• Business

    Motor Oil: Γιατί οι αγορές πιστεύουν ότι το 2016 θα είναι μια εξαιρετική χρονιά. Δείτε τους λόγους

    DOW JONES


    Το 2015 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την Motor Oil και όπως φαίνεται δικαίως η UBS προ ολίγων ημερών έδωσε σύσταση `buy για την μετοχή της εισηγμένης με τιμή στόχο τα 13,5 ευρώ από 9,15 που διαπραγματεύεται σήμερα. Όμως και το 2016 σύμφωνα με την UBS αναμένεται να είναι επίσης ένα καλό έτος και δεν είναι τυχαίο ότι το ομόλογο της διαπραγματεύεται πάνω από το 100.  Ο  αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Πέτρος Τζανετάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών σε ερώτημα για το κατά πόσο μετά από ιδιαίτερα ικανοποιητικό 2015, η φετινή χρονιά θα μπορούσε και αυτή να εξελιχθεί κατά παρόμοιο τρόπο επισήμανε μεταξύ άλλων ότι:

    • Τα περιθώρια διύλισης κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο παραμένουν ικανοποιητικά. Αν και όχι τόσο ισχυρά όσο εκείνα του δευτέρου και του τρίτου τριμήνου του 2015, είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα του τελευταίου τετάρτου της περυσινής χρονιάς.

    • Η επάνοδος του ιρανικού πετρελαίου στις αγορές θα αυξήσει την προσφορά και γενικότερα όσο η τιμή του μαύρου χρυσού παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, τόσο τα διυλιστήρια έχουν τη διαπραγματευτική δυνατότητα να επιτυγχάνουν εκπτώσεις τιμών από τους παραγωγούς.

    • Επειδή πέρυσι αρκετά ξένα διυλιστήρια δεν διέκοψαν τη λειτουργία τους για απαιτούμενες εργασίες συντήρησης (προκειμένου να ευνοηθούν από τη θετική συγκυρία), φέτος αναμένονται περισσότερες τέτοιες διακοπές, όταν οι αντίστοιχες διακοπές στη Μotor Oil δεν θα είναι σημαντικές.

    Πέτρος Τζαννετακης. Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Motor Oil
    Πέτρος Τζαννετακης. Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Motor Oil

    Επιπρόσθετα η διοίκηση της εταιρίας τόνισε ότι:

    • Η πολύ υψηλή κατάταξη του διυλιστηρίου της Κορίνθου, καθώς σύμφωνα με μελέτη της Salomon Associates για την αποτελεσματικότητα των διεθνών διυλιστηρίων, εντάσσεται στο καλύτερο 25% (βαθμίδα 1) σε όλους σχεδόν τους εξεταζόμενους παράγοντες.

    • Λόγω της ποιότητας του διυλιστηρίου της, η MOH μπορεί να αγοράζει «βαρύ (άρα και φθηνότερο) πετρέλαιο», ενώ λόγω των ισχυρών της οικονομικών επιδόσεων έχει τη δυνατότητα απευθείας συναλλαγής με τους προμηθευτές της μέσα από το μοντέλο της ανοιχτής πίστωσης.

    • Η Μotor Oil αύξησε πέρυσι τον όγκο των πωλήσεών της (και τις εξαγωγές της), ξεπερνώντας για μια ακόμη φορά το ονομαστικό μέγιστο της ετήσιας παραγωγικής της δυναμικότητας. Το ίδιο θα επιχειρηθεί να γίνει και φέτος.

    • Οι εγχώριες πωλήσεις απευθύνονται κατά περίπου 95% στις ασφαλείς θυγατρικές της Shell, Avin και Cyclon, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κίνδυνος επισφαλειών λόγω της υπάρχουσας αβεβαιότητας. Παράλληλα, κατά τα τελευταία χρόνια, ο θυγατρικός εμπορικός εγχώριος τομέας (και ιδίως η Shell, μέσα από αναβαθμισμένη εμπορική πολιτική και υποκατάσταση των συνεργαζόμενων πρατηρίων με ιδιολειτουργούμενα) έχει διευρύνει σημαντικά το μερίδιο αγοράς του.

    • Ο Όμιλος κατά την τελευταία πενταετία βελτιώνει σταδιακά τα προσαρμοσμένα λειτουργικά της κέρδη(adjusted EBITDA), τα οποία από 278,2 εκατ. το 2011 διαμορφώθηκαν σε 545,8 εκατ. ευρώ πέρυσι. Επίσης, κατά την τετραετία 2012-2015, ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας μειώθηκε από τα 863,3 στα 452,3 εκατ. ευρώ. Πέρα από το υψηλό της ταμείο, η εισηγμένη προτίθεται να αναχρηματοδοτήσει δύο δάνεια ύψους 120 εκατ. ευρώ (το ένα έχει ήδη συμφωνηθεί) που λήγουν φέτος, ενώ οι λήξεις του 2017 περιορίζονται μόλις στα 7 εκατ. ευρώ.

    • Το ομόλογο της Μotor Oil διαπραγματεύεται πάνω από το 100, παρά τον «ελληνικό κίνδυνο».



    ΣΧΟΛΙΑ