• Business

    Γιάννης Αγγελικούσης: Ο λάτρης των VLCCs θέλει να επεκτείνει τη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Tankers


    Δεν είναι και η καλύτερη περίοδος στην αγορά των πολύ μεγάλων τάνκερ, με την υπερπροσφορά πλοίων στον τομέα αυτό να καταβαραθρώνει τις τιμές, την ώρα που ο παγκόσμιος στόλος των VLCCs αυξάνεται περαιτέρω, αντί να μειώνεται. Κι όμως, ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης επιμένει στα «αγαπημένα του», όπως παραδέχεται ο ίδιος, πλοία τύπου VLCC – κι ας δραστηριοποιείται παράλληλα και στους τομείς του dry bulk και του αερίου.

    Mιλώντας στη Νέα Υόρκη, στο Marine Money Ship Finance Forum, ο Γιάννης Αγγελικούσης επεσήμανε πως τα μεγάλα τάνκερ είναι πιο εύκολα στη λειτουργία τους και στην εξασφάλιση ναύλωσης, ενώ αναφορικά με το γεγονός ότι ο κλάδος είναι κορεσμένος και οι επιπλέον παραγγελίες πολλές, επεσήμανε ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο άσχημα, συγκριτικά με άλλους τομείς της ναυτιλίας. «Μία από τις ομορφιές των βιβλίων παραγγελιών είναι οι αυτοδιορθώσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι οι εφοπλιστές πιθανόν να ακυρώσουν ή να καθυστερήσουν τις παραγγελίες τους.

    Όμως ο Γ. Αγγελικούσης βλέπει ευκαιρίες και στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG), λόγω του ότι είναι ένας τομέας πιο φιλικός προς το περιβάλλον, με πιο υψηλά εμπόδια εισόδου στην αγορά και που προσελκύει υψηλότερης ποιότητας ναυλωτές. «Είναι ένας τομέας όπου, λόγω της τιμής, είναι δύσκολο για πολλούς να μπουν», εξήγησε μιλώντας στο TradeWinds, στο περιθώριο των εργασιών του Forum.

    Εξέφρασε παράλληλα ελπίδες και για τον τομέα του dry bulk, προβλέποντας πως θα γίνει η «ατμομηχανή» της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς πολλές κυβερνήσεις, μεταξύ αυτών και η επικείμενη κυβέρνηση του Donald Trump στις ΗΠΑ, έχουν εξαγγείλει σημαντικές αναβαθμίσεις υποδομών. «Αν κανείς πιστέψει τον νέο πρόεδρο [Trump], θα είναι πολύ φιλικά διακείμενος προς τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Χρειάζεται πολλές εισαγωγές για να διορθώσει τα προβλήματα υποδομών της χώρας του», δήλωσε ο Έλληνας εφοπλιστής, εκφράζοντας την προτίμησή του στα capesize πλοία, στο πλαίσιο της γενικότερης προτίμησής του προς τα μεγαλύτερα πλοία.

    Σε κάθε περίπτωση, ο Γιάννης Αγγελικούσης τόνισε πως θέλει να επεκτείνει περαιτέρω την ναυτιλιακή του αυτοκρατορία και σε καμία περίπτωση δεν θέλει να μείνει στάσιμος, ενώ ανέφερε πως προτιμά την επέκταση του στόλου του μέσω νεότευκτων πλοίων, παρά μέσω μεταχειρισμένων, ώστε να μπορεί να αποκτά πλοία που να αντέχουν στις αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές που θέτει ο όμιλος Αγγελικούση. «Αν έχεις καλές σχέσεις με τα ναυπηγεία πρώτης γραμμής, και μετά αν έχεις ισχύ, μπορείς πάντα να βρεις τρόπους για να διορθώσεις λάθη», σημείωσε.

    Σημειώνεται ότι ο κ. Αγγελικούσης, μέσω των εταιρειών του Anangel Shipping Enterprises, Maran Tankers και Maran Gas, αποτελεί τον μεγαλύτερο Έλληνα εφοπλιστή. Η Clarksons τοποθετεί το σύνολο της χωρητικότητας του στόλου των 117 πλοίων που διαθέτει στα 22,6 εκατ.-dwt, ενώ υπάρχουν παραγγελίες 24 νεότευκτων πλοίων συνολικής χωρητικότητας 4,2 εκατ.-dwt, τα οποία μόλις παραδοθούν στις εταιρείες, θα αυξήσουν το στόλο του κ. Αγγελικούση στα 141 πλοία, με συνολικό τονάζ στα 26,8 εκατ.-dwt.

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αυτή είναι η χειρότερη είδηση. Ο Τραμπ μισεί την Apple. Στα ύψη οι τιμές του iphone;

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος: αποφασίστηκε η πώληση της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Εκλογές ΗΠΑ: Είναι τρελοί οι Αμερικανοί-Δεν φαντάζεστε ποιον ψήφισαν για πρόεδρο



    ΣΧΟΛΙΑ