• Business

    Γιατί μίκρυναν τα καρότσια των σούπερ μάρκετ


    Η εποχή που τα καρότσια των σούπερ μάρκετ γέμιζαν ασφυκτικά ανήκει οριστικά και… αμετάκλητα στο παρελθόν. Η πολυετής κρίση άλλαξε για πάντα τον Έλληνα καταναλωτή και έβαλε στο «χρονοντούλαπο της ιστορίας» τις απερίσκεπτες και χωρίς φειδώ αγορές.

    Μάλιστα, ο επικεφαλής της αλυσίδας «Μασούτης», Γιάννης Μασούτης θεωρεί ότι η νέα γενιά δεν πρόκειται να ζήσει τέτοιες καταστάσεις, όπου οι οικογένειες κουβαλούσαν σακούλες από ψώνια όταν γύριζαν από το σούπερ μάρκετ. Κάτι που όπως είπε έχουν σταματήσει να κάνουν και οι παλαιότερες γενιές, οι οποίες είναι πολύ πιο μετρημένες στα έξοδά τους.

    Το τέλος της υπερκατανάλωσης φαίνεται και από το μέγεθος που έχουν πλέον τα καρότσια των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τον κ. Μασούτη, τα σημερινά καρότσια χωρητικότητας 75 λίτρων, ενώ πολύ πριν την κρίση υπήρχαν καρότσια τρεις φορές μεγαλύτερα καθώς έφθαναν έως και 225 λίτρα. Μια αλλαγή που έγινε σταδιακά και δεν έγινε αντιληπτή στο ευρύ κοινό. «Κάποτε τα ντουλάπια και τα ψυγεία ήταν γεμάτα, τώρα όλοι πλέον ψωνίζουν τα απαραίτητα και είναι πιο μετρημένοι», σημείωσε μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος της εταιρείας που άνοιξε στο Περιστέρι.

    Το app που βρίσκει τη φθηνότερη τιμή

    Η συρρίκνωση της κατανάλωσης έχει αποτυπωθεί και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ, ο οποίος έχει υποχωρήσει σε επίπεδα κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 δισ. ευρώ ενώ οι εκτεταμένες προσφορές αποτελούν την «νέα κανονικότητα» αφού, η πλειονότητα των νοικοκυριών επιλέγει τα προϊόντα με βασικό κριτήριο την τιμή και «κυνηγά» τις προωθητικές ενέργειες.

    Μάλιστα, οι μεγάλες αλυσίδες παρακολουθούν σε καθημερινή βάση τους ανταγωνιστές τους, και φροντίζουν να αναπροσαρμόζουν άμεσα τις τιμές τους, εάν διαπιστώσουν ότι υστερούν. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα σε αυτούς είναι ο «Σκλαβενίτης» αλλά και ο «Μασούτης», ο οποίος όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής του, έχει αναπτύξει μια εφαρμογή (app), η οποία μπορεί να πληροφορήσει σε πραγματικό χρόνο εάν υπάρχει φθηνότερο προϊόν στην αγορά και έτσι μπορεί να προχωρήσει άμεσα σε αναπροσαρμογή της τιμής του.

    Νέο μοντέλο, πιο κοντά στις γειτονιές

    Η εύκολη πρόσβαση και η ταχύτητα στις αγορές είναι ένα άλλο στοιχείο που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση τα σούπερ μάρκετ. Έχοντας αντιληφθεί ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τα καταστήματα της γειτονιάς, στα οποία έχουν εύκολη πρόσβαση και μπορούν πλέον –σε αντίθεση με το παρελθόν- να βρουν ανταγωνιστικές τιμές.

    Είναι ενδεικτικό πως μετά τον ΑΒ Βασιλόπουλος και τα My Market ανακοίνωσαν πως σχεδιάζουν να εισέλθουν στη μικρή λιανική, μέσα από το franchise για πρώτη φορά στην ιστορία τους.

    Μάλιστα, η διοίκηση της τελευταίας έκανε γνωστό πως μέσα στο 2020 θα δημιουργηθεί το νέο μοντέλο καταστήματος franchise με στόχο το όλο επιχειρηματικό σχέδιο να ξεκινήσει το 2021.

    Την ίδια ώρα, και ο «Μασούτης» επιλέγει να εστιάσει στα καταστήματα γειτονιάς και όσον αφορά στην επέκτασή της στην Αθήνα, βάζοντας σε δεύτερο πλάνο το άνοιγμα υπερκαταστημάτων Grand Μασούτης. Όπως είπε, τα καταστήματα γειτονιάς, όπως αυτό που ξεκίνησε χθες στο Περιστέρι αποδίδουν καλύτερα και ταιριάζουν στο προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή.

    Μια άλλη παράμετρος είναι και η μετάβαση των σούπερ μάρκετ στην ψηφιακή εποχή. Κάποιες έχουν κάνει τα πρώτα βήματα, όμως τα επόμενα χρόνια εκτιμάται πως θα παίξει πιο ενεργό ρόλο στο λιανεμπόριο, ειδικά για τις νεότερες ηλικίες, οι οποίες είναι εξοικειωμένες απόλυτα με τη σύγχρονη τεχνολογία.



    ΣΧΟΛΙΑ