• Business

    Γιάννης Βασιλάκος στο mononews.gr: Πού ποντάρει η Κωτσόβολος για να πιάσει τα περσινά κέρδη

    Κωτσόβολος: Αύξηση πωλήσεων 7,6% και δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά με δύο υπερσύγχρονα καταστήματα

    Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος


    Στην ώθηση από τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή» προσβλέπει η Κωτσόβολος για τη διατήρηση του θετικού προσήμου στις οικονομικές επιδόσεις της  και κατά τη φετινή χρήση.

    Μέσα σε μια δύσκολη χρονιά με τον πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση να πιέζει καταναλωτές και επιχειρήσεις, το πρόγραμμα αντικατάστασης ενεργοβόρων, το οποίο εξαγγέλθηκε πρόωρα και καθυστέρησε να «τρέξει» παγώνοντας τις πωλήσεις στην αγορά – κυρίως των κλιματιστικών- είναι αυτό θα λειτουργήσει ως αντίδοτο προκειμένου να περιοριστούν οι πιέσεις στην κερδοφορία.

    «Στόχος είναι με την ανάπτυξη των πωλήσεων που θα φέρει η αυξημένη ζήτηση μέσω του προγράμματος να μείνουμε κοντά στα περσινά κέρδη» δηλώνει στο mononews.gr αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος.

    Η λειτουργική κερδοφορία συμπιέζεται ασφυκτικά κάτι που αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης 2022-2023 που δημοσιοποίησε χθες  η μητρική Currys.

    Αύξηση τζίρου,  πίεση στην κερδοφορία

    Οι πωλήσεις της εν Ελλάδι θυγατρικής αυξήθηκαν κατά 5% και διαμορφώθηκαν στις 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 342 εκατ. ευρώ) από 280 εκατ. στερλίνες (324,5 εκατ. ευρώ) στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Το λειτουργικό μεικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε στο 4,4% από 7,9% στο πρώτο εξάμηνο της οικονομικής χρήσης 2021-2022.

    Γιατί όμως ο επικεφαλής της Κωτσόβολος περιμένει ισχυρό ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αγορά των κλιματιστικών στην επόμενη φάση του προγράμματος την ώρα που η μέχρι τώρα πορεία δείχνει ότι από το σύνολο των vouchers που έχουν εκδοθεί έχει εξαργυρωθεί το 56%;

    «Το πρόγραμμα είναι πολύ καλό και σίγουρα έχει θετικό πρόσημο. Η επέκτασή του και η αλλαγή του κοινωνικοοικονομικού προφίλ των καταναλωτών, αφού όσο διευρύνεται το πρόγραμμα τόσο προχωρά σε δικαιούχους που μπορούν να χρηματοδοτήσουν το υπόλοιπο ποσό, θα συμβάλλει ώστε να έχουμε ένα περισσότερο ποιοτικό καλάθι. Ετσι, ο θετικός αντίκτυπος με πωλήσεις υψηλότερης αξίας προϊόντων θα ισορροπήσει τις πιέσεις από τα αυξημένα κόστη» σημειώνει ο κ. Βασιλάκος.

    Μέχρι σήμερα κάτι που αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα εξαμήνου υπήρξε μετατόπιση του μείγματος πωλήσεων  σε προϊόντα χαμηλότερης αξίας. Παράλληλα έγιναν έντονες προωθητικές ενέργειες με δωρεάν παράδοση και εγκατάσταση κλιματιστικών ενώ ο υψηλός ανταγωνισμός στην αγορά είχε ως αποτέλεσμα μεγάλο μέρος των αυξήσεων να απορροφηθεί από την εταιρεία.

    Η β΄ φάση του «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή» ενισχύεται με 140 εκατ. ευρώ επιπλέον και οι δικαιούχοι θα προέλθουν από την ίδια δεξαμενή των περίπου 850.000 νοικοκυριών που υπέβαλλαν αρχικά αίτηση.

    Ο κ. Βασιλάκος εκτιμά ότι όσο εισέρχονται στο πρόγραμμα δικαιούχοι από υψηλότερες εισοδηματικές κλίμακες, με δυνατότητες για χρηματοδότηση αγορών καλύτερων προϊόντων, η ταχύτητα απορρόφησης των πόρων θα βελτιώνεται και θα αλλάξει και το μείγμα των πωλήσεων με μετατόπιση σε υψηλότερης αξίας προϊόντα.

    Επιστροφή στα φυσικά καταστήματα

    Σταθερό σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο της περσινής χρήσης παρέμεινε το ποσοστό των online πωλήσεων. Η επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία έφερε τους καταναλωτές ξανά στα φυσικά καταστήματα, τάση που φαίνεται να παραμένει. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο η προτίμηση των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα  ήταν εμφανής και κατά την περίοδο της  Black Friday.

    Η επιλογή των φυσικών καταστημάτων έχει μια σειρά πλεονεκτήματα για την εταιρεία όπως η ώθηση των πωλήσεων των υπηρεσιών. Σε αντίθεση με το κανάλι των on line πωλήσεων, που κοστίζει πολύ για την εταιρεία οι υπηρεσίες λειτουργούν ως προωθητικός μοχλός της κερδοφορίας.

    Οι υπηρεσίες είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί την Κωτσόβολος από τους άλλους retailers και αποτελεί βασική πηγή κερδοφορίας για την εταιρεία. Η προστιθέμενη αξία μετά την πώληση, που δίνουν οι υπηρεσίες, όπως οι επεκτάσεις εγγύησης, τα ασφαλιστικά προϊόντα, εγκατάσταση- απεγκατάσταση, υπηρεσίες επισκευής, χρηματοδότηση κ.α. μεταφράζονται σε έξι με επτά μονάδες επιπλέον λειτουργικής κερδοφορίας.

    Πάντως κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η Κωτσόβολος σημείωσε υψηλές επιδόσεις στην κινητή τηλεφωνία κυρίως λόγω της παρουσίασης τηλεφώνων της Apple. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και καταναλωτικών ηλεκτρονικών μειώθηκαν σε σύγκριση με τις ισχυρές πωλήσεις πέρυσι με την ώθηση που είχαν από το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα. Το μεικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε (210) μονάδες βάσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς οι αυξήσεις στο κόστος των προϊόντων δεν μεταφέρθηκαν πλήρως στους πελάτες λόγω των υψηλών αποθεμάτων και της έντασης του ανταγωνισμού στην αγορά, του αυξημένου μείγματος κινητών τηλεφώνων που έχει χαμηλότερο μεικτό περιθώριο κέρδους, καθώς και οι προωθητικές ενέργειες για την παράδοση και την εγκατάσταση  των κλιματιστικών.  Ο δείκτης λειτουργικών εξόδων επιδεινώθηκε κατά (150)μ.β., κυρίως λόγω των αυξημένων ενεργειακών δαπανών.

    Διαβάστε επίσης

    «Πράσινες» πρωτοβουλίες από την Κωτσόβολος με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος

     



    ΣΧΟΛΙΑ