόμενη.

    Την ίδια περίοδο, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πραγματοποίησαν σημαντικές επενδύσεις στο ηλεκτρονικό τους κανάλι προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών λόγω των lockdown  καθώς και να τους εξασφαλίσουν ταχύτερη εξυπηρέτηση.

    Αξίζει να σημειωθεί πως τα στοιχεία της εταιρείας IRI δείχνουν πως ο συνολικός  τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου βάσει των πωλήσεων σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, υπολογίζεται ότι ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

    Χαρακτηριστικό δε της ανάπτυξης του κλάδου είναι ότι οι δύο μεγάλες πλατφόρμες efood και Wolt μπήκαν τον προηγούμενο χρόνο στη μικρή λιανική με τα efood market και Wolt Market αντίστοιχα. Παράλληλα στα τέλη του 2021 η efood προχώρησε και στην εξαγορά της kiosky’s του Ομίλου Μούχαλη που ήδη αποτελούσε έναν δυνατό παίκτη. Νέα είσοδο στη συγκεκριμένη αγορά αποτέλεσε και ελληνική start up, pop.

    Η ταχύτητα στην παράδοση

    Το διευρυμένο και ευέλικτο ωράριο λειτουργίας, η ταχεία εξυπηρέτηση καθώς και η είσοδος δυνατών παικτών που έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν αναβαθμισμένες, σε σχέση με το παρελθόν, υπηρεσίες ήταν από τους βασικότερους παράγοντες που συνετέλεσαν ώστε οι καταναλωτές να στραφούν -ειδικά μέσα στις συνθήκες της πανδημίας- στις πλατφόρμες του quick commerce. Οι οποίες και εμφανίζουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.

    Ο χρόνος παράδοσης και η ταχύτητα που υπόσχονται είναι τα πλεονεκτήματα εκείνα που τους επιτρέπουν να διεκδικούν με αξιώσεις μερίδιο από συνολική «πίτα». Παράλληλα φαίνεται ότι πλέον δημιουργούνται νέα δεδομένα και συνθήκες στη συγκεκριμένη αγορά. Κατά συνέπεια η «μάχη» του τζίρου μεταφέρεται και σε διαφορετικά πεδία.

    H «μάχη» για το 15λεπτο παράδοσης

    Με πρόσφατη απόφασή του το Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας κάλεσε την efood market να τροποποιήσει τη διαφημιστική της εκστρατεία μέσω της οποίας υπόσχεται κατ΄ οίκον παράδοση των παραγγελιών σε 15 λεπτά. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία που εξετάστηκαν, το Συμβούλιο έκρινε ότι εντός 15 λεπτών είχε τελικά παραδοθεί το 42% του συνόλου των παραγγελιών. Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος έλεγχος προήλθε έπειτα από προηγούμενη προσφυγή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ My Market.

    Χωρίς να υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση από τις δύο πλευρές, αν και η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά ουσιαστικά σε ένα ζήτημα διαφημιστικής επικοινωνίας, είναι ενδεικτική ωστόσο της σημασίας που δίνεται πλέον στην ταχύτητα εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

    Πέραν δηλαδή της συγκεκριμένης καμπάνιας και του 15λεπτου παράδοσης που υπόσχονται πλατφόρμες όπως η efood market αλλά και η pop, εκείνο που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πώς διαμορφώνεται το τοπίο στη συγκεκριμένη αγορά την επόμενη μέρα.  Με τη μικρή λιανική και το γρήγορο delivery να θεωρούνται πλέον σε κάθε περίπτωση υπολογίσιμες δυνάμεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Ποια είναι η pop, η ελληνική εταιρεία που μπαίνει στη μάχη του γρήγορου delivery

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ