Business

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Διπλασιάζει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της με το καζίνο στο Ελληνικό και το βόρειο τμήμα του Ε65

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γιώργος Περιστέρης, επικεφαλής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Γιώργος Περιστέρης, επικεφαλής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


Ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα που προωθούνται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort and Casino – IRC) στο Ελληνικό θα κατασκευάσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχοντας στην κοινοπραξία, Inspire Athens, με εταίρο την Mohegan Gaming and Entertainment (MGE).

Εκτός απρόοπτου η σύμβαση για το IRC θα υπογραφεί στο τέλος του 2020, αρχές 2021, προσθέτοντας στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 950 εκατ. ευρώ (ο προϋπολογισμός του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος όπως περιγράφεται στο Business Plan που συνόδευσε την προσφορά της κοινοπραξίας για την άδεια καζίνο).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του κατασκευαστικού – ενεργειακού ομίλου, Γιώργο Περιστέρη, πρόκειται «για μια επένδυση που αποτελεί έμπρακτη ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της Ελλάδας, διασφαλίζει σημαντικότατα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο και θα φέρει ανάπτυξη και χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης».

Όπως επίσης εκτιμάται το 2021 θα καταστεί δυνατό να ξεκινήσει η κατασκευή του βόρειου κλάδου του Ε65, έργο προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, το οποίο θα εκτελέσει εν λόγω όμιλος ως τμήμα της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου. Μαζί με ορισμένα έργα στο εξωτερικό (αξίας περίπου 200 εκατ. ευρώ) τα οποία έχει σοβαρές πιθανότητες να αναλάβει, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει για του χρόνου ένα σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, που σχεδόν θα διπλασιάσει αυτό που θα έχει στο τέλος του έτους, με δεδομένο ότι στο εξάμηνο φέτος ήταν 1,6 δις. ευρώ.

Σε άλλες εποχές τα παραπάνω αναφορικά με το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν θα συνιστούσαν είδηση. Ωστόσο, σύμφωνα με την εκτίμηση που κυριαρχεί στα στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, με εξαίρεση την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ) έργο που διεκδικούν δύο κοινοπραξίες (με επικεφαλής την Άκτωρ και την Άβαξ), κανένα μεγάλο έργο δεν είναι ώριμο για να ξεκινήσει το 2021 (χωρίς να είναι και σίγουρο ότι η κατασκευή του Μετρό θα εκκινήσει του χρόνου).

Μπορεί και το 2022 να χαθεί, αν οι διαδικασίες για τα έργα που είναι ακόμα υπό σχεδιασμό δεν «τρέξουν». Το μέγεθος του προβλήματος γίνεται αντιληπτό αν συνυπολογιστεί ότι ο κατασκευαστικός κλάδος μετρά ήδη μια χαμένη τριετία 2017 – 2020, κάτι που έχει αποτυπωθεί στα αποτελέσματα των κατασκευαστικών ομίλων.

Το IRC, δημιουργία του διεθνούς αρχιτεκτονικού γραφείου Steelman Partners, δεν είναι το πρώτο, ιδιαίτερα απαιτητικό, έργο που θα κατασκευάσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Έργο του είναι επίσης το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) ένα υπέροχο κτήριο και ταυτόχρονα κατασκευαστικό επίτευγμα. Το ΚΠΙΣΝ θεωρείται ένα εξαιρετικά σύνθετο έργο, μοναδικό στο είδος του παγκοσμίως. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις σύνθετες και ειδικές για το έργο προδιαγραφές του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Renzo Piano και των συμβούλων του με κορυφαία αυτή του ενεργειακού στεγάστρου, το οποίο αποτελεί ένα μοναδικό, σε παγκόσμια κλίμακα, επίτευγμα μηχανικής.

Στα υπόλοιπα έργα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που βρίσκονται σε εξέλιξη περιλαμβάνεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης με κατασκευαστικό κόστος 500 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό αναμένεται να επιταχυνθεί το 2021 καθώς θα ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ ο κατασκευαστικός όμιλος θα λάβει την προκαταβολή που έχει συμφωνηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ