• Business

    Γιατί Αγγελικούσης και Γεωργιόπουλος αποθηκεύουν αργό σε τάνκερ ανοιχτά της Βρετανίας

    Πήτερ Γεωργιόπουλος ναυτιλία

    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής Gener8 Maritime


    Οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές ναύλωσης τάνκερ αργού αναγκάζουν ορισμένους εφοπλιστές να χρησιμοποιούν τάνκερ τύπου VLCC για αποθήκευση αργού πετρελαίου, περιμένοντας τις συνθήκες στην αγορά να βελτιωθούν. Μεταξύ των εταιρειών που ακολουθούν αυτήν την τακτική είναι η Maran (Γιάννης Αγγελικούσης) και η Gener8 (Πήτερ Γεωργιόπουλος) που αμφότερες έχουν πλοία τύπου VLCC αγκυροβολημένα ανοιχτά της Βρετανίας. Πρόκειται για το χωρητικότητας 320.000 dwt Maran Thetis και το χωρητικότητας 318.000 dwt Gener8 Ulysses, αντίστοιχα.

    O Γιάννης Αγγελικούσης
    O Γιάννης Αγγελικούσης

    Μάλιστα, οι εκτιμήσεις για μειωμένη αξιοποίηση της χωρητικότητας των διυλιστηρίων κατά το τρέχον τρίτο τρίμηνο του 2016 δεν αποκλείεται να ενισχύσουν αυτήν την τάση, την ίδια στιγμή που οι τιμές βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2014.

    «Πολλοί ρωτούν για πλωτή αποθήκευση», δήλωσε στο TradeWinds ναυλομεσίτης στον τομέα των VLCC υπό τον όρο της ανωνυμίας. «Ουσιαστικά γίνεται η καλύτερη μέθοδος αποθήκευσης, επειδή οι τιμές είναι τόσο χαμηλές».

    Η τάση για αποθήκευση αργού αναμένεται να ενισχυθεί ιδιαίτερα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, εν όψει της μειωμένης ζήτησης για αργό που πολλοί προβλέπουν, ενώ παράλληλα τα αυξημένα αποθέματα βενζίνης και ντίζελ πλήττουν τα κέρδη των διυλιστηρίων, πολλά από τα οποία αναμένεται να περιορίσουν τη ζήτηση αργού πετρελαίου.

    Παράλληλα, βέβαια, η αυξημένη προσφορά αργού πετρελαίου έρχεται να προστεθεί στον αυξημένο αριθμό πλοίων: σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, περίπου 39 τάνκερ τύπου VLCC, συνολικής χωρητικότητας 11,8 εκατομμυρίων dwt, πρόκειται να παραδοθούν εντός του 2016.

    Όπως επισημαίνει ένας ναυλομεσίτης, η πλωτή αποθήκευση αργού «είναι τόσο φθηνή επειδή υπάρχουν υπερβολικά πολλά πλοία», και «ακόμα περισσότερα πλοία μπαίνουν σε μία αγορά που είναι κορεσμένη». Ο ίδιος εκτιμά πως η πλωτή αποθήκευση αργού πιθανότατα δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, όμως θα βάλει ένα «στοπ» στην πτώση τους.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/statheri-kerdoforia-gia-tin-capital-product-tou-vangeli-marinaki/64879



    ΣΧΟΛΙΑ