Business

Γιατί η κατάρρευση της Hanjin θα καταστρέψει τα Χριστούγεννα όλων των Ελλήνων

hanjin


Άλλο ένα κεφάλαιο έρχεται να προστεθεί στις περιπέτειες της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping, της οποίας ο δρόμος της διάσωσης είναι μακρύς και δύσκολος. Το σύνολο του ναυτιλιακού κόσμου έχει πολλάκις μιλήσει και διατυπώσει τις θέσεις του για το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργήσει η πτώχευση της εταιρείας και η συζήτηση επεκτάθηκε και στο Twitter.

Σε ένα πρόσφατο poll, χρήστες του κοινωνικού δικτύου που προέρχονται ή αποτελούν κομμάτι της ναυτιλιακής κοινότητας, κλήθηκαν να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις για τις επιπτώσεις του «Τυφώνα Hanjin». Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα απόψεων είναι ότι περίπου το 50% αυτών θεωρεί πως η κατάρρευση του πάλαι ποτέ κορεάτικου γίγαντα θα οδηγήσει σταδιακά στην αύξηση των τιμών των ναύλων (εδώ σημειώνεται ότι μόνο οι ανταγωνιστές της βλέπουν θετικά τα γεγονότα).

Οι χρήστες όμως απάντησαν και σε άλλες ερωτήσεις όπως το τι θα γίνει με το εμπόρευμα που πρέπει να παραδοθεί εγκαίρως πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο βρίσκεται στο ζενίθ. Άνθρωποι της ναυτιλίας ισχυρίζονται πως το «κανόνι» της Hanjin θα αφήσει τα σημάδια του στα φετινά Χριστούγεννα καθώς αναμένεται να έχει μεγάλες επιπτώσεις στο εμπόρευμα, με τα αγαθά να παραμένουν «εγκλωβισμένα» σε ένα container κάπου στη θάλασσα – από τη στιγμή που τα περισσότερα λιμάνια αρνούνται να δεχθούν πλοίο της εταιρείας ακριβώς επειδή ελλοχεύει ο κίνδυνος της μη εξόφλησης των λιμενικών και των τελωνείων για τις υπηρεσίες τους – και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκφόρτωσής τους, τουλάχιστον όχι χωρίς εγγυήσεις.

hanjinΚαι αυτό έχει οδηγήσει με τη σειρά του τους φορτωτές σε διεθνές επίπεδο να ακμάζουν και να σπάνε συμβόλαια, ισχυριζόμενοι ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα – κάτι που κάνει αναπόφευκτα τις τιμές να εκτοξεύονται.

Η κατάρρευση της 7ης μεγαλύτερης ναυτιλιακής του κόσμου στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων έχει πυροδοτήσει μια μεγάλη διαμάχη, η οποία έχει αρχίσει για τα καλά.

Ενώ μέχρι πρότινος η στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλοσυμφώνων σε πολύ χαμηλές τιμές αποτελούσε τον κανόνα, αυτό φαίνεται πως τώρα αρχίζει να αλλάζει. Οι φορτωτές πλέον πιέζονται, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, να βγουν στην αγορά spot με συμβόλαια διάρκειας από 1 έως 3 μήνες.

Όσοι φορτώνουν μεγάλους όγκους θα έρθουν πια αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα όταν οι μεταφορείς θα αρνούνται να ανανεώνουν τα συμβόλαια στις ίδιες χαμηλές τιμές με πριν.

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι όλες οι μηνύσεις και οι αγωγές που έχουν υποβληθεί κατά της χρεοκοπημένης Hanjin σε δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν μπει στον πάγο, με απόφαση Αμερικανού δικαστή, ενώ έχει απαγορευτεί η κατάσχεση πλοίων της και άλλων περιουσιακών της στοιχείων για χρέη της, καθώς και ο τερματισμός συμβολαίων με την εταιρεία λόγω του αιτήματός της για υπαγωγή σε καθεστώς χρεοκοπίας.

γιαννης κουστας
Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping

Έτσι, όπως μετέδιδε το mononews.gr πριν από λίγο καιρό, στο λιμάνι του Long Beach, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία η διαδικασία εκφόρτωσης των containers από το πλοίο Hanjin Greece που είχε ναυλώσει η Hanjin από την ελληνική Danaos Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούσταη εταιρεία του οποίου αποτελεί εκείνη με τη μεγαλύτερη έκθεση στην κορεάτικη ναυτιλιακή – που παρέμενε για μέρες «εγκλωβισμένο» λόγω της αίτησης χρεοκοπίας της κορεάτικης ναυτιλιακής.

Το χωρητικότητας 10.100-teu Hanjin Greece (κατασκευής 2011) είχε δέσει στο λιμάνι του Long Beach και είχε ολοκληρώσει την διαδικασία εκφόρτωσης των containers που μετέφερε, όμως δεν έχει γίνει σαφές αν αυτά τα κιβώτια ήταν άδεια ή όχι.

Την ίδια στιγμή η Hanjin συνεχίζει τον αγώνα της να εξασφαλίσει ρευστότητα και ελπίζει ότι μέχρι την τελευταία στιγμή η κατάσταση θα αρχίσει να αλλάζει προς όφελός της και πως η νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση θα απλώσει μια χείρα βοηθείας.

Μέχρι σήμερα η μόνη θετική είδηση που αφορά την εταιρεία είναι η απόφαση της μητρικής της Hanjin Group να διαθέσει στην κορεάτικη ναυτιλιακή κεφάλαια ύψους 100 δισ. γουόν (90,5 εκατ. δολάρια) ως μέρος των προσπαθειών να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού που προκάλεσε η αίτηση της ναυτιλιακής για πτώχευση. Επιπλέον, ο πρόεδρος του μητρικού ομίλου, Cho Yang Ho, θα διαθέσει 40 δισ. γουόν (35,6 εκατ. δολάρια) από αυτό το ποσό, όπως έχει ανακοινωθεί.

hanjin
Cho-Yang-ho, πρόεδρος Hanjin Group

Άλλωστε, η κατάρρευση της Hanjin, χωρίς αμφιβολία αποτελεί μια αφύπνιση για όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Πολλοί είναι και αυτοί που φοβούνται πως η πτώχευσή της αποτελεί μονάχα την αρχή μιας τεράστιας κρίσης που θα μοιάζει με Αρμαγεδδώνα.

Δικαιολογημένα.

Δεν είναι τυχαίο ότι παρομοιάζεται με την χρεοκοπία της Lehman Brothers το 2008 (που πυροδότησε την παγκόσμια οικονομική κρίση), καθώς τα σημάδια της στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πλέον απτά, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Seaspan Corp., Gerry Wang.

Ο Wang είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως «Η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές. Πρόκειται για μια τεράστια ατομική βόμβα. Έχει ταρακουνήσει όλη την παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού, το θεμέλιο λίθο της παγκοσμιοποίησης».

Για την ιστορία, η Hanjin έχει δει ως τώρα 81 πλοία της να συλλαμβάνονται και να τους επιβάλλεται εμπάργκο σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Δώδεκα από αυτά βρίσκονται ανοιχτά του Busan, ενώ τόσο η Διώρυγα του Σουέζ όσο και του Παναμά έχουν αρνηθεί τον διάπλου σε πλοία της κορεάτικης εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/nea-simfonia-tis-navios-holdings-gia-danio-70-ekat-evro-apo-ti-thigatriki-tis-giati-afti-ti-fora-ine-allios/75476


ΣΧΟΛΙΑ