• Business

    Γιάννης Παράσχης (ΔΑΑ): Πράσινο φως για μέρισμα 0,33€ – Το 2024 θα ξεπεράσει τις προσδοκίες

    O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννης Παράσχης

    O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννης Παράσχης


    Η αποκοπή και διανομή μερίσματος 0,33€/μετοχή προτάθηκε προ ολίγου κατά τη διάρκεια της πρώτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ελευθέριος Βενιζέλος ύστερα από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Το μέρισμα αυτό αναμένεται να αποκοπεί στις 21 Μαΐου και να διανεμηθεί στους μετόχους στις 28 του ίδιου μήνα.

    Κατά τη διάρκεια αυτής ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Ιωάννης Παράσχης, τόνισε ότι ο προοπτικές για το 2024 θα είναι βελτιωμένες λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης, ενώ ανέφερε ότι δεν εξετάζεται κάποιο πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών από τους μετόχους του αεροδρομίου. Αναφέρθηκε, επίσης, στο σχέδιο για την επέκταση του διεθνούς αερολιμένα ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί 33 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση και δήλωσε ότι στην παρούσα φάση ο ΔΑΑ βρίσκεται στο στάδιο της επιλογής των μελετητών και είναι σε επαφή με ελληνικές και ξένες πηγές χρηματοδότησης.

    Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά το 2024 ο επικεφαλής του ΔΑΑ σχολίασε ότι η αύξηση  της επιβατικής κίνησης κατά 16,5% για το Α’ Τρίμηνο του τρέχοντος έτους δημιουργεί καλύτερες προσδοκίες για την πορεία της χρονιάς που διανύουμε, στην οποία δε θα έχουμε μόνο ανάκαμψη αλλά και ανάπτυξη. Εκτίμησε, δε, ότι το προσαρμοσμένο EBTDA (Κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων) θα κινηθεί αυξητικά κατά 60% και το 2024, ενώ εκτός από το masterplan της επέκτασης για τα 33 εκατ. επιβάτες αξίας 65 εκατ. ευρώ θα έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για το δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο και τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας με το στόχο για παραγωγή ενέργειας και την κάλυψη των αναγκών του ΔΑΑ από εντελώς καθαρές πηγές και μηδενικές εκπομπές ρύπων να είναι εφικτός εντός του 2025.

    Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και η μερισματική πολιτικής

    Αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 τόνισε ότι ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 603 εκατ. ευρώ  με τις αεροπορικές δραστηριότητες να αποτελούν την κύρια πηγή με 448 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα ανά επιβάτη διαμορφώθηκαν στα 16 ευρώ, ενώ το κόστος ανά επιβάτη κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα (6 ευρώ).

    Πρόσθεσε, ότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ξεπερνά το άνω 60% καθώς διαμορφώθηκε στα 367 εκατ. ευρώ, ενώ για το δανεισμό ανέφερε ότι είναι χαμηλός σε σχέση με το EBITDA καθώς ο σχετικός συντελεστής κινείται στο 1,8.

    Ο κ. Παράσχης έκανε επίσης λόγο για ισχυρή μερισματική πολιτική, όπως φαίνεται και από παλαιότερες αποφάσεις καθώς το Μάιο του 2023 οι μέτοχοι της παραχώρησης (σ.σ. πριν εισαχθεί στο χρηματιστήριο) έλαβαν 450 εκατ. ευρω και στα τέλη του 2023 έλαβαν προμέρισμα 130 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα να έχουν λαμβάνειν προ εισαγωγής 685 εκατ. ευρώ μέρισμα, ενώ εκκρεμεί και η διανομή μερίσματος 95 εκατ. ευρώ από τα οποία προκύπτει το μέρισμα των 0,33€ που ψηφίστηκε σήμερα.

    Διαβάστε επίσης

    ΔΑΑ: Οι επενδύσεις 1,3 δισ., η τριπλή επέκταση για 50 εκατ. επιβάτες και τι θα γίνει το 2040 με τη νέα παραχώρηση

    ΔΑΑ: Προχωρά στην τρίτη «πράσινη» επένδυση – Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό ισχύος 35,5 MW



    ΣΧΟΛΙΑ