• Business

    Γιάννης Ρέτσος: Πρέπει να αναλάβει καθένας τις ευθύνες του, να μπει μία τάξη, οργάνωση! Να φανεί οτι υπάρχει κράτος!

    Ο Γ. Ρέτσος, πρόεδρος ΣΕΤΕ


     

    H Ελλάδα παραμένει στην αντίληψη των δυνητικών επισκεπτών ασφαλής προορισμός, με τις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις να μην έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην επιθυμία των τουριστών να ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα όμως, καταγράφεται επιδείνωση όσον αφορά στο προσφυγικό/μεταναστευτικό ζήτημα, το οποίο εξελίσσεται σε βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την τελική επιλογή των τουριστών.

    “Τι σημαίνει αυτό;” αναρωτιέται ο α΄αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ.Γιάννης Ρέτσος κατά την ομιλία του στο διεθνές συνέδριο που οργάνωσε η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή για το προσφυγικό. “Ότι η Πολιτεία θα έπρεπε να έχει βρει άμεσα λύσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες. Ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει πολύ πιο συντονισμένες και δυναμικές κινήσεις σε ευρωπαικό και διεθνές επίπεδο.  Ότι θα έπρεπε με τις κατάλληλες δράσεις και μέτρα, να έχουν εξασφαλιστεί οι όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες της προσωρινής διαμονής και μετακίνησης των προσφύγων, οι οποίοι στην πλειονότητά τους δεν επιθυμούν να παραμείνουν στη χώρα. Ότι, παράλληλα, θα έπρεπε να έχει διαφυλαχθεί, όπως προαναφέραμε, η εύρυθμη λειτουργία των τοπικών κοινωνιών αλλά και των τουριστικών προορισμών που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες πιέσεις, ώστε να μην αλλοιωθεί η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και να μην απειληθούν περαιτέρω, η βιωσιμότητα των τοπικών οικονομιών, το εισόδημα, οι θέσεις εργασίας.Η αλληλεγγύη που δείχνει η πλειονότητα των κατοίκων των νησιών και των άλλων περιοχών όπου υπάρχουν συγκεντρώσεις προσφύγων είναι μοναδική και σίγουρα βοηθάει πολύ την ενίσχυση της θετικής εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Όπως βοήθησαν καθοριστικά, η επίσκεψη του Πάππα και των ορθόδοξων Ιεραρχών στη Λέσβο, οι επισκέψεις προσωπικοτήτων κοκ. Όμως δεν φτάνουν αυτά.

    retsos-xenodoxoi

    Για τις περιοχές αυτές” τονίζει ο κ.Ρέτσος, “κυρίως για τα νησιά μας, η πλήρης ανάκαμψη θα είναι δύσκολη και θα απαιτηθούν μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, όπως η διατήρηση του μειωμένου κατά 30% ΦΠΑ ή διευκολύνσεις στην κάλυψη των φορολογικών και άλλων υποχρεώσεών τους, αλλά και στοχευμένες δράσεις προβολής τους.Φθάσαμε στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Ξεκινά σε λίγες μέρες. Με διαβεβαιώσεις, από τους αρμοδίους, ότι τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες σχετικά με τη διαμονή αυτών των βασανισμένων ανθρώπων στην Ελλάδα, θα έχουν διευθετηθεί.Από πλευράς μας, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις επικεντρώνουμε αυτή την περίοδο τις δυνάμεις μας στις τελευταίες προετοιμασίες για να υποδεχθούμε τους επισκέπτες μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα από τον καθένα: να προσφέρουμε αυτήν τη θετική εμπειρία στους επισκέπτες που θα επιλέξουν την Ελλάδα φέτος για τα ταξίδια τους. Και να συνεισφέρουμε έτσι, για μία ακόμη δύσκολη χρονιά, στο εθνικό εισόδημα, στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, στην απασχόληση, στην παραγωγή”.

    Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο της ΟΚΕ  ο κ.Ρέτσος παρουσίασε διαδικτυακή έρευνα αντίληψης για την εικόνα της Ελλάδας στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, Γερμανίας και ΗΠΑ, που υλοποίησε η βρετανική εταιρεία Censuswide για λογαριασμό του SETE Intelligence, σε συνολικό δείγμα 3.046 ερωτηθέντων οι οποίοι έχουν επισκεφτεί ή σκέπτονται να επισκεφτούν τη χώρα μας. Το ερώτημα αφορούσε στο κατά πόσο το προσφυγικό / μεταναστευτικό ζήτημα έχει επηρεάσει την αντίληψη των ερωτηθέντων σχετικά με τα ταξίδια σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Κροατία και Τουρκία.

    reception

    Τα ευρήματα της έρευνας:

    Γερμανική αγορά

    Τους τελευταίους τρεις μήνες, η μεταναστευτική / προσφυγική κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει την αντίληψη της Γερμανικής αγοράς, όσον αφορά στα ταξίδια, κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες

    1η έρευνα (21-25.01.2016) 46%

    2η έρευνα (12-14.04.2016) 52%

    Βρετανική Αγορά

    Τους τελευταίους τρεις μήνες, η μεταναστευτική / προσφυγική κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει την αντίληψη της Βρετανικής αγοράς, όσον αφορά στα ταξίδια, κατά 16 ποσοστιαίες μονάδες

    1η έρευνα (21-25.01.2016) 39%

    2η έρευνα (12-14.04.2016) 55%

    Αγορά Η.Π.Α.

    Τους τελευταίους τρεις μήνες, η μεταναστευτική / προσφυγική κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει την αντίληψη της αγοράς των Η.Π.Α., όσον αφορά στα ταξίδια, κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες

    1η έρευνα (21-25.01.2016) 28%

    2η έρευνα (12-14.04.2016) 31%



    ΣΧΟΛΙΑ