• Business

    Credit Suisse εναντίον Efploia Shipping. Η διαμάχη συνεχίζεται

    efploia

    Το φορτηγό πλοίο “Maverick Guardian” της ναυτιλιακής Efploia Shipping είναι χωρητικότητας 83.000-dwt και κατασκευής του έτους 2012


    Το τελευταίο διάστημα κάτι περίεργο συμβαίνει στη μακρινή Ναμίμπια της Αφρικής που αφορά τη ναυτιλιακή Efploia Shipping. Η Credit Suisse φαίνεται πως έχει βάλει σκοπό να πουλήσει με όποιο κόστος ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου που ανήκει στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής.

    Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ναμίμπια ανακοίνωσε σε ένα έγγραφο ότι ζητάει από τα ενδιαφερόμενα μέρη να καταθέσουν τις προτάσεις τους σχετικά με το αν πρέπει να διατεθεί προς πώληση το φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 83.000-dwt Maverick Guardian (κατασκευής 2012) ή όχι.

    Το πλοίο αυτό παραμένει μέχρι σήμερα αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Walvis Bay.

    Η χρονική διορία που παρέχει το δικαστήριο για να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι τις αιτήσεις τους είναι να πράξουν αναλόγως μέχρι τις 7 Οκτωβρίου του 2016.

    Σε περίπτωση που η εντολή για τη διάθεση του πλοίου δοθεί, τότε η πώληση θα προχωρήσει και θα λάβει τη μορφή ιδιωτικής συμφωνίας, ενώ τα κέρδη που θα προκύψουν από αυτή, θα καταχωρηθούν σε ένα fund, το οποίο θα χορηγήσει το δικαστήριο. Παράλληλα, οι όποιες απαιτήσεις για πληρωμές από το fund θα πρέπει να κατατεθούν εντός ενός χρονικού διαστήματος διάρκειας πέντε ημερών από την ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η πώληση του πλοίου.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραφε το mononews.gr στα τέλη του Ιουνίου του 2016, ένα άλλο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου που ανήκει στη ναυτιλιακή Efploia, είχε πρόσφατα περάσει στα χέρια των αρμόδιων αρχών της Σιγκαπούρης.

    Επρόκειτο για το φορτηγό πλοίο Maverick Gunner (κατασκευής 2010), το οποίο είχε επισχεθεί από την Credit Suisse. Το χωρητικότητας 80.700-dwt φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax κρατείτο τότε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, κατόπιν εντολής της δικηγορικής εταιρείας Asia Practice LLP, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της ναυτιλιακής προς την τράπεζα.

    Η Credit Suisse είχε ζητήσει τότε από το Ανώτατο Δικαστήριο να εκδώσει ένα ένταλμα που θα της έδινε τη δικαιοδοσία να επιβάλλει την υποθήκη του πλοίου και έπειτα να διατάξει την πώλησή του σε περίπτωση μη διευθέτησης πληρωμών για αρκετές από τις υπάρχουσες δανειακές συμβάσεις που έχει συνάψει με την Efploia.

    Έπειτα, η τράπεζα είχε παρουσιάσει στο δικαστήριο μια ένορκη βεβαίωση που αποδείκνυε ότι η ναυτιλιακή Gunner Special Maritime Enterprises, η οποία εμφανιζόταν ως η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Maverick Gunner, είχε χάσει την προθεσμία εξόφλησης μιας δόσης δανείου ύψους 235.000 δολαρίων (που εξέπνεε στις 31 Δεκεμβρίου του 2015) αλλά και ότι είχε αθετήσει την πληρωμή δύο έντοκων δόσεων συνολικού ύψους 86.000 δολαρίων.

    Επιπλέον, η Credit Suisse ισχυρίζεται ότι παρείχε στην επενδυτική εταιρεία Thomas Miller αντεγγύηση ύψους 534.000 δολαρίων για απαιτήσεις καυσίμων εκ μέρους της εταιρείας OW Bunker Malta, εις βάρος του φορτηγού πλοίου χωρητικότητας 6.700-dwt Oinoussian Lady (κατασκευής 2004), που από τότε έχει μετονομαστεί Blessed Luck, μετά την εξαγορά του από την ελληνική ναυτιλιακή Eurobulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, για 11,3 εκατ. δολάρια.

    Μάλιστα, η Credit Suisse έχει τονίσει ότι αν δεν παρείχε εκείνη την αντεγγύηση, η Efploia θα μπορούσε να είχε απολέσει την κάλυψη P&I για το στόλο της, αφήνοντας παράλληλα και την τράπεζα εκτεθειμένη σε ανυπολόγιστο ρίσκο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/desmefsi-cosco-mechri-2018-o-pireas-tha-ine-proto-limani-tis-evropis/76675

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/kales-simfonies-petiche-o-omilos-onasi-tin-petrobras/76526



    ΣΧΟΛΙΑ